Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som kan gi råd om vaksiner?


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

 

 

Bevisene er jo der om du vil lese kilder son også ikke støtter ditt syn..

 

...er virkningen av dette blitt dokumentert?

 

 

Ja. Du blir friskere

 

 

Jeg trodde de bare testet vaksinene hver for seg?

Barn får som kjent flere ulike vaksiner samtidig slik at foreldre ikke trenger å møte opp så ofte.

 

Siden du sier dette er dokumentert, har du noen kilde på det?

 

Jeg er ikke ute etter å kverulere, jeg holder på å lete etter slike studier :)

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hver person de kurerer er en tapt kunde, de har ingen økonomisk incentiv til å kurere deg. Det de ønsker er kroniske lidelser de kan selge deg medikamenter for livet ut.

 

Hvis de finner en kur er det i deres økonomiske interesse å hindre at den kommer ut på markedet. Friske mennesker er røde tall i bøkene deres, derfor er målet flest mulig syke mennesker.

 

Målet deres er ikke at alle skal bli friske, da går de konkurs, målet er noe mer i retning "en diagnose og en pille til hvert menneske".

 

Klassisk demonisering og tankefeil. Det første legemiddelselskapet som patenterer kur mot X type kreft vil tjene seg søkkrike. De er jo så kyniske, så de driter i om konkurrenten går konk. Finner de en kur kan de selge den for 10x prisen av 10 års behandling, og kan forske fritt på neste kur helt til patenten går ut, mens pengene renner inn.

 

Det er definitivt du som har bevisbyrden for de korttenkte påstandene der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Bevisene er jo der om du vil lese kilder son også ikke støtter ditt syn..

...er virkningen av dette blitt dokumentert?

Ja. Du blir friskere

Jeg trodde de bare testet vaksinene hver for seg?

Barn får som kjent flere ulike vaksiner samtidig slik at foreldre ikke trenger å møte opp så ofte.

 

Siden du sier dette er dokumentert, har du noen kilde på det?

 

Jeg er ikke ute etter å kverulere, jeg holder på å lete etter slike studier :)

Det er jo bare bruke Google og et av de 3 øverste treffene?

 

In fact, a 1994 report from the Institute of Medicine, Adverse Events Associated with Childhood Vaccines, states: “In the face of these normal events, it seems unlikely that the number of separate antigens contained in childhood vaccines …would represent an appreciable added burden on the immune system that would be immunosuppressive.”

 

https://www.cdc.gov/vaccinesafety/concerns/multiple-vaccines-immunity.html

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Bevisene er jo der om du vil lese kilder son også ikke støtter ditt syn..

...er virkningen av dette blitt dokumentert?

Ja. Du blir friskere

Jeg trodde de bare testet vaksinene hver for seg?

Barn får som kjent flere ulike vaksiner samtidig slik at foreldre ikke trenger å møte opp så ofte.

 

Siden du sier dette er dokumentert, har du noen kilde på det?

 

Jeg er ikke ute etter å kverulere, jeg holder på å lete etter slike studier :)

Det er jo bare bruke Google og et av de 3 øverste treffene?

 

In fact, a 1994 report from the Institute of Medicine, Adverse Events Associated with Childhood Vaccines, states: “In the face of these normal events, it seems unlikely that the number of separate antigens contained in childhood vaccines …would represent an appreciable added burden on the immune system that would be immunosuppressive.”

 

https://www.cdc.gov/vaccinesafety/concerns/multiple-vaccines-immunity.html

Ikke relevant, i dag får barn mange ganger flere doser enn i 1994.

 

Barn får også andre vaksiner siden så gamle og eldre vaksiner ble oppdaget å være skadelig.

Lenke til kommentar

Trengs det virkelig dokumentasjon?

Kan du ikke bare stikke hue ut av døra og se deg litt rundt da vel?

Hva tror du er årsaken til at det vaksinerte samfunnet er så fritt for smittsomme infeksjonssykdommer som det er? God håndhygiene? Faslegeordningen? Elixia treningssenter? Ekstra lett melk?

 

Det er ditt valg om du ønsker å bidra destruktivt til samfunnet ved å ikke vaksinere dine barn. Eller bidra konstruktivt ved å gjøre det.

Hvis du ikke er fornøyd med det som staten tilbyr, da bekoster du alternativet privat, som ved alle andre helsetjenester.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Bevisene er jo der om du vil lese kilder son også ikke støtter ditt syn..

...er virkningen av dette blitt dokumentert?

Ja. Du blir friskere

Jeg trodde de bare testet vaksinene hver for seg?

Barn får som kjent flere ulike vaksiner samtidig slik at foreldre ikke trenger å møte opp så ofte.

 

Siden du sier dette er dokumentert, har du noen kilde på det?

 

Jeg er ikke ute etter å kverulere, jeg holder på å lete etter slike studier :)

Det er jo bare bruke Google og et av de 3 øverste treffene?

