Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

bor i blokk, forferdelig provoserende at naboen røyker på balkongen


Gjest

Anbefalte innlegg

har noen ideer for hva jeg kan gjøre?

 

for jeg kjenner røyklukten i hele leiligheten min når vedkommende røyker. en helseskadelig røyk for meg og min 4 bente venn.

 

finnes det elektroniske detektorer som registrerer sigarettrøyk? tenkte å montere noe utvendig som trigger et rele som gir lyd i en høyfrekvent høyttaler i type 30 sekunder f.eks

 

eller med en forhåndsinnspilt beskjed som sier "ditt jævla undermenneske, slutt å forpest andre med den bedritne røyken din"

 

innspill mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har noen ideer for hva jeg kan gjøre?

 

for jeg kjenner røyklukten i hele leiligheten min når vedkommende røyker. en helseskadelig røyk for meg og min 4 bente venn.

 

finnes det elektroniske detektorer som registrerer sigarettrøyk? tenkte å montere noe utvendig som trigger et rele som gir lyd i en høyfrekvent høyttaler i type 30 sekunder f.eks

 

eller med en forhåndsinnspilt beskjed som sier "ditt jævla undermenneske, slutt å forpest andre med den bedritne røyken din"

 

innspill mottas med takk

Jeg har samme problem, men det er lite en kan gjøre. Forsøk å prate med naboen eller ta det opp i sameiet.

 

Anonymous poster hash: e0b05...833

Lenke til kommentar

Tror nok det er best å ta det opp med styret eller sameiet for blokken. Det har noe for seg siden enn kjenner røyklukt i leiligheten.

Er ikke slike leilighets/hybler blokker krav om røykfri innvendig blokken. kommer nok ann på hva styret/sameiet har bestemt ?

http://www.klikk.no/bolig/boligokonomi/har-du-balkong-kan-dette-vaere-ulovlig-2307483

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Dersom du ikke tåler at andre røyker, burde du ikke bosatt deg i blokk. Personen som røyker er i sin fulle rett til å gjøre det.

 

man kan ikke tenke slik

 

helt vanvittig at det å røyke blant andre faktisk er enda lov i dag. er nok bare snakk om tid før det kommer en lov som forbyr slik idioti

Lenke til kommentar

Hvis du er passiv-aggressiv med tiltak som du foreslår så tror jeg det bare kan gjøre vondt verre.

 

Snakk med naboen din, vær hyggelig, få han til å forstå hvor ubehagelig der er for deg. Det er jo ikke sikkert ar han vet at røykingen hans plager andre. Kanskje tenker han seg om to ganger før han røyker neste gang.

Endret av Skjeggevara
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis du er passiv-aggressiv med tiltak som du foreslår så tror jeg det bare kan gjøre vondt verre.

 

Snakk med naboen din, vær hyggelig, få han til å forstå hvor ubehagelig der er for deg. Det er jo ikke sikkert ar han vet at røykingen hans plager andre. Kanskje tenker han seg om to fanget før han røyke neste gang.

 

hva skal de gjøre? røyke mer? hehe, kanskje de dør fortere da

Lenke til kommentar

 

Hvis du er passiv-aggressiv med tiltak som du foreslår så tror jeg det bare kan gjøre vondt verre.

 

Snakk med naboen din, vær hyggelig, få han til å forstå hvor ubehagelig der er for deg. Det er jo ikke sikkert ar han vet at røykingen hans plager andre. Kanskje tenker han seg om to fanget før han røyke neste gang.

hva skal de gjøre? røyke mer? hehe, kanskje de dør fortere da

Ja faktisk. Hvis du iverksetter barnslige og irriterende tiltak så kan det hende han røyer mer bare for å "ta igjen".

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Hvis du er passiv-aggressiv med tiltak som du foreslår så tror jeg det bare kan gjøre vondt verre.

 

Snakk med naboen din, vær hyggelig, få han til å forstå hvor ubehagelig der er for deg. Det er jo ikke sikkert ar han vet at røykingen hans plager andre. Kanskje tenker han seg om to fanget før han røyke neste gang.

hva skal de gjøre? røyke mer? hehe, kanskje de dør fortere da

Ja faktisk. Hvis du iverksetter barnslige og irriterende tiltak så kan det hende han røyer mer bare for å "ta igjen".

 

 

Vel, de røyker ganske ofte allerede. Å vite at jeg irriterer vettet av dem med vond lyd hadde frydet meg

Lenke til kommentar

Vi å håpe at personlig frihet til å røyke utenfor egen bolig, innta alkohol, være uenig med naboen eller selv være en drittsekk forblir lovlig en stund til. Du kan prøve å holde overtrykk i det rommet hvor livet utenfor siver inn.

 

unnskyld meg for at jeg tillater meg å være drittsekk tilbake haha

 

merker hvem som er røykere i denne tråden

Lenke til kommentar

hva om jeg hadde satt ut en bøtte med fersk diare ute på balkongen hver dag? osende bris inn i naboenes soverom og stue

 

nei da i følge av noen av posterene her inne så må de bare se å tåle det!

Lenke til kommentar

 

Vi å håpe at personlig frihet til å røyke utenfor egen bolig, innta alkohol, være uenig med naboen eller selv være en drittsekk forblir lovlig en stund til. Du kan prøve å holde overtrykk i det rommet hvor livet utenfor siver inn.

 

unnskyld meg for at jeg tillater meg å være drittsekk tilbake haha

 

merker hvem som er røykere i denne tråden

 

 

Men poenget står allikevel.

Det er ikke så mye annet du an gjøre.

 

 

Irriterer du deg over hva naboene i blokka gjør er det egentlig bare en utvei, og det er å ikke bo i blokk.

 

That.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

har noen ideer for hva jeg kan gjøre?

 

for jeg kjenner røyklukten i hele leiligheten min når vedkommende røyker. en helseskadelig røyk for meg og min 4 bente venn.

 

finnes det elektroniske detektorer som registrerer sigarettrøyk? tenkte å montere noe utvendig som trigger et rele som gir lyd i en høyfrekvent høyttaler i type 30 sekunder f.eks

 

eller med en forhåndsinnspilt beskjed som sier "ditt jævla undermenneske, slutt å forpest andre med den bedritne røyken din"

 

innspill mottas med takk

Jeg synes idéen din er genial. Forbasket genial.

 

Jeg har et temmelig lignende problem. Kjøkkenvifta til ho som bor under meg må være defekt, eller i det minste aluminiumsrøret, for når ho lager mat, så begynner det å stinke stekeos i leiligheten min. Og huseieren gir blanke f i problemet.

 

Kanskje sette en hypersensitiv røykvarsler eller noe der ja, så det piper forferdelig høyt når det skjer, og så gå seg en 2-3 timers tur. "Jeg var ikke hjemme!" "Dere må fikse problemet."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...