Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skjer dette med deres puls og?


Anbefalte innlegg

Hvordan i alle dager kan du si det? Jeg legger ved en artikkel som sier at man KAN utvikle hjertestans ved økt puls, som man får jo mer man sitter. Klarer du ikke å lese det? 

Anonymous poster hash: 120f0...afc

Jeg leser, men min virkelighet skiller seg fra din. Du mener at man kan få hjertestans av at man reiser seg fra sofaen basert på fakta på nettet. Her har du regnet 1+1 blir til 3. Det er ikke slik det fungerer. Greit nok, hadde du vært 102 år gammel og kroppen er utslitt så kanskje, men et normalt, friskt menneske får ikke hjerteflimmer eller hjertebank av å reise seg, man får litt høyre puls fordi kroppen må levere mer oksygen til muskler.

 

Hjertebank og hjerteflimmer kommer av at hjertet er utformet feil, eller har en feil på hjerteklaffer. Og symptomene dukker ikke opp automatisk når man reiser seg, men heller litt sporadisk.

 

Her er noen definisjoner:

Hva er hjertebank og urolig hjerte?

  • slår raskere enn normalt. (Legg merke til "raskere enn normalt")
  • slår langsommere enn normalt.
  • slår uregelmessig.
  • har ekstraslag.
  • eller at du er ekstra vár på hjertet.

 

Hva er hjerteflimmer?

  • hjertebank (høy puls er ikke det samme som hjertebank)
  • uregelmessig puls
  • brystsmerter
  • pustevansker
  • utmattelse og svimmelhet
  • uro og engstelse 

 

Hva er hjertestans?

  • Hjertestans vil si at hjertet plutselig slutter å pumpe blod rundt i kroppen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvordan i alle dager kan du si det? Jeg legger ved en artikkel som sier at man KAN utvikle hjertestans ved økt puls, som man får jo mer man sitter. Klarer du ikke å lese det? 

Anonymous poster hash: 120f0...afc

Jeg leser, men min virkelighet skiller seg fra din. Du mener at man kan få hjertestans av at man reiser seg fra sofaen basert på fakta på nettet. Her har du regnet 1+1 blir til 3. Det er ikke slik det fungerer. Greit nok, hadde du vært 102 år gammel og kroppen er utslitt så kanskje, men et normalt, friskt menneske får ikke hjerteflimmer eller hjertebank av å reise seg, man får litt høyre puls fordi kroppen må levere mer oksygen til muskler.

 

Hjertebank og hjerteflimmer kommer av at hjertet er utformet feil, eller har en feil på hjerteklaffer. Og symptomene dukker ikke opp automatisk når man reiser seg, men heller litt sporadisk.

 

Her er noen definisjoner:

Hva er hjertebank og urolig hjerte?

  • slår raskere enn normalt. (Legg merke til "raskere enn normalt")
  • slår langsommere enn normalt.
  • slår uregelmessig.
  • har ekstraslag.
  • eller at du er ekstra vár på hjertet.

 

Hva er hjerteflimmer?

  • hjertebank (høy puls er ikke det samme som hjertebank)
  • uregelmessig puls
  • brystsmerter
  • pustevansker
  • utmattelse og svimmelhet
  • uro og engstelse 

 

Hva er hjertestans?

  • Hjertestans vil si at hjertet plutselig slutter å pumpe blod rundt i kroppen.

 

Hvordan vet du at høy puls ikke er det samme som hjertebank? Har du noen som sier det?

 

Anonymous poster hash: 120f0...afc

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at høy puls ikke er det samme som hjertebank? Har du noen som sier det?

 

 

Anonymous poster hash: 120f0...afc

 

Se på rytmene som vises i første videoen, der ser du både en normal puls og hjerteflimmer. Hvis du vil være helt sikker på at du ikke har hjerteflimmer så kan du enten stole på mine telepatiske evner, eller dra til legen og få det utredet.

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjertebank er bare en fellesbetegnelse på ubehag ved hjertets aktivitet. Det kan skyldes høy puls, uregelmessig puls eller blodtrykk for den saks skyld.

 

Tror du virkelig hjertet ditt blir overbelastet av at du reiser deg opp ifra sofaen? Hvordan hadde det gått med alle toppidrettsutøvere da?  :hmm: Hvor mye er det pulsen din øker egentlig? Jeg måtte teste selv ved hjelp av pulsbelte og for min del så økte den fra 55 til 80 ca bare ved at jeg reiste meg opp og tok noen skritt igjennom stua. Hvis den øker veldig mye er du kanskje i fysisk dårlig form? For normalt friske personer er det ikke farlig med høy puls, man kan stort sett presse seg så mye man klarer uten at det er noe problem.

