Gå til innhold

SNIKTITT: Samsung Galaxy Note 8 Note 8 er som en større, fetere og enda litt dyrere utgave av Galaxy S8


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe den på MBK i Thailand i september. Regner med at prisen er 3-4000,- billigere og at man får alle minneversjonene og ikke bare 64gb. Kjøpte Nexus 6P der for to år siden og ga da 5000,-. Den kostet 7500,- i Norge da.

 

Den koster 36.980 THB, eller 8725,- NOK. Litt å spare, men tipper du får samme pris hvis du binder deg her i Norge. Kjøper du den med Telia betaler du 8399,- + 399 GB hver måned i 12 måned for 6 GB. Ganske god deal tror jeg. Billigste 6 GB er Hello som tar 349,-. Med andre ord litt å spare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En dollar koster 7,86. Tar man utgangspunkt i dagens pris ville telefonen ha kostet ca 11% mindre med kurs på 7. Dvs 8900 - ikke 6000-7000 :) 

Det som er interessant er vel heller det at vi blir litt flådd i Norge. Prisen i USA uten abbo er $929, eller 7303 NOK. Med moms er det 9128 NOK. Ikke rart at den er bittelitt dyrere her, men synes de burde klart å holde seg under 9500. I UK med 19% moms koster den 8750 NOK. 

Lenke til kommentar

Veldig glad i forbrukerteknologi, og skulle gjerne hatt denne. Men endte opp med å investerte i LG G6 på tilbud til 4190kr nå nettopp, Huawei mediapad m3 med sim kort til 3 200 I februar og Sony mdr 1000x hodetelefoner til 2400kr I mai. Totalt 9 800kr. Mediapaden er en drøm, brukes så mye som mulig. Med sim kort er jeg ikke avhengig av å ha med telefon. Telefonen (s6 frem til nå) brukes på farta, på jobb og sosiale steder hvor jeg ikke ser noe særlig live sport eller serier. G6 kommer til å bli en fin oppgradering og kan brukes på mine daglige gåturer hvor jeg ser på fotball også nå som "regnværets halvår" kommer. Hodetelefonene brukes også overalt. 5,7" telefon, 8,4" nettbrett og 65" tv, mer trengs ikke.

 

Får også solgt alt ålreit brukt om et år så jeg ender opp med å sette av 400-450 kr i mnd på en slik pakke som blir oppgradert årlig. Med talkmore kan man verve venner med fast 2 mnd gratis abb og kampanjer med 3 mnd. Vervet 4 stk sist, så bruker de 499kr spart månedlig inkl 15gb abb, på disse duppedittene. Vet man får solgt en note for en høyere sum enn G6, men føler investeringen mht risiko og at jeg ikke får kjøpt alt det andre samtidig blir for ugunstig.

 

Anbefaler alle som ikke har råd til kun en telefon, men en slik pakke å lage en lignende plan. Veldig fornøyd.

Endret av VinceK
Lenke til kommentar

Komplett har en bekreftet dato 2/9..

Hvem vedder imot på at den bekreftede datoen blir utsatt?

 

Er det lov å markedsføre med en åpenbar løgn sånn?

Skal være i Norge 15/9 og det blir sikkert nærmere Oktober når alt kommer til alt..

 

Telefonen skal jeg iallefall ha! :)

 

Helt sykt hvordan Komplett har holdt på i alle år med løgn på datoer. Verst er ubekreftet. Husker jeg skulle kjøpe en Mac en gang. Stod ubekreftet om 5 dager hver gang. Når 5 dager hadde passert la de til 5 dager. Sånn holdt de på i 2 fuckings måneder. Verste scammen.

Lenke til kommentar

Kan se ut som kamera alene selger Note 8, gitt at softwaren fungerer tilfredsstillende. 2 x optisk zoom er jo konge i bra lys uten reduksjon i kvalitet. Skjermen samt s pen sealer dealen. 

 

Essential og v30 skal prestere noe man ikke forventer for å være i samme klasse mtp hw som note 8. 

 

Spennende høst, Pixel kommer jo også ut i ny versjon. 

Lenke til kommentar

Kan se ut som kamera alene selger Note 8, gitt at softwaren fungerer tilfredsstillende. 2 x optisk zoom er jo konge i bra lys uten reduksjon i kvalitet. Skjermen samt s pen sealer dealen. 

 

Essential og v30 skal prestere noe man ikke forventer for å være i samme klasse mtp hw som note 8. 

 

Spennende høst, Pixel kommer jo også ut i ny versjon.

 

Har bestilt Note 8 , men har store forhåpninger til V30 . Håper virkelig den kommer til Norge for den skal jeg ha :-)
Lenke til kommentar

En dollar koster 7,86. Tar man utgangspunkt i dagens pris ville telefonen ha kostet ca 11% mindre med kurs på 7. Dvs 8900 - ikke 6000-7000 :) 

 

Det som er interessant er vel heller det at vi blir litt flådd i Norge. Prisen i USA uten abbo er $929, eller 7303 NOK. Med moms er det 9128 NOK. Ikke rart at den er bittelitt dyrere her, men synes de burde klart å holde seg under 9500. I UK med 19% moms koster den 8750 NOK. 