 

In fact, a 1994 report from the Institute of Medicine, Adverse Events Associated with Childhood Vaccines, states: “In the face of these normal events, it seems unlikely that the number of separate antigens contained in childhood vaccines …would represent an appreciable added burden on the immune system that would be immunosuppressive.”

 

https://www.cdc.gov/vaccinesafety/concerns/multiple-vaccines-immunity.html

Ikke relevant, i dag får barn mange ganger flere doser enn i 1994.

 

Barn får også andre vaksiner siden så gamle og eldre vaksiner ble oppdaget å være skadelig.

Definitivt relevant - du lurte spesifikt på effekten av å gi samlevaksiner fremfor enkeltvis, hvilket er nøyaktig hva denne studien omhandler. Det er ingen grunn til å tro at dette har endret seg selv om vaksinene er andre, da studien ikke legger vekt på typen vaksiner, men effekten av å ta vaksiner samlet generelt.

 

Les studien.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Trengs det virkelig dokumentasjon?

Kan du ikke bare stikke hue ut av døra og se deg litt rundt da vel?

Hva tror du er årsaken til at det vaksinerte samfunnet er så fritt for smittsomme infeksjonssykdommer som det er? God håndhygiene? Faslegeordningen? Elixia treningssenter? Ekstra lett melk?

 

Det er ditt valg om du ønsker å bidra destruktivt til samfunnet ved å ikke vaksinere dine barn. Eller bidra konstruktivt ved å gjøre det.

Hvis du ikke er fornøyd med det som staten tilbyr, da bekoster du alternativet privat, som ved alle andre helsetjenester.

 

At folk antar noe er trygt uten å undersøke det er også årsaken til at det tok nesten hundre år før noen oppdaget at kvikksølv i vaksiner er skadelig.

 

Jeg tror det er lurt å undersøke om stoffer er farlige før barn blir injisert med stoffet :)

Lenke til kommentar

Men alle vet jo at det ikke er trygt. Det er ikke trygt med noen medisiner, ikke en gang antibiotika (som for øvrig vil bli mennesklighetens største problem, men det er en annen diskusjon). Det dør fler personer av antibiotikabivirkninger, anestesibivirkninger, paracetamolbivirkninger, enn det dør personer av vaksinasjoner. 

Hele livet er en stor bivirkning. Døden i seg selv er en bivirkning av livet.

Men hele livet vil passere i påvente av at alt skal være trygt før du tar grep. Da oppstår det skader som igjen er en bivirkning av din mangel på handlekraft.

Lenke til kommentar

Og som en global populasjon så lever vi lengre enn noen gang tidligere. Værsågod, ikke la barna dine få vaksiner, og alle de andre som nekter det samme, og spre deres hellige budskap om at "kvikksølv? Nei fytti rakkern" så skal vi se om trenden fortsetter

 

 

"nations that require more vaccine doses tend to have higher infant mortality rates."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3170075/

 

 

Jeg vil gjøre det som er tryggest for barna, og foreløpig virker det som en dårlig idé å proppe de full med kjemikalier og metaller i vaksiner.

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

 

 

Jeg er lei meg på dine barns vegne :(

 

Barna kommer til å spise og leve sunt, jeg er ikke bekymret :)

Et sunt kosthold hjelper ikke det spøtt mot polio, kikhoste og meslinger.

 

 

Jo, det bidrar til et godt immunforsvar og det hjelper.

Om det er et godt alternativ til å vaksinere vet jeg ikke - dette holder jeg på å undersøke.

 

Hva skjer om du tar med barnet for vaksinasjon etter 6 måneder og barnet smittes av meslinger i samme tidsrom?

Da blir barnets immunforsvar anstrengt av vaksinen, barnet er svekket og om det smittes av meslinger samtidig kan det kanskje forklare hvorfor så mange barn dør i landene som vaksinerer mest.

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Barna kommer til å spise og leve sunt, jeg er ikke bekymret :)
Et sunt kosthold hjelper ikke det spøtt mot polio, kikhoste og meslinger.

 

Jo, det bidrar til et godt immunforsvar og det hjelper.

Om det er et godt alternativ til å vaksinere vet jeg ikke - dette holder jeg på å undersøke.

 

Hva skjer om du tar med barnet for vaksinasjon etter 6 måneder og barnet smittes av meslinger i samme tidsrom?

Da blir barnets immunforsvar anstrengt av vaksinen, barnet er svekket og om det smittes av meslinger samtidig kan det kanskje forklare hvorfor så mange barn dør i landene som vaksinerer mest.

 

Men der tenker jeg du konkluderer denne tråden ganske bra.

 

Det er ingen uenighet at de aller fleste barn i Norge har mye bedre forutsettinger for å håndtere smittsomme sykdommer, enn f.eks barn med mangellidelser i utlandet. Selvsagt har det med den grunnleggende helsen å gjøre, bl.a ved å spise og leve sundt.

