Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2018


DeQu

Anbefalte innlegg

Bassenget på opptaksprøven er altså 12,5 meter? Det vil si at hvis man øver i et 25meters basseng, noe jeg trodde var standarden, så må man foreta dobbelt så mange vendinger på opptaksprøven enn det man er vandt til?

Stemmer. Jeg sendte en mail for å spørre, fikk dette til svar:

"I Oslo foregår de fysiske testene ved Politihøgskolen på Majoirstuen.

Svømme- og dykkøvelsene foregår i vårt basseng. Bassenget er 12,5 meter langt". 

Hadde vært greit å få testet 100 m i et såpass kort basseng på forhånd, så får man øvd seg på vendingene :hmm: Tror det er bare Oslo som tester med så kort basseng.

Endret av Brg1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ikke hvis man ikke har veldig gode vendinger vel?

Nei, det sier vel seg selv. Men det skader ikke å øve på vendinger uansett! :)

Her må jeg bare melde meg litt på;

 

Å svømme i det kortere bassenget er en stor fordel.

Ved hver vending så er det eneste viktige å sparke godt ifra. Har du gode fraspark (det klarer alle.) så vil du kun behøve å svømme noen få armtak. Gli så lenge i vannet som mulig før du svømmer videre.

Jeg brukte ca. 1.55 på 25m basseng, på opptaksdagen brukte jeg 1.20.

 

Unytt muligheten til å sparke godt ifra - så slipper du nesten å svømme ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som har sendt inn følgebrevet med alle doku.. allerede?

Ja  :)

 

Good! :)

 

Har du? Vet du om man får noe beskjed om at brev er mottatt?  :)

 

Sendte det inn på fredag! Ifjor så sendte vi bare en mail noen dager senere og spurte om de hadde mottatt det. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Noen som har sendt inn følgebrevet med alle doku.. allerede?

Ja  :)

 

Good! :)

 

Har du? Vet du om man får noe beskjed om at brev er mottatt?  :)

 

Sendte det inn på fredag! Ifjor så sendte vi bare en mail noen dager senere og spurte om de hadde mottatt det. 

 

Herlig  :grin:

Lenke til kommentar

Har de et fastsatt antall personer som de slipper inn som er 20år? Har hørt at de helst vil ha eldre personer og at de slipper inn svært få førstegangssøkere på 20.

Det er ikke noe tak på dette. Dersom du er god nok blir du funnet egnet og stiller likt med alle andre søkere. Det mange unge søkere gjerne ryker på er konkurransepoengene, da de ikke har alders- og tilleggspoeng.

Lenke til kommentar

Til dere som stresser for svømminga vil jeg bare si at dere må ta det med ro. 
Jeg eier ikke svømmeteknikk, ikke for fem flate øre og jeg gjennomførte svømminga på 1.50 i fjor. 

Øv dere på crawling så går dette kjempe fint. Min erfaring er at de som røyk ut gjorde det på løpinga.

Ut over det vil jeg si at jeg er godt i gang med første året på PHS og det er det kuleste jeg har vært med på! Gled dere, og lykke til med opptaket!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til dere som stresser for svømminga vil jeg bare si at dere må ta det med ro. 

Jeg eier ikke svømmeteknikk, ikke for fem flate øre og jeg gjennomførte svømminga på 1.50 i fjor. 

Øv dere på crawling så går dette kjempe fint. Min erfaring er at de som røyk ut gjorde det på løpinga.

 

Ut over det vil jeg si at jeg er godt i gang med første året på PHS og det er det kuleste jeg har vært med på! Gled dere, og lykke til med opptaket!

Det er godt å høre, det hjelper på nervene.

Personlig synes jeg det er litt vanskelig å teste meg selv siden jeg ikke finner et basseng som er like langt som på opptaksprøven (12.5 m), men er likevel i basseng og prøver å gjennomføre testen. Kan jeg spørre hvor du hadde opptaksprøve?

Lenke til kommentar

 

Til dere som stresser for svømminga vil jeg bare si at dere må ta det med ro.

Jeg eier ikke svømmeteknikk, ikke for fem flate øre og jeg gjennomførte svømminga på 1.50 i fjor.

Øv dere på crawling så går dette kjempe fint. Min erfaring er at de som røyk ut gjorde det på løpinga.

 

Ut over det vil jeg si at jeg er godt i gang med første året på PHS og det er det kuleste jeg har vært med på! Gled dere, og lykke til med opptaket!

Det er godt å høre, det hjelper på nervene.

Personlig synes jeg det er litt vanskelig å teste meg selv siden jeg ikke finner et basseng som er like langt som på opptaksprøven (12.5 m), men er likevel i basseng og prøver å gjennomføre testen. Kan jeg spørre hvor du hadde opptaksprøve?

Lengden på bassenget kan variere avhengig av hvor du er på opptak. Forbered deg på 25m. Hvis du bare såvidt er innenfor kravet på 12,5m har du forberedt deg for dårlig uansett. Hvis du av en eller annen grunn taper tid på vendinger kontra å svømme kontinuerlig (aldri sett noen som gjør det), så kan du svømme på tvers av et 25m-basseng for å trene på vendingene.
Lenke til kommentar

 

Dere som har kommet inn, øvde dere mye på svømmingen i forkant? Har svømt litt og klarer kravet med 15 sek, men da er jeg ordentlig sliten. Skulle gjerne ha klart det med enda mer margin, kanskje 30 sek, men er vanskelig å få tiden til å strekke til for å trene kondisjon, styrke og svømming så svømmingen blir gjerne nedprioritert...

 

Jeg er jente og svømte inn 1 minutt før kravet på opptaket i fjor, men jeg har trent veldig mye på svømmingen. Var flere jenter som slet voldsomt med svømmingen, og på mitt opptak var det flest som røk her. Skal dog sies at når jeg øvde i forkant svømte jeg inn 20 sek før tiden, så man får mye adrenalin på opptaket son hjelper på tiden!

Lenke til kommentar

 

 

 

Dere som har kommet inn, øvde dere mye på svømmingen i forkant? Har svømt litt og klarer kravet med 15 sek, men da er jeg ordentlig sliten. Skulle gjerne ha klart det med enda mer margin, kanskje 30 sek, men er vanskelig å få tiden til å strekke til for å trene kondisjon, styrke og svømming så svømmingen blir gjerne nedprioritert...

 

Jeg er jente og svømte inn 1 minutt før kravet på opptaket i fjor, men jeg har trent veldig mye på svømmingen. Var flere jenter som slet voldsomt med svømmingen, og på mitt opptak var det flest som røk her. Skal dog sies at når jeg øvde i forkant svømte jeg inn 20 sek før tiden, så man får mye adrenalin på opptaket son hjelper på tiden!

sant. Det er alltid noen som rykker ut på dykking, sørg for at du får trent på det også.  

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...