Gå til innhold

944 «el-overfølsomme» har fått fritak fra smarte strømmålere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Baserte ikke Statens Stråletilsyn den vurderingen på en nesten 20 år gammel rapport som var ment å finne grenseverdier for å unngå akutte oppvarmingsskader?

Og at studien spesifikt nevner at det kan være langtidsvirkninger?

 

 

Jeg har ikke lest så mye om dette men jeg registrerer at det er kommet mer informasjon om stråling de siste årene :)

Lenke til kommentar

Hvis du først har strøm i huset, hvilken forskjell gjør da en strømmåler?

 

Strøm opererer på 50Hz i Norge.

 

Strømmålere sender informasjon over radio eller plc i MHz eller GHz området.

 

Det gir vesensforskjeller i propagasjon, og hvis man antar at el overfølsomhet er en reell fysisk lidelse (og ikke ren psykologi) så er det ikke urimelig å anta at så store forskjeller i frekvens betyr noe.

 

-k

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Baserte ikke Statens Stråletilsyn den vurderingen på en nesten 20 år gammel rapport som var ment å finne grenseverdier for å unngå akutte oppvarmingsskader?

 

Og at studien spesifikt nevner at det kan være langtidsvirkninger?

 

 

Jeg har ikke lest så mye om dette men jeg registrerer at det er kommet mer informasjon om stråling de siste årene :)

Det har kommet mye mer info om homeopati også.

 

Konklusjonen later til å være at man ikke greier å finne fysisk-medisinske forklaringer, mens psykologien gir greie forklaringer.

 

-k

 

 

Folk trodde ikke på radioaktivitet heller, det går litt tid før kunnskap blir allmennkunnskap.

 

Her er uttalelser fra noen eksperter om EMF.

https://emfscientist.org/index.php/science-policy/expert-emf-scientist-quotations

 

Flere advarer mot stråling og ønsker strengere lovverk for å redusere strålingsnivået i samfunnet.

Slik jeg forstår stråling så er all stråling skadelig og risikoen øker lineært med dosen du mottar. Det betyr at de som utsettes for mye stråling på jobben bør gjøre ekstra mye for å redusere eksponering hjemme, f.eks. ved å ikke montere smartmåler med radiosender :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg sitter nå under/foran flere strålingskilder som avgir kontinuerlig ca 50-60 Watt med stråling på ca 500THz. Er dette farlig?

Her om dagen var jeg ute, da ble jeg utsatt for ei meget kraftig og langvarig stråling på så mye som ca en halv kilowatt som traff meg og som jeg absorberte. Frekvensen på den strålinga var også omlag 500THz. Lurer på om den kunne være farlig?

Sola?

Lenke til kommentar

 

Jeg sitter nå under/foran flere strålingskilder som avgir kontinuerlig ca 50-60 Watt med stråling på ca 500THz. Er dette farlig?

Her om dagen var jeg ute, da ble jeg utsatt for ei meget kraftig og langvarig stråling på så mye som ca en halv kilowatt som traff meg og som jeg absorberte. Frekvensen på den strålinga var også omlag 500THz. Lurer på om den kunne være farlig?

Den siste der kan faktisk gi deg hudkreft..

En annen gang hadde jeg vært ute om vinteren når det var svært kaldt. Jeg frøs da jeg kom inn igjen, men det var så behagelig å stille seg foran ovnen for å få igjen varmen i meg at jeg gjorde det. Men nå vet jeg ikke om det var så lurt, for jeg utsatte meg jo for ei kraftig stråling på sikkert en hel kilowatt eller deromkring. Jeg tror den strålinga hadde en frekvens på ca 40-50THz eller deromkring. Jeg frykter at dette kanskje også var farlig?

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Folk trodde ikke på radioaktivitet heller, det går litt tid før kunnskap blir allmennkunnskap.

Folk trodde på tusser og troll. Det viser seg dessverre at mennesket er dårlig egnet som "sannhetssøkere". Derfor er det fantastisk at vi har funnet ut at vitenskap er et egnet instrument for å kompensere for noen av de største svakhetene våre som sannhetssøkere.

 

Når homeopater og eloverfølsomme og de som kjøper høyttalerkabler til en halv årslønn sier at "bare vent, jeg føler på meg at vitenskapen vil bevise min tro" så tar jeg det med knusende ro.

Flere advarer mot stråling og ønsker strengere lovverk for å redusere strålingsnivået i samfunnet.

Fler advarer mot spagettimonstre og ønsker strengere lovverk for å redusere trusselen fra disse rare skapningene.

Slik jeg forstår stråling så er all stråling skadelig og risikoen øker lineært med dosen du mottar. Det betyr at de som utsettes for mye stråling på jobben bør gjøre ekstra mye for å redusere eksponering hjemme, f.eks. v

All stråling er ikke skadelig. En risiko som ikke lar seg måle lar seg heller ikke fastslå som lineær.

 

-k

 

 

Visste du at tannlegen forlater rommet når de tar røntgen? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

For å være litt alvorlig igjen: Jeg har fått med meg at det sitter en radiosender i måleren, og at denne kommuniserer med strømleverandør via mobilnettet. Hvor mange sekunder eller minutter per dag sender den egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...