Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

W202 stopper etter x minutter i langvarig kø.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Har en Mercedes W202 fra 1998 med 122hk bensin (1.8l mener jeg)

 

Som har fått et problem hvor at hvis jeg må stå i kø eller lignende i 15 min plus eller mye start og stopp mister den turtall og stopper.. da vil den heller ikke starte igjen før den går noen timer. Virker som det har noe med varme og gjøre ? Den går som en klokke når det er snakk om lengre lengder hvor man ikke stopper så mye.

 

Prøvd å søke meg litt rundt på nett, og funnet ut at kanskje luftmassemåleren må byttes, men er ikke teknisk kyndig og det er en gammel bil så vil ikke akkurat sette den på verksted.

 

 

Men noen som har opplevd lignende og kanskje kan gi en pekepinn på hva det kan være ? Synes det er veldig rart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut I går at den virker å gå fra driftstemperatur (80 grader) og opp til 90-95 grader før den stopper. Også starter den ikke før den er nede på rundt 80 grader igjen.. så kan kanskje virke til å være en sensor som feiler med noe varme ja kanskje ? Se om jeg finner noen med leseverktøy tror jeg.. stopper aldri under motorvei kjøring når bilen får en del luft pressa gjennom grillen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...