Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2018


DeQu

Anbefalte innlegg

Ringte nettopp SIO. Det så veldig dårlig ut med student-hybler :rofl:

Hvordan gjør folket det her i Oslo? Jeg må mest sannsynlig komme meg på privat-markedet, skulle gjerne ha flyttet inn med andre PHS-studenter.

 

Dere som skal flytte til Oslo, hvordan gjør dere det?

Sitter med samme problemet selv? Sa de noe om når de trodde det kunne komme til å bli noen ledig? dersom du ikke får noe de første månende er pendleravstanden grei for deg da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte poeng for å komme inn på skolen, men jeg skjønner. Har selv alle studiepoenga for opprykk til pb2 og pb3. Mangler kun fagfelt. Får et til neste år heldigvis.

Fagfeltene kommer etterhvert heldigvis.

1,5 år på UiO ga meg fritak for en eksamen på phs samt alle studiepoengene jeg noensinne vil trenge for opprykk. Ganske god deal ?

Lenke til kommentar

Nå ble jeg nyskjerrig, hva kreves for opprykk til pb2 og pb3? :)

Litt mye å skrive her, men trengs å jobbe litt variert med ikke bare ordenstjeneste. Etterforskning, veileder, Ueh, UP, operasjonssentralen for å nevne noe.

 

Samt kursuker.

 

Men studiepoeng kan telle istedenfor kursuker/tjenesteområder. Så har man 30/60/90 SP har man et forsprang fra første dag.

Lenke til kommentar

Litt mye å skrive her, men trengs å jobbe litt variert med ikke bare ordenstjeneste. Etterforskning, veileder, Ueh, UP, operasjonssentralen for å nevne noe.

 

Samt kursuker.

 

Men studiepoeng kan telle istedenfor kursuker/tjenesteområder. Så har man 30/60/90 SP har man et forsprang fra første dag.

Betyr det at at med mine 75 studiepoeng, så kan jeg søke om opprykk til pb2 rett etter jeg er ferdig med bachelor? Uten jobberfaring? :hmm:

Lenke til kommentar

Betyr det at at med mine 75 studiepoeng, så kan jeg søke om opprykk til pb2 rett etter jeg er ferdig med bachelor? Uten jobberfaring? :hmm:

 

Nei,  du må ha minimum 3 års tjenestetid i stilling med politimyndighet etter bestått grunnutdanning itillegg til studiepoeng :)

 

Kompetansekriterier for politibetjent 2

Bestått grunnutdanning fra Politihøgskolen/Politiskolen og minst ett godkjent OP-kurs samt oppfyllelse av kravene i I eller II

 

I ) Minimum 3 års tjenestetid i stilling med politimyndighet etter bestått grunnutdanning med følgende kompetanse:

 

a) Planmessig tjenestegjøring i henhold til godkjent kompetanseplan for politidistriktet/særorganet. Tjenesten skal gi dokumentert kompetanse innen minst 2 tjenesteområder eller

b) formalkompetanse med minst 10 vekttall utover grunnutdanning eller

c) relevant yrkesutdanning tilsvarende 1 studieår eller

d) relevant etter- og videreutdanning eller kurs forankret i politidistriktets/ særorganets kompetanseutviklingsplan med en varighet av til sammen minst 6 uker eller 30 dager2 . Kurs eller annen opplæring som forutsettes gjennomført for utførelse av ordinær tjeneste skal ikke medregnes . eller kombinasjoner av punktene b) og d).

 

II ) 7 års tjenestetid i stilling med politimyndighet

Endret av Lazzen
Lenke til kommentar

Nei,  du må ha minimum 3 års tjenestetid i stilling med politimyndighet etter bestått grunnutdanning itillegg til studiepoeng :)

 

Kompetansekriterier for politibetjent 2

Bestått grunnutdanning fra Politihøgskolen/Politiskolen og minst ett godkjent OP-kurs samt oppfyllelse av kravene i I eller II

 

I ) Minimum 3 års tjenestetid i stilling med politimyndighet etter bestått grunnutdanning med følgende kompetanse:

 

a) Planmessig tjenestegjøring i henhold til godkjent kompetanseplan for politidistriktet/særorganet. Tjenesten skal gi dokumentert kompetanse innen minst 2 tjenesteområder eller

b) formalkompetanse med minst 10 vekttall utover grunnutdanning eller

c) relevant yrkesutdanning tilsvarende 1 studieår eller

d) relevant etter- og videreutdanning eller kurs forankret i politidistriktets/ særorganets kompetanseutviklingsplan med en varighet av til sammen minst 6 uker eller 30 dager2 . Kurs eller annen opplæring som forutsettes gjennomført for utførelse av ordinær tjeneste skal ikke medregnes . eller kombinasjoner av punktene b) og d).

 

II ) 7 års tjenestetid i stilling med politimyndighet

Okei, tusen takk for forklaring begge to! :)

Lenke til kommentar

Noen som skal starte i B3 i Stavern som har opprettet Facebookgruppe for oss nye?

 

Hei,

 

Medlem av fadderstyret Stavern. Vi forholder oss til listene vi kommer til å få fra skolen og venter derfor med å opprette gruppe. Dette for å være sikker på at riktige personer havner i gruppen. Når listene er klare vil nye B1-studenter få en e-post med invitasjon til en lukket facebook-gruppe!

 

Dersom noen har spørsmål til dette kan det sendes på PM.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...