Gå til innhold

UNBOXING: Vi har fått AMD Ryzen Threadripper i hus


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg har hørt at Threadripper IKKE yter like bra som Intel kjerne for kjerne. Desverre AMD Intel er nok bedre summa sumarum. Jeg så en test idag at AMD fikk lavere score på enkjernet tasking og heller ikke så bra på multitasking som Intel. Så for min del så er Intel I9 79XX det det handler om. Gratulerer Intel

 

Kilde på dette, er du snill?

Se på single core benchmarks så ser du. De aller fleste benchmarkprogrammer scorer Intel høyere på single core ratings. Til og med min avlegse i7 3770k scorer høyere enn Ryzen 1800x der på passmark.com

Syns du virkelig det gir mening å sammenligne enkeltkjerneytelse mellom en prosessor på 16 kjerner og en på f.eks 4 kjerner?

Det jeg henviste til var kilder på ytelsesforskjell mellom to konkurrerende prosessorer, altså TR 16/32 mot i9 16/32. Noe annet gir bare ikke mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Jeg har hørt at Threadripper IKKE yter like bra som Intel kjerne for kjerne. Desverre AMD Intel er nok bedre summa sumarum. Jeg så en test idag at AMD fikk lavere score på enkjernet tasking og heller ikke så bra på multitasking som Intel. Så for min del så er Intel I9 79XX det det handler om. Gratulerer Intel

Kilde på dette, er du snill?
Se på single core benchmarks så ser du. De aller fleste benchmarkprogrammer scorer Intel høyere på single core ratings. Til og med min avlegse i7 3770k scorer høyere enn Ryzen 1800x der på passmark.com

Syns du virkelig det gir mening å sammenligne enkeltkjerneytelse mellom en prosessor på 16 kjerner og en på f.eks 4 kjerner?

Det jeg henviste til var kilder på ytelsesforskjell mellom to konkurrerende prosessorer, altså TR 16/32 mot i9 16/32. Noe annet gir bare ikke mening.

Tester mellom disse 2 finnes ikkje enda, da de ikkje er kommet ut på markedet enda. Det vi vet er singelcore ytelse i Cinebench til 6, 8 og 10 core skylake x, ryzen failien og threadripper 16 core. Ikkje 16 core skylake x.

 

Utifra talla som finnes, er det ikkje vanskelig å se at Intel er best på ipc, men threadripper er guds gave til de som bruker 32 tråder med cpukraft daglig.

 

Vil man game OG rendre etc. med cpu, så blir nok intel det beste, men også dyrest.

Lenke til kommentar

 

 

Ikke mye er overlatt mye til tilfeldighetene når AMD sender ut den nye ekstremprosessoren.

 

Hvor mye?  :eek:

 

Etter å ha sett over bildekarusellen, så trodde jeg et øyeblikk at AMD hadde sendt dere et høytaleranlegg  :p

Cpuen i segselv er diger... er noe muffins med hele greia... det ser jo ut som 2 cpuer ved siden av værandre.

Om du leser artikkelen ser du kanskje at de fikk tilsendt både 1950 og 1920 samt komponenter til å bygge en pc :)

Lenke til kommentar

 

Gleder meg til å lese hva dere kommer frem til.

 

Det er på høy tid at AMD satser og sparker fra seg i dette segmentet. Det er tross alt det som fører til at vi ender opp med bedre utstyr iom at konkurrenten da ikke kan ligge på latsiden. Utviklingen på Intel sin side har imo vært litt preget av at de er uten reell konkurranse en god stund.

 

Jeg håper denne løsningen kan utnyttes for privat bruk også. Fleksibiliteten som en kan få ved hjelp av virtualisering etc ville gjøre det langt mer konevennlig enn å ha ørten bokser til forskjellig bruk. Om f.eks en Limetech unRAID løsning er mulig med denne, blir det bra ;)

Utviklingen på i7-prosessorene, som vel kan siers å være Intels serie for de litt mer entusiastiske forbrukerne om ligger hakket under "gærningene", har ikke vært fryktelig imponerende siden i7 2700k kom for seks år siden. nei. Det trengs noen konkurrenter på "gærning"-prosessorene for at det skal skje utvikling som kommer vanlige folk til gode, så håper AMD leverer.

 

 

Men, hvor nære er disse AMD vs. Intel hverandre på best virtualiseringsytelse? Dette er jo vesentlig. Men essensiellt med noe konkurranse, absolutt!

Lenke til kommentar

Kjære TEK.NO.

Kan dere være så snille å teste disse CPU'ene med OBS og Elgato Stream Command?

 

Jeg er veldig interessert i å se hvordan disse yter om de brukes eksklusivt for å prosessere innkommende data med OBS for så å pushed dette til en STREAM.

 

Kan dere være så snill å teste dette?...gjerne sammen med Elgato HD60 Pro

 

Tusen takk.

