Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå ikke røykt på 6uker, kun med e-røyk. Men vil jo helst ikke røyke det heller. Noen her som har erfaring med å kutte ned på den og?

 

Trapp ned på nikotinstyrken, MEN.. vurder det leeeenge før du går ned til 0 mg nikotin, for det er ganske lett å falle tilbake til røyken når du ikke får nikotinfiksen din overhode. Det er som kaffe, er du vandt med å drikke 5 kaffekopper om dagen så burde du gradvis kutte ned hvis du har lyst til å slutte helt, ellers er det veldig lett å gå tilbake til det lette alternativet.

Lenke til kommentar

Ja, jeg hoppa direkte fra 12 til 0, og det gav meg ikke noe, så jeg gikk fort tilbake til 12, og har vært fornøyd her siden. Ingenting galt med litt nikotin i hverdagen. Står bra til mine andre laster, koffein og alkohol, med litt cannabis rundt én gang hvert andre år nå som jeg ikke er student lenger.

 

Men for å ta noe annet enn laster … Er det egentlig noen små clearomizere, i samme stil som CE#, T3, EVOC etc som faktisk fungerer? Har gått gjennom mine gamle clearos, og alle som én lekker som siler. Får brukbar smak og damp, men får helt uten forvarsel hendene fulle av væske og sliter med surkling. Merker det særlig når jeg har vært ute og gått i kuldegrader og så kommer inn i et varmt rom.

 

e: Kunne også tenkt meg tips til noen nye cartos. Både for cartotanks og for generell damping / testing av smaker. Og så er det så greit når man er på fest. Bare ha en pose med cartos og sette på Spinner-ene.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Jeg er en forholdsvis ny damper og jeg lurer på hva som er de mest populære og beste ejuice merkene. Begynte med red astaire som en lokal bekjent mixer selv. Den var veldig god. Har også prøvd en del flere fra han som feks eple, tuttifrutti og lakris som var helt grei. Mens andre jeg prøvde var motbydelig...som feks vamp vape og jack the ripple. Hadde håpet disse var like bra som red astaire siden de også originalt blir laget av T-Juice.

 

Har siden beveget meg over til Triphammer som har en del virkelig gode(cream tea, fizzy trifle, bitty, custard doughnut) . Samtidig har han en del jeg har prøvd som ikke faller i smak pga kombinasjoner som rett og slett blir for mye av det gode og blir enten kvalmt(danish coffee, yellow snow) eller et sant sammensurium av rare smakskombinasjoner(fruit pastels).

Skal sies at alle juicene jeg har prøvd fra triphammer har vært sammensatt av flere lag med smaker og jeg har ennå ikke prøvd de mer enklere typene han lager. De skal selvsagt prøves også ☺

 

Har nå bestilt en sample box fra Liqeen som jeg så noen her på forumet liker. Snake Oil er bestilt som jeg ser veldig fram til. Har også bestilt noen Wizmix juicer og Vermillion River juicer fra ecigwizard.com

Til sist har jeg fra pink mule bestilt fra merkene Copsa by pink mule, pink mules Dekang, Hangsen og til sist Halo purity.

 

Alle disse er på vei nå så...

jeg har masse å dampe i nærmeste fremtid. Men spørsmålet er igjen hvilke merker er det som er best og mest populær.

Hohoi! Da har du litt å smake på :)

 

UKEcigStore har også en god del digg. Prøvde Five Pawns Grandmaster nylig, herrlig. Og Cosmic Fog Milk and honey :)vapeclub.co.uk er vel allerede også nevnt. De har også Kings Crown som jeg digger.

Lenke til kommentar

CE4 lignende clearomizere ga jeg opp for lenge siden. Alle jeg prøvde fra forskjellige butikker lakk som bare det.. Det gidder ikke jeg! :p

 

Syns du burde begynne å coile selv snart smurfen!

Men hver gang jeg coiler selv, går det til helvete. Aner ikke hvor mange jeg har laget nå, eller hvor mange forskjellige typer bomull jeg har prøvd. Det går ad undas hver jævla gang. Så da holder jeg meg til prefabrikater. Slipper jeg styret med mekanisk faenskap med bunnknapp også.

 

Alt jeg vil ha er noe kjapt og enkelt som ikke lekker eller surkler, og som jeg kan drasse med meg på fylleslag og privatfester rundt om, uten å være redd for at lommene mine skal bli fulle av juice, eller at ting plutselig skal smake jævlig. Naut + VAMO er jo en forholdsvis god kombinasjon, men den er litt stor, og kan skremme potensielle dampere unna. Det enkleste hadde med andre ord vært cartoer, men av de siste 20 jeg har prøvd, har hver jævla faen smakt brent (BOGE og SMOK), uansett hvor lenge jeg lot de stå / ligge og trekke inn juicen. 15 min eller 8 timer, samme faen. ><

Lenke til kommentar

 

CE4 lignende clearomizere ga jeg opp for lenge siden. Alle jeg prøvde fra forskjellige butikker lakk som bare det.. Det gidder ikke jeg! :p

 

Syns du burde begynne å coile selv snart smurfen!

Men hver gang jeg coiler selv, går det til helvete. Aner ikke hvor mange jeg har laget nå, eller hvor mange forskjellige typer bomull jeg har prøvd. Det går ad undas hver jævla gang. Så da holder jeg meg til prefabrikater. Slipper jeg styret med mekanisk faenskap med bunnknapp også.