Lenke til kommentar

Hjertebank er bare en fellesbetegnelse på ubehag ved hjertets aktivitet. Det kan skyldes høy puls, uregelmessig puls eller blodtrykk for den saks skyld.

 

Tror du virkelig hjertet ditt blir overbelastet av at du reiser deg opp ifra sofaen? Hvordan hadde det gått med alle toppidrettsutøvere da?  :hmm: Hvor mye er det pulsen din øker egentlig? Jeg måtte teste selv ved hjelp av pulsbelte og for min del så økte den fra 55 til 80 ca bare ved at jeg reiste meg opp og tok noen skritt igjennom stua. Hvis den øker veldig mye er du kanskje i fysisk dårlig form? For normalt friske personer er det ikke farlig med høy puls, man kan stort sett presse seg så mye man klarer uten at det er noe problem.

Så når du gikk opp fra sofaen og begynte å gå så økte den såpass at du kunne kjente betydelig hardere dunk, eller? I motsetning til når du lå på sofaen? 

 

Anonymous poster hash: 120f0...afc

Lenke til kommentar

 

Hjertebank er bare en fellesbetegnelse på ubehag ved hjertets aktivitet. Det kan skyldes høy puls, uregelmessig puls eller blodtrykk for den saks skyld.

 

Tror du virkelig hjertet ditt blir overbelastet av at du reiser deg opp ifra sofaen? Hvordan hadde det gått med alle toppidrettsutøvere da?  :hmm: Hvor mye er det pulsen din øker egentlig? Jeg måtte teste selv ved hjelp av pulsbelte og for min del så økte den fra 55 til 80 ca bare ved at jeg reiste meg opp og tok noen skritt igjennom stua. Hvis den øker veldig mye er du kanskje i fysisk dårlig form? For normalt friske personer er det ikke farlig med høy puls, man kan stort sett presse seg så mye man klarer uten at det er noe problem.

Så når du gikk opp fra sofaen og begynte å gå så økte den såpass at du kunne kjente betydelig hardere dunk, eller? I motsetning til når du lå på sofaen? 

 

Anonymous poster hash: 120f0...afc

 

Kjente ikke noe hardere dunk en normalt nei. Nå kjente ikke jeg på pulsen med hånden heller da, brukte pulsbelte. Dra til legen å ta blodtrykk/EKG hvis du er nervøs for at det er noe farlig, selv om det mest sannsynlig ikke er det.

 

Du skal ikke undervurdere det psykiske heller.

Lenke til kommentar

 

 

Hjertebank er bare en fellesbetegnelse på ubehag ved hjertets aktivitet. Det kan skyldes høy puls, uregelmessig puls eller blodtrykk for den saks skyld.

 

Tror du virkelig hjertet ditt blir overbelastet av at du reiser deg opp ifra sofaen? Hvordan hadde det gått med alle toppidrettsutøvere da?  :hmm: Hvor mye er det pulsen din øker egentlig? Jeg måtte teste selv ved hjelp av pulsbelte og for min del så økte den fra 55 til 80 ca bare ved at jeg reiste meg opp og tok noen skritt igjennom stua. Hvis den øker veldig mye er du kanskje i fysisk dårlig form? For normalt friske personer er det ikke farlig med høy puls, man kan stort sett presse seg så mye man klarer uten at det er noe problem.

Så når du gikk opp fra sofaen og begynte å gå så økte den såpass at du kunne kjente betydelig hardere dunk, eller? I motsetning til når du lå på sofaen? 

 

Anonymous poster hash: 120f0...afc

 

Kjente ikke noe hardere dunk en normalt nei. Nå kjente ikke jeg på pulsen med hånden heller da, brukte pulsbelte. Dra til legen å ta blodtrykk/EKG hvis du er nervøs for at det er noe farlig, selv om det mest sannsynlig ikke er det.

 

Du skal ikke undervurdere det psykiske heller.

 

Prøv å legg hånda di på pulsen neste gang du går opp fra liggende til stående, og kom tilbake med et svar da.

 

Så kan vi stenge denne tråden. 

 

Anonymous poster hash: 120f0...afc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...