Jeg regner med at eksempelvis 5 års reklamasjonsrett er inkludert i den prisen? 

 

I tillegg har du høyere kostnader ved distribusjon i Norge grunnet høyere lønnsnivå. 

 

De selger nok dyrere i Norge, men ikke SÅ mye dyrere. Og med en gang du kjøper i utlandet er det ingen av lovene i Norge som beskytter deg som gjelder.

Lenke til kommentar

Aaaah... Hater når sånt skjer. Kjøpte s8+ tidligere i år, og nå kommer Note 8 og alt jeg kan gjøre er å se reviews og unboxings av den på youtube :///

Se på når forrige modell ble lansert. De fleste selskaper lanserer ny mobil i samme måned som i fjor, eller +/- 30 dager. Galaxy Note kommer alltid rundt september, litt før iPhone. Så det er ca nå det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med høytaleren(ene)?

kommer den kun med samme spinkle høyttaler som s8+ hadde? (Den var grusom)

 

Jeg så en video angående note 8 før den ble lansert, i videoen viste de telefonen med hele 3 høytalere.

Meeeen, så ble den lansert og den kommer med kun 1 høytaler.

Om det er den samme som på S8 vet jeg ikke, men mest sannsynlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En dollar koster 7,86. Tar man utgangspunkt i dagens pris ville telefonen ha kostet ca 11% mindre med kurs på 7. Dvs 8900 - ikke 6000-7000 :)

 

Det som er interessant er vel heller det at vi blir litt flådd i Norge. Prisen i USA uten abbo er $929, eller 7303 NOK. Med moms er det 9128 NOK. Ikke rart at den er bittelitt dyrere her, men synes de burde klart å holde seg under 9500. I UK med 19% moms koster den 8750 NOK.

Jeg regner med at eksempelvis 5 års reklamasjonsrett er inkludert i den prisen?

 

I tillegg har du høyere kostnader ved distribusjon i Norge grunnet høyere lønnsnivå.

 

De selger nok dyrere i Norge, men ikke SÅ mye dyrere. Og med en gang du kjøper i utlandet er det ingen av lovene i Norge som beskytter deg som gjelder.

Poenget mitt var bare at de burde kunne solgt den noen hundre kroner billigere ref utregningene. Mye dyrere enn UK med et kostnadsnivå som ikke er langt unna det norske. UK har man en reklamasjonsrett i 6 år. Kravet er at man må godtgjøre at det ikke er ens egen feil at produktet har sluttet å virke.

Lenke til kommentar

iPhone har nok noe av skylden. Så lenge folk kjøper sånne overprisede produkter, setter de andre opp prisene.

 

 

Tja, hele prisnivået har jo økt sakte men sikkert. Mye på grunn av dollarkurs, men også på grunn av prisene på komponenter presses opp som et resultat av pris/etterspørsel og det er jo blant annet manko på NAND i markedet som resultat av mobiltelefoner som skraper alt som er.

 

Det er jo ikke sånn at Androidprodusenter bare kan skru opp prisene fordi Apple gjør det, de er jo bedre tjent med at det er et lite prishopp opp til Apple så de fremstår som et rimeligere alternativ. Priser de seg likt gjør de jo iPhone til et langt mer relevant alternativ og det tror jeg de færreste er tjent med, kanskje med unntak av nettopp Samsung som jo er eneste merket som tilsynelatende er sånn halvveis i nærheten av å selge like stort volum av dyre modeller som Apple.

 

 

 

Komplett har en bekreftet dato 2/9..

Hvem vedder imot på at den bekreftede datoen blir utsatt?

 

Er det lov å markedsføre med en åpenbar løgn sånn?

Skal være i Norge 15/9 og det blir sikkert nærmere Oktober når alt kommer til alt..

 

Telefonen skal jeg iallefall ha! :)

 

 

 

Komplett har en bekreftet dato 2/9..

Hvem vedder imot på at den bekreftede datoen blir utsatt?

 

Er det lov å markedsføre med en åpenbar løgn sånn?

Skal være i Norge 15/9 og det blir sikkert nærmere Oktober når alt kommer til alt..

 

Telefonen skal jeg iallefall ha! :)

 

Helt sykt hvordan Komplett har holdt på i alle år med løgn på datoer. Verst er ubekreftet. Husker jeg skulle kjøpe en Mac en gang. Stod ubekreftet om 5 dager hver gang. Når 5 dager hadde passert la de til 5 dager. Sånn holdt de på i 2 fuckings måneder. Verste scammen.

 

 

 

Hadde en vare hos Komplett som var "bekreftet" og datoen ble pushet med 5-7 dager tre-fire ganger før den dukket opp....

 

 

 

Gleder meg, rart du ikke ser fordelen med den sideskjermen . Er jo genialt

 

Folk er forskjellige osv.. Men hva er så genialt med sideskjermen/buet kant? Selv så finner jeg den bare idiotisk og i veien.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...