Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Når alternativene er å slutte helt med nikotin, fortsette å røyke eller å dampe og man ikke klarer det første så er det siste eneste fornuftige. Bedre for deg, billigere og mindre sjenerende for andre.

Nettopp det jeg prøver å si over :)

 

e-sigg er for dem som ikke klarer å slutte av egen fri vilje. Dog mener jeg man uansett bør prøve hardt uten e-sigg først. Får man det fortsatt ikke til, så må man nok gifte seg med e-sigg'en. Man får kanskje ikke i seg noen farlige stoffer lenger, men man må patte på en slik e-sigg resten av livet og betale for dette.

 

Ikke det verste å være hekta på det. Dessuten, et liv uten lyter er et liv uten glede i min bok.

Lenke til kommentar

 

 

Når alternativene er å slutte helt med nikotin, fortsette å røyke eller å dampe og man ikke klarer det første så er det siste eneste fornuftige. Bedre for deg, billigere og mindre sjenerende for andre.

Nettopp det jeg prøver å si over :)

 

e-sigg er for dem som ikke klarer å slutte av egen fri vilje. Dog mener jeg man uansett bør prøve hardt uten e-sigg først. Får man det fortsatt ikke til, så må man nok gifte seg med e-sigg'en. Man får kanskje ikke i seg noen farlige stoffer lenger, men man må patte på en slik e-sigg resten av livet og betale for dette.

 

Ikke det verste å være hekta på det. Dessuten, et liv uten lyter er et liv uten glede i min bok.

 

Smak og behag. Jeg bruker vertfall mine penger på andre ting enn dette :)

Lenke til kommentar

Det var synd. Fant en butikk i usa som heter Quinns vape supply som hadde utrolig god kundesupport, og også beryktet for å ha noen av de beste ejuicene. Men ser dårlig ut der. Er vel stortsett UK dere bestiller fra?

Jepp. Jeg prøver å holde meg kun til UK da det er lav frakt og gode juicer, mener å tro at e-cig er mye mer utbredt der enn her :)

 

Jeg fant Savvy vapor da jeg var i Florida, de håndlager juice på bestilling og justerer smaken etter det du ønsker, også har de sånn en kar som spesialiserer seg på drippere, en som spesialiserer seg på mods, og en kvinne som spesialiserer seg på e-juice (hihi, hun lagde en spesielt til meg med kakesmak!). Helt utrolig service, jeg og typen tok av og til bare turen innom for en liten flaske med juice eller to og bare prate med folkene som jobbet der og andre kunder :D kjempekoselig!

Lenke til kommentar

 

Smak og behag. Jeg bruker vertfall mine penger på andre ting enn dette :)

 

 

 

Syns du bruker fryktelig mye tid og energi på noe du påstår at du ikke er interessert i. Hva med å, du vet, slutte å kommentere i TRÅDEN om greiene du IKKE er interessert i?? Eller liker du bare å sitte der å tro at du er bedre enn andre folk fordi du bruker pengene dine annerledes?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mulig jeg bare håpet på en litt mer overbevisende og entusiastisk tilhengerskare.

Hva er du egentlig ute etter? Å bli overbevist til å begynne med damping? Eller er det det at du ikke kan forstå at noen liker å gjøre noe du ikke liker å gjøre?

 

Er heller ingen som har forsøkt å overbevise deg, eller bedt deg, om å bruke pengene dine på damping.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Når alternativene er å slutte helt med nikotin, fortsette å røyke eller å dampe og man ikke klarer det første så er det siste eneste fornuftige. Bedre for deg, billigere og mindre sjenerende for andre.

Nettopp det jeg prøver å si over :)

 

e-sigg er for dem som ikke klarer å slutte av egen fri vilje. Dog mener jeg man uansett bør prøve hardt uten e-sigg først. Får man det fortsatt ikke til, så må man nok gifte seg med e-sigg'en. Man får kanskje ikke i seg noen farlige stoffer lenger, men man må patte på en slik e-sigg resten av livet og betale for dette.

 

Tenkte dele min erfaring med dampen.

 

Jeg røyket 40 røde Prince pr dag og hadde egentlig ingen tanker om å slutte med røyken. Det startet for meg med å prøve noen billige e-sigarett løsninger fra ansatte og naboer. Grunnen til det var lysten på å prøve noe nytt. Ut fra dette fikk jeg interesse for både utsyr og smaker som var på markedet.

