Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er 30 år gammel mann, klar for å finne en dame å elske og få barn


Anbefalte innlegg

Tinder har nok av oppegående, single, barneløse kvinnfolk i alderen 22-32. Jeg har da møtt både jenter med professorstillinger på universiteter og sivilingeniører med millionlønninger. Du må ta frem silen og sile ut alle de svarte fårene som fikk barn tidlig og nå er etterlatt med jobb på Kiwi og ei unge som spiser all livsgleden dems. Forsåvidt er ungen også hele livsgleden dems, forstå det dem som kan. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tinder har nok av oppegående, single, barneløse kvinnfolk i alderen 22-32. Jeg har da møtt både jenter med professorstillinger på universiteter og sivilingeniører med millionlønninger. Du må ta frem silen og sile ut alle de svarte fårene som fikk barn tidlig og nå er etterlatt med jobb på Kiwi og ei unge som spiser all livsgleden dems. Forsåvidt er ungen også hele livsgleden dems, forstå det dem som kan. 

 

skal sjekke tinder, takk for innspill

Lenke til kommentar

 

På hvilken måte er økonomi vesentlig, utover det å kunne forsørge seg selv og ikke ha gjeld opp til halsen? Hvis en dame for eksempel tjener 200k, og det holder henne gående (men får ikke spart eller reist på fem utenlandsreiser i året), er det problematisk?

 

hvis han mener det så er det derfor jeg foreslo elitesingles :p

 

Det blir skivebom, elitesingels er for damer som vil ha sugardaddies og menn som vil betale for dem - OP vil ha en dame med økonomisk sans, det betyr ikke at hun skal være rik. Men det betyr definitivt at han ikke er ute etter en sugarbaby å forsørge.

Lenke til kommentar

 

 

På hvilken måte er økonomi vesentlig, utover det å kunne forsørge seg selv og ikke ha gjeld opp til halsen? Hvis en dame for eksempel tjener 200k, og det holder henne gående (men får ikke spart eller reist på fem utenlandsreiser i året), er det problematisk?

 

hvis han mener det så er det derfor jeg foreslo elitesingles :p

 

Det blir skivebom, elitesingels er for damer som vil ha sugardaddies og menn som vil betale for dem - OP vil ha en dame med økonomisk sans, det betyr ikke at hun skal være rik. Men det betyr definitivt at han ikke er ute etter en sugarbaby å forsørge.

 

Stemmer.

 

Hva er galt med ferdigpakker?

Går sikkert an å få flere barn om økonomien er i orden

 

Ferdigpakker? da mener du damer som har unge fra før av`? Har gjort det en gang før og aldri igjen. Jeg ble veldig glad i gutten, da gjorde det dobbelt så vondt å miste dem begge. Det preget meg lang tid etter bruddet, jeg ville jo være faren hans.

Lenke til kommentar

 

 

På hvilken måte er økonomi vesentlig, utover det å kunne forsørge seg selv og ikke ha gjeld opp til halsen? Hvis en dame for eksempel tjener 200k, og det holder henne gående (men får ikke spart eller reist på fem utenlandsreiser i året), er det problematisk?

 

hvis han mener det så er det derfor jeg foreslo elitesingles :p

 

Det blir skivebom, elitesingels er for damer som vil ha sugardaddies og menn som vil betale for dem - OP vil ha en dame med økonomisk sans, det betyr ikke at hun skal være rik. Men det betyr definitivt at han ikke er ute etter en sugarbaby å forsørge.

 

Jeg vet ikke hvordan det foregår på elitesingles det er definitivt ikke min arena for sjekking. Det er vell en og annen bærte der med økonomien i stell tenker jeg. Men er vell kanskje mest det du sier, virker som en meget god arena for golddiggers når jeg tenker meg om  :p

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

I min mening er datingsider veldig bra.

Jeg brukte mange.

 

Som jeg har sagt i tidligere poster kommer det an på hvor du bor hvilken side som er best for deg. På møteplassen fant jeg flest i mitt område.

 

Jeg møtte min samboer der.jeg var passert 30 på den tiden.

 

Unge jenter tror de er usedvanlig modne i forhold til gutter på sin egen alder. Sannheten er at den vrangforestillingen gjør dem lette å manipulere for eldre menn. Resultatet blir mange alenemødre i 30 årene som du nå ser. Men de finnes.

 

Jeg vil ikke anbefale å gå inn i et forhold med noen som har barn mens du selv ikke har det - for all del, det kan gå veldig bra, men mest sannsynlig er dere i forskjellige faser i livet og barn er mye arbeid og det innebærer veldig mange offer fra din side.

 

Ta tiden til hjelp og gå på så mange dates som mulig uten å fokusere for mye på hver.

Korte møter og stort antall treff er veien å gå for å finne noen bra. Ikle fall for den første og 'beste'. Forstå og aksepter at de fleste jenter søker douchebags og ikke bruk tid og energi på å irritere deg over slikt.

 

Viktigst av alt: vær ærlig med seg selv og de du treffer. Ikke vær redd for å si dine meninger. Hele poenget er at dere skal se hverandre og bestemme utifra dét om dere er en god match. Manipulering og faking fører bare til kortvarige forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

På hvilken måte er økonomi vesentlig, utover det å kunne forsørge seg selv og ikke ha gjeld opp til halsen? Hvis en dame for eksempel tjener 200k, og det holder henne gående (men får ikke spart eller reist på fem utenlandsreiser i året), er det problematisk?

 

Det har veldig mye å si.

 

Med god økonomi kan du kjøpe kvalifisert hjelp til nesten alt, enten det er rørleggere, elektrikere eller advokater.

Du kan kjøpe nyere og tryggere biler.

Du har råd til å bo på en fin og ettertraktet plass, ofte med bedre miljø og fritidstilbud for barn / ungdom og mindre kriminalitet.

Ikke minst kan du investere og få pengene til å jobbe for deg, slik at du får mer fritid og i større grad styrer egen tid og eget liv.

 

Kort sagt så gir det deg flere valgmuligheter - der andre må kjøpe det billigste kan du velge mellom alt fra det billigste til det dyreste og eventuelt beste.

 

Jeg er helt enig.  Er mange kvinner og sikkert like mange menn med NULL  økonomisk sans.  Man trenger ikke være stein rik. Men ha orden i økonomien!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har vært i samme situasjon selv  :tease:  Har hus, bil, hytte og en godt betalt lederstilling. Ser på meg selv som en sosial,omgjengelig  og omtenksom mann, og har relativt stor omgangskrets. Jeg kler meg bra, trener og spiser sunt, ja jeg gjør alt som kjennetegner en "kjekkas". Likevel når jeg ikke opp når det kommer til damer. Kanskje setter jeg "for høye krav", men jeg har de preferansene jeg har, og sånn er det bare. Kan ikke tinge meg selv til være tiltrukket av damer jeg ikke liker  :hmm:

 

Selv om det selvfølgelig er kjipt å ikke lykkes på sjekkearenaen, er det andre ting som betyr noe også her i livet. Jeg har slått meg til ro med at jeg ikke kommer til å få meg noe kjæreste eller barn og akseptert det slik det er. For min del var det deilig å bare kunne legge dette fra meg og heller fokusere energien min andre steder.

 

Noen er bare ment til å være alene. De har ikke de kvalitetene som skal til for å tiltrekke seg skikkelige jenter. Jeg er en av dem. Istedenfor å være konstant deprimert over dette faktumet, velger jeg å heller sette pris på friheten det medfører, samt å kunne være en god venn og ressurs for mine kompiser, som alle er etablert med familie  :)

 

Det var mine tanker. Om du velger en annen innfallsvinkel forstår jeg det veldig godt :)  

 

 

 



Anonymous poster hash: e3335...bb5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har vært i samme situasjon selv  :tease:  Har hus, bil, hytte og en godt betalt lederstilling. Ser på meg selv som en sosial,omgjengelig  og omtenksom mann, og har relativt stor omgangskrets. Jeg kler meg bra, trener og spiser sunt, ja jeg gjør alt som kjennetegner en "kjekkas". Likevel når jeg ikke opp når det kommer til damer. Kanskje setter jeg "for høye krav", men jeg har de preferansene jeg har, og sånn er det bare. Kan ikke tinge meg selv til være tiltrukket av damer jeg ikke liker  :hmm:

 

Selv om det selvfølgelig er kjipt å ikke lykkes på sjekkearenaen, er det andre ting som betyr noe også her i livet. Jeg har slått meg til ro med at jeg ikke kommer til å få meg noe kjæreste eller barn og akseptert det slik det er. For min del var det deilig å bare kunne legge dette fra meg og heller fokusere energien min andre steder.