 

mvh

 

Bård

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener selvfølgelig hvor man bruker en 2-PC løsning. Ikke maskina man sitter på. OBS kan utnytte alle Cores. (dog i praksis sier de at mer enn 21 tråder ikke gjør mye nytte)...men hadde vært fint å se hvor bra man kunne kjøre ut i kvalitet.

Lenke til kommentar

Ja denne prosessoren blir nok heftig, men gjenstår å se ift Intel sine I9 prosessorer`? Jeg for min del vil nok intil videre kjøre på Intel sin I9 7900X eller I9 7960X. Så vi får nå se om AMD klarer å detrone Intel kjerne for kjerne. Det har jeg desverre ikke tro på da jeg fikk høre at en AMD kjerne er ca 0,7 av en Intelkjerne og en Intelkjerne er ca 1,3 AMDkjerne. Dette kan bli en kamp på liv og død mest for AMD sin del. Sett i forhold til pris og effekt riktignok. Uansett så er Intel best på CPU, det har det vært helt siden midten av 2000 tallet etter at Intel begynte med CORE 2 duo XE som jeg engang hadde og AMD klarte ikke å slå denne uansett hvor mye de giret opp FX CPUene deres. Etter dette så ble Intel alene på tronen

 

https://www.youtube.com/watch?v=3w-G85O8n3I

 

 

i9 blir nok å FLOPPE kollosalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja denne prosessoren blir nok heftig, men gjenstår å se ift Intel sine I9 prosessorer`? Jeg for min del vil nok intil videre kjøre på Intel sin I9 7900X eller I9 7960X. Så vi får nå se om AMD klarer å detrone Intel kjerne for kjerne. Det har jeg desverre ikke tro på da jeg fikk høre at en AMD kjerne er ca 0,7 av en Intelkjerne og en Intelkjerne er ca 1,3 AMDkjerne. Dette kan bli en kamp på liv og død mest for AMD sin del. Sett i forhold til pris og effekt riktignok. Uansett så er Intel best på CPU, det har det vært helt siden midten av 2000 tallet etter at Intel begynte med CORE 2 duo XE som jeg engang hadde og AMD klarte ikke å slå denne uansett hvor mye de giret opp FX CPUene deres. Etter dette så ble Intel alene på tronen

https://www.youtube.com/watch?v=3w-G85O8n3I

i9 blir nok å FLOPPE kollosalt.

I9 flopper sikkert totalt. Sikkert så mye at de går konkurs :p

 

Not

Lenke til kommentar

Tja, Intel har faktisk greid å floppe før på et par Cpu'er så konkurranse er bra for å utvikle bedre cpu'er for oss forbrukere.

Denne gangen tviler jeg på at det blir totalflopp, men stemmer noen av ryktene så vil Intel sine nye flerkjernede cpu'er ikke ha så mye å stille opp med med tanke på hva Amd har å by på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg har hørt at Threadripper IKKE yter like bra som Intel kjerne for kjerne. Desverre AMD Intel er nok bedre summa sumarum. Jeg så en test idag at AMD fikk lavere score på enkjernet tasking og heller ikke så bra på multitasking som Intel. Så for min del så er Intel I9 79XX det det handler om. Gratulerer Intel

Kilde på dette, er du snill?
Se på single core benchmarks så ser du. De aller fleste benchmarkprogrammer scorer Intel høyere på single core ratings. Til og med min avlegse i7 3770k scorer høyere enn Ryzen 1800x der på passmark.com
Syns du virkelig det gir mening å sammenligne enkeltkjerneytelse mellom en prosessor på 16 kjerner og en på f.eks 4 kjerner?

Det jeg henviste til var kilder på ytelsesforskjell mellom to konkurrerende prosessorer, altså TR 16/32 mot i9 16/32. Noe annet gir bare ikke mening.

Tester mellom disse 2 finnes ikkje enda, da de ikkje er kommet ut på markedet enda. Det vi vet er singelcore ytelse i Cinebench til 6, 8 og 10 core skylake x, ryzen failien og threadripper 16 core. Ikkje 16 core skylake x.

 

 

Hehe ja, jeg vet. Det var derfor jeg originalt ba om kildene Seeberg baserte sine utsagn på. Men så viser det seg at dette er en fyr som passer bedre inn i WCCFtech-forumet. Kanskje han er "Sup?"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

snakk om øverpris fra norske butikker...999$ pris +25% MVA er ca 9800kr

MSRP stemmer ytterst sjeldent i Norge pga en rekke ting (frakt, mellomledd osv osv trekker opp prisen)

 

Norske butikker som selger disse CPU'ene til ca 11.000,- har 0-3% fortjeneste på CPU'ene. Om noen overpriser CPU'er i Norge er det distributørene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ikke lenge før vi kan generere en  versjon av Skyrim SE i real-time. Hvor ingenting må lastes inn. Uten LOD loading. Sikle.. Unlimited Draw distance.... :)

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...