Etter en måned med damp og sigaretter prøvde jeg utstyr som var av den litt mere avanserte sorten, fikk også tak i bedre e-juice fra England. Prince pakka lå ved siden av damp utstyret og hver gang suget på en sigarett dukket opp i hode valgte jeg damp utstyret. Grunnen til det var at smaken var bedre på dampen enn sigaretten. For meg falt det derfor helt naturlig å slutte med analog røyk, da jeg hadde funnet et sunnere alternativ. Legger her ved en link til et intervju med Karl Erik Lund hos Sirius. Er du oppriktig interessert i seriøs forskning rundt emne anbefales flere artikler fra Sirus. (Statens Institutt for Rusmiddelforskning) http://nhi.no/forside/intervju-med-karl-erik-lund-43005.html

 

Min erfaring hittil etter 229 dager uten en sigarett er bare positiv. Det eneste stoffet jeg nå får i meg er nikotin, og graden av mengden har bare gått nedover. Jeg startet på 36mg og damper nå 12mg.

(allerede nå etter 4 uker med 12mg begynner det også å bli for sterkt.)

 

Ved neste bestilling er det 6mg som skal bestilles. Regner med at jeg rundt April er nede på 0mg og da legger jeg bort damp utstyret. Ser ingen grunn til å dampe hver dag da nikotin behovet er borte. Dampen blir da muligens noe som benyttes til fest og spesielle anledninger, bare for kosens skyld.

 

Jeg har tidligere ikke gjort noen store aktive forsøk på å slutte, kun kutte ned på mengden nikotin. Som eksempel røyke hvit Prince isteden for rød. Det har fungert et par dager, så var det tilbake på sterkeste alternativ igjen. Det er stikk motsatt med dampen, her går nikotin behovet bare nedover. (Dette er relatert til stoffer i sigaretten som gjør deg avhengig)

 

Sist men ikke minst.

Tidligere var det første jeg tenkte på hver morgen røyk+kaffe. Det måtte jeg har for å starte dagen.

Mine vaner nå er rett i dusjen, spise frokost og reise på jobben. Min første damp blir omtrent en time etterpå. Jeg har ikke lenger et behov for å røyke før dagen starter, det har medført en bedre livstil i tillegg.

 

Så for meg har dampen bare vært positiv. :)

Lenke til kommentar

DHL, kan de ringe når de skal levere noe?

 

Tenkte at jeg kunne bestille så de kunne levere på jobb dagen etter at jeg bestilte, men da må de ringe når de er der så jeg kan komme ned.

Ja, DHL ringer. Har brukt dem og andre aktører. DHL er dem med best service, og eneste av dem store som ringer eller sender sms på forhånd. (Brukt ved bestillinger fra Kina og USA)

Lenke til kommentar

Okei så jeg er tilbake fra Polen :D og jeg har en tilståelse, E-juice fra Liqueen er å anbefale!

Den var så og si overalt i Polen, og det var visst det største Premium merket de kunne tilby.

 

Jeg fant heller ingen andre sider på nettet som solgte dem bortsett fra hovedsiden og en irsk,

så lurer på om produktet er produsert i Polen, men poenget mitt er.. DET ER DET sykaste og råaste smaksopplevelsen jeg noen gang har prøvd! Blackcurrant var som å få 100 bær skvist i kjeften og gjort om til en Juice hver gang jeg tok ett trekk. Så sykt saftig! Her er nettsida dems:

 

http://liqueen.com/en/content/12-meet-the-liqueen#

 

Og btw jeg har allerede bestilt fra eneste siden jeg fant som selger Liqueen (rimelig) som er Irsk,

Raspberry Mint og Cherry.

Hadde håpet på at noen andre kunne kjøpt en 10ml flaske og prøvd bare for å høre deres mening, for det må være nye favorittmerket mitt!

 

http://ecigarettesworld.ie/7-eliquids-for-ecig#/manufacturer-liqueen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finner ikke blackcurrant :(

 

No problem :D

 

http://ecigarettesworld.ie/eliquids-for-ecig/193-liqueen-10-ml-black-currant.html

 

Men den var faktisk ikke oppdatert i deres sortiment, så kom merkelig nok fram når jeg søkte på den inne på siden..

 

Men du nevnte ZL som er på den offisielle siden Liqueen, som sender deg videre til "butikken deres" EsmokingWorld, men bruk heller den Irske Ecigarettesworld.ie (den jeg linket til over) for der har de Liqueen og frakta koster ikke 3 ganger mer enn produktet.

 

Jeg prøvde også Raspberry Mint der nede og derfor jeg måtte gå til innkjøp av ny flaske :D + Juicy Cherry såklart, men etter å ha lest litt så er produktet Polsk produsert visst, men det litt dumme er at man får visst ikke lavere enn 11mg Nicotine hvis man vil ha 30ml størrelse.

 

Vil man ha 6mg får man kun denne i 10ml såvidt jeg har sett.

Men jeg gleder meg sykt til pakka kommer hvertfall, og er ikke ofte jeg gjør det lix :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...