Cowboystrekk Skrevet 4. august 2017 Skrevet 4. august 2017 Husk forhandler vil ha minst 10% avanse, må betale mva og må stille med bruktbilgaranti. Sistnevnte kan du slippe å forholde deg til med en full service og naf-rapport når du selger bilen privat
fleur Skrevet 4. august 2017 Forfatter Skrevet 4. august 2017 Tok hovedservice i påsken, skal ha EU kontroll nå i august og kommer til å kjøre bruktbilrapport fra NAF. Hva ville dere ha gjort hvis det var deres bil?
Snylter Skrevet 4. august 2017 Skrevet 4. august 2017 Husk forhandler vil ha minst 10% avanse, må betale mva og må stille med bruktbilgaranti. Sistnevnte kan du slippe å forholde deg til med en full service og naf-rapport når du selger bilen privat Mva på bruktbil? 1
onkel_jon Skrevet 4. august 2017 Skrevet 4. august 2017 Du har nok 2 problemer, 1 det er en diesel bil som kan være litt vanskelig å få solgt i disse tider 2 Det er en koreansk bil, er desverre ikke så mange som går rundt og har huyndai som drømmemerke. Du må og huske at forhandlere ikke ønsker å ha brukt biler liggende hos seg lenge, det tar bare opp plass. De ønsker biler som de får solgt fort, Tyske biler helst med bensin motor og automat, det er det nordmenn kjøper. Så jeg syns det ikke er rart at de tilbyr 50-60 000 under hva de selger på finn, husk og at selv om noen setter en pris på finn betyr ikke at de går for det, tipper de blir prutet ned en del der og. Annen ting jeg syns det er litt tryggere å selge til forhandler så slipper jeg å få kjøperen etter meg etter noen måneder med at det er noe problem med bilen.
Svein M Skrevet 4. august 2017 Skrevet 4. august 2017 (endret) Jeg hadde nok slått til på innbytte om der var en plass differansen nybil og innbytte-pris var akseptabel. Ellers så hadde jeg lagt den ut på finn for 135-140 med håp om å få minst 120. Hadde tatt eu kontroll og naf test før jeg la den ut. Evn bare tilby å ta naf test før salg om kjøper ønsker det. Endret 4. august 2017 av Svein M
Sampson Skrevet 4. august 2017 Skrevet 4. august 2017 Forhandlere tilbyr nesten alltid lavere pris da de ønsker å selge med profitt. Prøv å selg den på finn.no, om du virkelig ønsker en god pris. Da kan markedet få bestemme. Om du trenger pengene kjapt, kan forhandler være greit men da med lavere fortjeneste. både og, de får jo profitten fra å selge en ny bil og kapre deg som kunde, å ta bilen som innbytte til markedspris er en tjeneste de bør kunne tilby spør du meg.
Cowboystrekk Skrevet 4. august 2017 Skrevet 4. august 2017 Beklager, mente mva på fortjenste fra salget. Mener det er det, men korriger meg gjerne!
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. august 2017 Skrevet 4. august 2017 Beklager, mente mva på fortjenste fra salget. Mener det er det, men korriger meg gjerne! Mva på fortjeneste?
Snylter Skrevet 4. august 2017 Skrevet 4. august 2017 Beklager, mente mva på fortjenste fra salget. Mener det er det, men korriger meg gjerne! Det er ikke mva på salg av bruktbiler i Norge så vidt jeg vet. 1
Cowboystrekk Skrevet 4. august 2017 Skrevet 4. august 2017 Ok. Trodde det var mva på fortjenesta forhandler fikk ved salg, men flott om det ikke er det
ITtraktor Skrevet 5. august 2017 Skrevet 5. august 2017 Ok. Trodde det var mva på fortjenesta forhandler fikk ved salg, men flott om det ikke er det Hvordan skulle dette fungert? Da måtte man jo fått fradrag for inngående mva også.
Minus Skrevet 9. august 2017 Skrevet 9. august 2017 Legg deg likt som tilsvarende, og i hvertfall ikke så mye lavere som du foreslår. Prisene på finn er det man ønsker å selge bilen for, jeg tror/mener de fleste kjøpere ser på det som en prutbar pris, uavhengig og den er rett priset eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå