Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2018


DeQu

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

 

Overraskende høyt søkertall.

Litt lavere enn i fjor da så har heldigvis ikke gått noe oppover :p

Sant. Rekordhøy andel kvinner! Det betyr en ting -> konkurransepoenger for de ulike studiestedene vil øke :D

Jepp, innså det akkurat da jeg leste artikkelen heheh :/

Kjenner jeg fikk litt vondt i magen nå. Opp mot 50 % er søkere til Oslo, spent på hvor mye snittet øker der, da snittet har vært relativt stabilt de tre siste årene. Håper snittet mitt holder :blink:

Va har du/dere i snitt?

45. 49.5 med ok eksamner til våren. 51 med gode eksamner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

Overraskende høyt søkertall. 

 

Litt lavere enn i fjor da så har heldigvis ikke gått noe oppover :p

 

Sant. Rekordhøy andel kvinner! Det betyr en ting -> konkurransepoenger for de ulike studiestedene vil øke :D

 

Jepp, innså det akkurat da jeg leste artikkelen heheh :/

 

Kjenner jeg fikk litt vondt i magen nå. Opp mot 50 % er søkere til Oslo, spent på hvor mye snittet øker der, da snittet har vært relativt stabilt de tre siste årene. Håper snittet mitt holder  :blink:

 

Va har du/dere i snitt?

 

Har 52 i snitt nå. Tar opp fag som privatist, håper det vil øke snittet litt til, men er usikker.. Enn du?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Overraskende høyt søkertall. 

 

Litt lavere enn i fjor da så har heldigvis ikke gått noe oppover :p

 

Sant. Rekordhøy andel kvinner! Det betyr en ting -> konkurransepoenger for de ulike studiestedene vil øke :D

 

Jepp, innså det akkurat da jeg leste artikkelen heheh :/

 

Kjenner jeg fikk litt vondt i magen nå. Opp mot 50 % er søkere til Oslo, spent på hvor mye snittet øker der, da snittet har vært relativt stabilt de tre siste årene. Håper snittet mitt holder  :blink:

 

Va har du/dere i snitt?

 

Har 52 i snitt nå. Tar opp fag som privatist, håper det vil øke snittet litt til, men er usikker.. Enn du?

 

Tror nåk du er ganske trygg på alle plasser med 52 poeng ja. Har selv 49 nå, men kommer vel på 50 - 50,5 til våren. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Overraskende høyt søkertall. 

 

Litt lavere enn i fjor da så har heldigvis ikke gått noe oppover :p

 

Sant. Rekordhøy andel kvinner! Det betyr en ting -> konkurransepoenger for de ulike studiestedene vil øke :D

 

Jepp, innså det akkurat da jeg leste artikkelen heheh :/

 

Kjenner jeg fikk litt vondt i magen nå. Opp mot 50 % er søkere til Oslo, spent på hvor mye snittet øker der, da snittet har vært relativt stabilt de tre siste årene. Håper snittet mitt holder  :blink:

 

Va har du/dere i snitt?

 

Har 52 i snitt nå. Tar opp fag som privatist, håper det vil øke snittet litt til, men er usikker.. Enn du?

 

Tror nåk du er ganske trygg på alle plasser med 52 poeng ja. Har selv 49 nå, men kommer vel på 50 - 50,5 til våren. 

 

Glemte å legge til at dette er kun de som har søkt politihøgskolen generelt. En del vil falle ut etter at fristen har gått ut for å levere inn nødvendige dokumenter. Ifjor var det litt over 1000 søkere som falt ut der. I og med at de har endret på førerkort kravet og at man er nødt til å ha det i minst ett år, er sikkert ikke alle klare over. I 2017 var det like mange søkere på: 4874, men antall så kalte reelle søkere lå på: 2643, fordi de fleste ikke hadde levert inn de nødvendige dokumenter på tide. 

Endret av Smil!
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan er utsiktene til å få jobb som politi(med politiutdanning) etter å ha vært deltaker på paradise hotel?

Er vel ikke de beste tipper jeg. Spørsmålet er vel mer om man kommer igjennom egnethetsvurderingen på opptaket tipper jeg. Mener og ha lest i en av de tidligere trådene om en som røk etter å ha vært med på robinson.

Lenke til kommentar

 

Hvordan er utsiktene til å få jobb som politi(med politiutdanning) etter å ha vært deltaker på paradise hotel?

 

Det kommer helt an på hvem i nemda som har intervju med deg. Trenger ikke være noe problem i det hele tatt.

 

Tror ikke det er noen nemd som intervjuer deg når du søker jobb. 

Lenke til kommentar

Så ikke han nevnte som ferdig utdannet. Tenkte på selve søknadsprosessen.

 

Men som ferdig utdannet blir det en helhetsvurdering antar jeg som i alle andre yrker. Man trenger f.eks. ikke nevne at man har vært med i et realityprogram.

 

Skjønner uansett ikke hva problemet skal være. Det er spill, ikke virkelighet. For mennesker som ikke skjønner dette kan det selvfølgelig være et problem at en politiutdannet har vært med. Ellers går det nok helt fint :)

Lenke til kommentar

Beklager, men for meg er det helt åpenbart at det å ha vært med på paradise hotel vil ha negativ innvirkning på f.eks karriere i polititet. Å tro noe annet er rett og slett naivt. Arbeidsgivere googler når de skal ansette deg, uansett hvordan du vrir å vender på det (spill eller ei) så ser det ikke bra ut.

Lenke til kommentar

Det at du selv nevner "man trenger ikke nevne alt" sier vel mye selv? Er det virkelig slik man skal sitte på jobbintervju med det som er en framtidig sjef? Føre han/hun bak lyset når du vet dette kommer fram en dag? Skaper sikkert et veldig godt førsteinntrykk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tydeligvis forhåndsdømt av slike som deg ja.

 

Og nei. Man trenger ikke, og skal ikke, nevne alt på et jobbintervju.

 

Føre sjefen bak lyset? Må du gi deg..

 

Edit: uansett er vel ikke dette tråden til å fortsette akkurat den diskusjonen.

Endret av Downhill
Lenke til kommentar

Nei, men det er enkelte ting som man gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å ikke nevne. Du tror ikke det viser litt større evne til refleksjon rundt egen person om du kommer i forkjøpet å forklarer forskjellen på deg selv nå og da du var med på paradise hotel?

Jeg tviler på at jeg er den eneste som forhåndsdømmer noen, og har mine oppfatninger om personer som har vært med på slike reality program. Du synes dermed det ikke er noe særlig forskjell om du har vært med på pH eller anno?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Eneste ledige legetime hos min fastlege er den 19. Altså dagen før frist for innsending av legeerklæring.

Kan noen som har gjennomført prosessen fortelle hvor lang tid det legebesøket tar? Får man ferdig utfylt erklæring i løpet av timen? 

Blir fort et problem dersom jeg f.eks må vente noen dager for svar på prøver o.l.

 

Tenkte sjekke synet hos optiker i forkant for å forkorte legebesøket. Har heller ingen sykdomshistorikk, så burde med rett være plankekjøring. 

Endret av Krølle
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...