 

Når du nå går videre i dine undersøkelser, foreslår jeg at du dropper å lete etter forskningsresultater innenfor vaksinasjonspolitikk. Det er helt åpenbart at du leter etter resultater som støtter din mening om at vaksinasjoner er unødvendig. Derfor vil du alltid finne resultater som støtter din forutinntatthet.

 

Det er også helt åpenbart at dine kunnskaper om hvordan kroppen generelt fungerer, ikke er i balanse med dine meninger om vaksinasjoner. Du klarer simpelthen ikke å være kritisk til forskningsresultater på rett sted, eller tolke og se forskningsresultater i en større sammenheng.

Derfor mener jeg at det er helt nødvendig at du først lærer deg hvordan kroppen fungerer.

Les deg opp på patofysiologi og mikrobiologi. Etter dette er det mye lettere å få deg å forstå at "hvorfor så mange barn dør i landene som vaksinerer mest.", er en påstand som bare Jehovas kunne komme med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva skjer om du tar med barnet for vaksinasjon etter 6 måneder og barnet smittes av meslinger i samme tidsrom?

Da blir barnets immunforsvar anstrengt av vaksinen, barnet er svekket og om det smittes av meslinger samtidig kan det kanskje forklare hvorfor så mange barn dør i landene som vaksinerer mest.

 

Hvordan i alle dager kan du påstå at du driver egne seriøse undersøkelser, og samtidig komme med slikt vas? Undersøkelsesevnene eller leseevnene dine må være sterkt hemmet, for svaret på den fete teksten ligger(igjen) i toppen av google:

 

I 2000 døde 226 barn før fylte ett år. I løpet av 1900-tallet har det vært en dramatisk nedgang i slike dødsfall. De 226 barna tilsvarer 3,8 barn per 1 000 levendefødte. På 1950-tallet døde 35 barn per 1 000 levendefødte før fylte ett år, og ved forrige århundreskifte døde om lag 80 barn per 1 000 levendefødte. Årsakene til spedbarnsdød har endret seg. Dødsfall på grunn av smittsomme infeksjoner og andre sykdommer, er så å si borte. I dag skyldes de fleste dødsfall blant spedbarn medfødte misdannelser og tilstander og sykdommer som oppstår rundt fødselen.

https://www.ssb.no/helse/artikler-og-publikasjoner/100-aar-med-redusert-spedbarnsdodelighet

 

 

Når det kommer til meslingvaksine har India en av de laveste vaksinasjonsdekningene blant nogenlunde utviklede land - de har en dekning på 85%. Vet du hvor stor andel av verdens meslingdødsfall som skjer i India? 47%.

 

Og, hvis du faktisk er interessert i å undersøke fakta, er det et lengre tilsvar på antall vaksiner vs barnedødelighet her: https://sciencebasedmedicine.org/vaccine-schedules-and-infant-mortality-a-false-relationship-promoted-by-the-anti-vaccine-movement/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har mer tillit til studien enn den personen som prøver å diskreditere den på den lenken. Han fremstår som barnslig og umoden.

 

Sykdommer tok mange liv for noen generasjoner siden, det vet alle. Spørsmålet er hva som forårsaket nedgangen i sykdommene.

 

Der tror jeg vaksiner sin rolle er blitt kraftig overdrevet.

 

Hvis du ser på grafer over dødelighet til sykdommer de siste 100 år så peker alt bratt nedover, du kan ikke se på grafene når vaksinene kom, eller hvilke sykdommer det finnes vaksiner mot.

 

Hvorfor er noen sykdommer nær utryddet uten at det finnes vaksiner mot dem?

 

Jeg tror folkehelsen er blitt drastisk forbedrer som følge av forbedret hygiene, sanitærforhold og rent drikkevann.

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

 

Trengs det virkelig dokumentasjon?

Kan du ikke bare stikke hue ut av døra og se deg litt rundt da vel?

Hva tror du er årsaken til at det vaksinerte samfunnet er så fritt for smittsomme infeksjonssykdommer som det er? God håndhygiene? Faslegeordningen? Elixia treningssenter? Ekstra lett melk?

 

Det er ditt valg om du ønsker å bidra destruktivt til samfunnet ved å ikke vaksinere dine barn. Eller bidra konstruktivt ved å gjøre det.

Hvis du ikke er fornøyd med det som staten tilbyr, da bekoster du alternativet privat, som ved alle andre helsetjenester.

 

At folk antar noe er trygt uten å undersøke det er også årsaken til at det tok nesten hundre år før noen oppdaget at kvikksølv i vaksiner er skadelig.

 

Jeg tror det er lurt å undersøke om stoffer er farlige før barn blir injisert med stoffet :)

 

"kvikksølv i vaksiner er skadelig" Meg bekjent ble kvikksølv fjernet pga bekymring i opinionen, ikke pga at det er påvist farlig. Har du noen studier som kan bekrefte påstanden din?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...