Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2018


DeQu

Anbefalte innlegg

Hvor mange dager i forkant av studiestart tenker folk å flytte inn ved evt skoletilbud?

Er jeg så heldig og komme inn, så avhenger det faktisk litt på andre studenter :) flytter flere phs studenter inn noen dager før studiestart, så gjør nok jeg det også, så man har muligheten til å begynne å bli kjent med noen allerede da, i tillegg til å komme seg litt på plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jeg så heldig og komme inn, så avhenger det faktisk litt på andre studenter :) flytter flere phs studenter inn noen dager før studiestart, så gjør nok jeg det også, så man har muligheten til å begynne å bli kjent med noen allerede da, i tillegg til å komme seg litt på plass.

Har du søkt studentbolig? Eller skal du evt. leie privat?

Lenke til kommentar

Pleier ventetiden via SiO å være veldig lang? Har hørt om folk som søkte i februar og ikke fikk tilbud før i juni. Nå skal det sies at de ikke ønsket å flytte inn før i august, men likevel. Er det slik at jeg fint kan regne med en ventetid på et halvt år, selv om jeg har sendt ønske om å flytte inn i august? 

 

Søkte her om dagen

Endret av :)))
Lenke til kommentar

Har fått studentbolig i Bodø. Ryktene sier at privatmarkedet er råttent der, både dyrt og ganske kjipe leiligheter/hybler. Så glad jeg har ordnet studentbolig om jeg kommer inn :)

 

Hva heter plassen du fikk studentbolig ?  Jeg har søkt alle stedene og ikke fått noe enda hahaha  :rofl:

Lenke til kommentar

Pleier ventetiden via SiO å være veldig lang? Har hørt om folk som søkte i februar og ikke fikk tilbud før i juni. Nå skal det sies at de ikke ønsket å flytte inn før i august, men likevel. Er det slik at jeg fint kan regne med en ventetid på et halvt år, selv om jeg har sendt ønske om å flytte inn i august?

 

Søkte her om dagen

Den kan være veldig lang om du søker på de populære boligene. Noen er helt nytteløse og søke på. Søker du litt mer usentralt så er det dog muligheter :)

Lenke til kommentar

Pleier ventetiden via SiO å være veldig lang? Har hørt om folk som søkte i februar og ikke fikk tilbud før i juni. Nå skal det sies at de ikke ønsket å flytte inn før i august, men likevel. Er det slik at jeg fint kan regne med en ventetid på et halvt år, selv om jeg har sendt ønske om å flytte inn i august? 

 

Søkte her om dagen

Vet om flere som har søkt i typ februar/mars og har nettopp fått bolig. En annen søkte også i mars men har enda ikke fått tilbud. Så tror det kan være rimelig lang ventetid. 

Lenke til kommentar

Vet om flere som har søkt i typ februar/mars og har nettopp fått bolig. En annen søkte også i mars men har enda ikke fått tilbud. Så tror det kan være rimelig lang ventetid. 

 

Vet om flere som har søkt i typ februar/mars og har nettopp fått bolig. En annen søkte også i mars men har enda ikke fått tilbud. Så tror det kan være rimelig lang ventetid. 

 

Tusent takk for svar!

Det er altså såpass..  Er det ikke mulig å få noe svar på hvordan man ligger an i søkeprosessen heller? 

Lenke til kommentar

Tusent takk for svar!

Det er altså såpass.. Er det ikke mulig å få noe svar på hvordan man ligger an i søkeprosessen heller?

Har forstått det sånn at det ikke er mulig å få vite hvor man ligger i køen, pga det kan komme inn søknader etter deg som har større prioritet. Feks de som allerede har bolig men ønsker å bytte kommer først, så internasjonale studenter osv....

Lenke til kommentar

Et lite tips til dere som muligens ikke har tatt høyere utdanning før eller som ikke har søkt om lån fra lånekassen tidligere. Søk tidlig om lån ved innvilget studieplass og gjør det nødvendige for st lånet skal bli utbetalt. Blant annet semesterregistrering igjennom phs. Det er noe dritt å være uten penger de to første ukene:)masse lykke til. Gleder meg til fortsettelsen i tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et lite tips til dere som muligens ikke har tatt høyere utdanning før eller som ikke har søkt om lån fra lånekassen tidligere. Søk tidlig om lån ved innvilget studieplass og gjør det nødvendige for st lånet skal bli utbetalt. Blant annet semesterregistrering igjennom phs. Det er noe dritt å være uten penger de to første ukene:)masse lykke til. Gleder meg til fortsettelsen i tråden.

Anbefaler og søke nå, selv uten plass foreløpig. Betal semesteravgiften med en gang det er mulig, så har man pengene mellom 4 og 8 AUG.

Lenke til kommentar

Hei. Noen som vet reglene på student leilighet hvis samboer ikke er student og jobber? Får man tildelt det da eller må man leie på privat markedet?

Må være student, så hjelper ikke om bare en av dere er. Mulig og få hun til å melde seg opp i enkeltemner da.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...