 

Noen er bare ment til å være alene. De har ikke de kvalitetene som skal til for å tiltrekke seg skikkelige jenter. Jeg er en av dem. Istedenfor å være konstant deprimert over dette faktumet, velger jeg å heller sette pris på friheten det medfører, samt å kunne være en god venn og ressurs for mine kompiser, som alle er etablert med familie  :)

 

Det var mine tanker. Om du velger en annen innfallsvinkel forstår jeg det veldig godt :)  

 

 

 

 

Anonymous poster hash: e3335...bb5

 

 

Det kan være jeg også får bare gjøre det slik, .. thats life i guess

Lenke til kommentar

Alt handler om å være på rett sted til rett tid. Jeg traff kjæresten min på tinder når jeg var 29 i det jeg begynte å gi litt opp letingen. Man må holde øynene åpne og eksponere seg for flest mulig arenaer der sjekking kan være naturlig. Jeg er verdens dårligste flørter, så tinder / andre datingsider var perfekt for meg.

 

Ellers var jeg som deg superkresen. Lav utdannelse og dårlig lønn er to ting som var turn-off for meg, noe det absolutt ikke bør være! Men, sånn er jeg skrudd sammen. Fant ei perfekt ei til slutt, det kan du også gjøre.



Anonymous poster hash: 6ee86...9f7
Lenke til kommentar

For meg så tror jeg nok problemet er holdningen din/deres, alt på stell og alt skal være perfekt kan fort bli en kjedelig, seriøs og lite atteraktiv holdning. Om du ikke har noe slingrings rom til en person med et lite problem så er du egentlig ikke egnet for et forhold i mine øyne. For om problemene da først kommer når du først er i forholdet så er du ikke lenger interessert og vil igjen være på jakt etter det perfekte (som ikke finnes). Og som alle vet så er ikke noen interessert i et forhold med en person som kun har utseende å gå på, vi trenger like mye psykisk tiltrekning som fysisk.

 

Så mitt råd er at du burde reflektere over din væremåte og dine holdninger til andre og deg selv. Om du føler at alt du gjør er med kun den beste tanke og at du fortsatt ikke forstår problemet. Så ville jeg ha tenkt litt på hvordan du er med og rundt andre kvinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For meg så tror jeg nok problemet er holdningen din/deres, alt på stell og alt skal være perfekt kan fort bli en kjedelig, seriøs og lite atteraktiv holdning. Om du ikke har noe slingrings rom til en person med et lite problem så er du egentlig ikke egnet for et forhold i mine øyne. For om problemene da først kommer når du først er i forholdet så er du ikke lenger interessert og vil igjen være på jakt etter det perfekte (som ikke finnes). Og som alle vet så er ikke noen interessert i et forhold med en person som kun har utseende å gå på, vi trenger like mye psykisk tiltrekning som fysisk.

 

Så mitt råd er at du burde reflektere over din væremåte og dine holdninger til andre og deg selv. Om du føler at alt du gjør er med kun den beste tanke og at du fortsatt ikke forstår problemet. Så ville jeg ha tenkt litt på hvordan du er med og rundt andre kvinner.

 

Er du helt tett? Blir man virkelig mer døll av å ha økonomi i orden? haha for en fjomp

Lenke til kommentar

Deler frustrasjonen. Jeg vet fortsatt ikke hvor de gjemmer seg :p

 

Men jeg har vel med årene innsett at jeg selv er den eneste grunnen til at jeg fortsatt er singel. Jeg har vært lat, feig og litt redd for hva som skal møte meg når jeg først velger å investere tid i det etter å ha vært fraværende fra alt som heter sjekking og dating i mange år. Jeg har etter hvert også innsett at jeg måtte bryte ut av noen mønstre som ikke var produktive i forhold til formålet, og endre litt på hvordan jeg møter andre mennesker. Vi nordmenn har det jo innebygd fra fødselen av å være sjenerte og ikke "plage" andre for mye, ei heller å oppføre oss jovialt og åpent.

