Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2018


DeQu

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fulgt med på den tråden her en stund og jeg er såå taknemlig for alle som tar seg tid til å svare på spørsmål! Det har vært kjempegod hjelp til å få svar på spørsmål som man nødvendigvis ikke finner andre steder. Er så usikker på om jeg faktisk klarer å kapre en plass i år eller ikke, snittet mitt er på 47,8...Har søkt alle stedene og tar den plassen jeg får. Endelig skal barndomsdrømmen forhåpentligvis realiseres  :) Lykke til alle sammen, jeg heier på dere!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har smått begynt å jogge 3 ganger i uken for å komme i bedre form, sånn at jeg kan klare opptaket til PHS da det er min tur om ca 4-5 år. Jeg har også tenkt å starte på treningssenter og svømmehall etterhvert.

 

 

Løper som oftest på en idrettsbane der en runde er på 400 m, men er ikke i så god form så klarer ikke å jogge i mer enn ca 200 m før det sier stopp og jeg må gå resten av runden før jeg starter på nytt. Jeg synes ikke dette er så bra, men med tanke på at jeg akkurat har begynt å trene så er det vel helt greit. Nå i starten er jeg jo mest opptatt av å komme meg i form sånn at jeg hvert fall klarer å jogge 400 m uten gå pause.

 

Men "problemet" er at jeg er alt for opptatt av opptakskravene og de surrer rundt i hodet på meg 24/7, enda jeg har 4-5 år på meg til å trene på de. Dette gjør at jeg blir litt misfornøyd med min egen innsats og nærmest sammenligner mine resultater med kravene. Jeg blir ikke direkte umotivert av det, da jeg er sta og har bestemt meg for å klare opptaket da den tid kommer. Men er jo slitsomt å tenke på disse kravene hele tiden!

 

Noen som har tips?

 

Håper det er greit at jeg stiller spørsmål angående opptaket og PHS på denne tråden selv om det er en stund til jeg skal søke? :)

 

Ønsker alle som skal søke i år masse lykke til! Dere vil nok bli supre politi hvis dere kommer inn :grin:

 

Hei, du trenger ikke bekymre deg for dette nå. Jeg er snart 30 år og ganske chubby. Trente hardt 2-3 måneder før testen og det gikk fint ? Alle i alminnelig grei form klarer opptakskravene. Det var verre før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk at trening er systematisk påvirkning av kropp og sjel! Pass på kroppen, tren variert og skadeforebyggende! Bytt joggesko ofte og helst ikke løp på asfalt og i nedover bakker. Varm godt opp med gjerne en generell oppvarming også en spesiell oppvarming. Teknikk før tung vekt! Har du en god teknikk får du en bedre progresjon og du har mindre sannsynlighet for å utvikle en skade på kroppen. Du er sterkere enn du selv tror og det kan være greit å ha en treningspartner slik at du/dere kan pushe dere selv mer! Stå på, gi aldri opp og du vil nå dine mål :) sett del mål og så et stort mål på slutten. Realistiske mål. Ps. Kosthold, søvn og restitusjon har masse å si. Pass på fysisk og psykisk stress.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjenner nervene begynner å komme nå, ikke lenge til vi får svar. Spennende uke foran oss, lykke til alle sammen :grin:

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle være så nervøs! Selv på treningssenteret når jeg har "me time" kjenner jeg at nervøsiteten kan komme krypende. Har pent innfunnet meg med at jeg får fint leve med den nervøsiteten de siste dagene nå.

Dette er altfor spennende, lykke til alle sammen! :)

Lenke til kommentar

Dette er litt dumt spørsmål ...

 

Men er det slik at poengrensene kommer ut før vi har fått tilbud om skoleplass?

 

Emil

I fjor kom det en rapport med poenggrenser søndagen før tilbud om plass ble sendt ut.

Det var 16 juli, så kan være at en lignende rapport dukker opp i kveld eller i morgen. Til info så ble den publisert like før 8 på kvelden søndag 16 juli i fjor :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I fjor kom det en rapport med poenggrenser søndagen før tilbud om plass ble sendt ut.

Det var 16 juli, så kan være at en lignende rapport dukker opp i kveld eller i morgen. Til info så ble den publisert like før 8 på kvelden søndag 16 juli i fjor :)

 

Takker for svar  :)  Hadde vært gøy om den kom ikveld  :w00t:

Lenke til kommentar

I fjor kom det en rapport med poenggrenser søndagen før tilbud om plass ble sendt ut.

Det var 16 juli, så kan være at en lignende rapport dukker opp i kveld eller i morgen. Til info så ble den publisert like før 8 på kvelden søndag 16 juli i fjor :)

hvor ble den publisert?
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...