 

 

Men man kan ha lav inntekt og orden i økonomien, det var poenget mitt.

 

Det kan også hende at TS ikke nødvendigvis så på lav inntekt som tegn på økonomisk uorden, men at det ofte innebærer at man ikke er på samme bølgelengde hva ambisjoner (om karriere) angår. Av egen erfaring har jeg blitt møtt med null forståelse for hvorfor jeg i min beste alder og ved god helse ønsker å forfølge en karriere (og merarbeidet det innebærer) for å gjøre livet mitt mer behagelig rent økonomisk.

 

For meg så tror jeg nok problemet er holdningen din/deres, alt på stell og alt skal være perfekt kan fort bli en kjedelig, seriøs og lite atteraktiv holdning. Om du ikke har noe slingrings rom til en person med et lite problem så er du egentlig ikke egnet for et forhold i mine øyne. For om problemene da først kommer når du først er i forholdet så er du ikke lenger interessert og vil igjen være på jakt etter det perfekte (som ikke finnes). Og som alle vet så er ikke noen interessert i et forhold med en person som kun har utseende å gå på, vi trenger like mye psykisk tiltrekning som fysisk.

 

Så mitt råd er at du burde reflektere over din væremåte og dine holdninger til andre og deg selv. Om du føler at alt du gjør er med kun den beste tanke og at du fortsatt ikke forstår problemet. Så ville jeg ha tenkt litt på hvordan du er med og rundt andre kvinner.

 

Det er en vesentlig forskjell på å ønske seg en kjæreste som har større ambisjoner enn å bli minstepensjonist vs. å lete etter "det perfekte".

Lenke til kommentar

 

For meg så tror jeg nok problemet er holdningen din/deres, alt på stell og alt skal være perfekt kan fort bli en kjedelig, seriøs og lite atteraktiv holdning. Om du ikke har noe slingrings rom til en person med et lite problem så er du egentlig ikke egnet for et forhold i mine øyne. For om problemene da først kommer når du først er i forholdet så er du ikke lenger interessert og vil igjen være på jakt etter det perfekte (som ikke finnes). Og som alle vet så er ikke noen interessert i et forhold med en person som kun har utseende å gå på, vi trenger like mye psykisk tiltrekning som fysisk.

 

Så mitt råd er at du burde reflektere over din væremåte og dine holdninger til andre og deg selv. Om du føler at alt du gjør er med kun den beste tanke og at du fortsatt ikke forstår problemet. Så ville jeg ha tenkt litt på hvordan du er med og rundt andre kvinner.

 

Er du helt tett? Blir man virkelig mer døll av å ha økonomi i orden? haha for en fjomp

 

 

Jeg refererte mere til "Jeg har egen plass jeg eier, har bil, har økonomien i orden, er godt trent, snill og omtenksom", som jeg mener ikke er ideelle punkter en kvinne ser etter. Men at det er alltids noe å sette fingeren på, ingen er perfekte. Jeg sa ikke noe om ditt ønske til en stabil økonomi, det er et forsvarlig punkt hvor de fleste ønsker en partner som dette er i orden hos. Tenkte bare at en økonomisk stabil partner ikke skal være et vanskelig funn, selv vet jeg om mange kvinner som har dette. Jeg refererte mere til "Jeg har egen plass jeg eier, har bil, har økonomien i orden, er godt trent, snill og omtenksom", dette er ikke alltid de ideelle punktene en kvinne ser etter. 

Endret av DerpBoy
Lenke til kommentar

 

 

...............

 

Det er en vesentlig forskjell på å ønske seg en kjæreste som har større ambisjoner enn å bli minstepensjonist vs. å lete etter "det perfekte".

 

Ser at teksten min ikke er et godt svar på spørsmålet hans, men jeg refererte mere til hva han ser på seg selv som. Selv tror jeg ikke det å finne en kvinne med god økonomi skal være et problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...