 

Alt jeg vil ha er noe kjapt og enkelt som ikke lekker eller surkler, og som jeg kan drasse med meg på fylleslag og privatfester rundt om, uten å være redd for at lommene mine skal bli fulle av juice, eller at ting plutselig skal smake jævlig. Naut + VAMO er jo en forholdsvis god kombinasjon, men den er litt stor, og kan skremme potensielle dampere unna. Det enkleste hadde med andre ord vært cartoer, men av de siste 20 jeg har prøvd, har hver jævla faen smakt brent (BOGE og SMOK), uansett hvor lenge jeg lot de stå / ligge og trekke inn juicen. 15 min eller 8 timer, samme faen. ><

 

Det du trenger vettu er en Subtank :) Da kan du prøve å coile... og når du er lei av at det går til helvette så setter du inn et ferdig hode :) Blir bare mer og mer gla i min... RDA'en er forresten også satt opp som dual-coil når du får den så det er bare å putte i bomull, og så ser du hvordan det bør se ut når du etterhvert prøver deg selv :)

 

Det som er litt kult er jo at sub-tanken kommer i mini og nano versjon snart :) (http://www.ukecigstore.com/new-products/coming-soon/kanger-subtank-nano.html, http://www.ukecigstore.com/kanger-subtank-mini.html) "Standard" versjonen er ganske så diger... 6 ml væske :) Nanoen har ikke RDA da men...

Lenke til kommentar

Kjøpte en ProTank v3 mini (fant ingen v2) og et ekstra hode på 1.8 (standard så ut til å være 1.5), så får vi se om det er noe. I beste fall kan jeg kvitte meg med 5 CE4, 3 CE3, 2 CE8 og 8 T3-er som står og tar opp plass i hyllene mine. I verste fall, vel, det var ikke så dyrt. :p

 

dampolainen, jeg holder meg unna alt med "sub" når det kommer til damping. Jeg har ingen interesse av det. Jeg liker å holde meg rundt 2 ohm når jeg damper, mye damp er ikke viktig for meg, og Nautilus-en gir nok smak til at det holder for meg, her jeg sitter og damper nesten kontinuerlig hele min våkne tilstand. Burde sikkert hatt en camelback-løsning eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Kjøpte en ProTank v3 mini (fant ingen v2) og et ekstra hode på 1.8 (standard så ut til å være 1.5), så får vi se om det er noe. I beste fall kan jeg kvitte meg med 5 CE4, 3 CE3, 2 CE8 og 8 T3-er som står og tar opp plass i hyllene mine. I verste fall, vel, det var ikke så dyrt. :p

 

dampolainen, jeg holder meg unna alt med "sub" når det kommer til damping. Jeg har ingen interesse av det. Jeg liker å holde meg rundt 2 ohm når jeg damper, mye damp er ikke viktig for meg, og Nautilus-en gir nok smak til at det holder for meg, her jeg sitter og damper nesten kontinuerlig hele min våkne tilstand. Burde sikkert hatt en camelback-løsning eller noe slikt.

Hehe... greit nok. Du får 1.2 ohms hoder til sub-tanken også :) Var kanskje deg jeg foreslå denne til tidligere også?: http://www.ukecigstore.com/one-trinity-shisha-kit.html/ . Stapp den i en sekk så kan du bare ha slangen hengede over skuldra, klar til 24/7 :) Det hadde sett fett (og litt merkelig) ut :D

Lenke til kommentar

1.2 ohm er fortsatt alt for lite for meg. Jeg prøver å bevege meg oppover på skalaen, ikke nedover. :p

Irriterte meg over 1.3 og 1.5 ohms hoder i 2012 / 2013, og var glad når jeg fikk tak i 2.5 ohms hoder, for da kunne jeg skru opp volten på batteriene mine. Har ingen interesse av å holde meg på 3 V og deromkring, jeg stortrives på 4. Watt har jeg kun på VAMO-en, og den bruker jeg bare når jeg er stasjonær, orker ikke å drasse med meg en VAMO opp på kjøkkenet når jeg står og lager mat, eller ha i handa når jeg går til og fra jobb. Da er det mye kjekkere med en Spinner eller to, eller en god gammel EGO VV (hvil i fred, jeg savner deg, mine kjære 650 mAH-er).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er en forholdsvis ny damper og jeg lurer på hva som er de mest populære og beste ejuice merkene. Begynte med red astaire som en lokal bekjent mixer selv. Den var veldig god. Har også prøvd en del flere fra han som feks eple, tuttifrutti og lakris som var helt grei. Mens andre jeg prøvde var motbydelig...som feks vamp vape og jack the ripple. Hadde håpet disse var like bra som red astaire siden de også originalt blir laget av T-Juice.

 

Har siden beveget meg over til Triphammer som har en del virkelig gode(cream tea, fizzy trifle, bitty, custard doughnut) . Samtidig har han en del jeg har prøvd som ikke faller i smak pga kombinasjoner som rett og slett blir for mye av det gode og blir enten kvalmt(danish coffee, yellow snow) eller et sant sammensurium av rare smakskombinasjoner(fruit pastels).

Skal sies at alle juicene jeg har prøvd fra triphammer har vært sammensatt av flere lag med smaker og jeg har ennå ikke prøvd de mer enklere typene han lager. De skal selvsagt prøves også ☺

 

Har nå bestilt en sample box fra Liqeen som jeg så noen her på forumet liker. Snake Oil er bestilt som jeg ser veldig fram til. Har også bestilt noen Wizmix juicer og Vermillion River juicer fra ecigwizard.com

Til sist har jeg fra pink mule bestilt fra merkene Copsa by pink mule, pink mules Dekang, Hangsen og til sist Halo purity.

 

Alle disse er på vei nå så...

jeg har masse å dampe i nærmeste fremtid. Men spørsmålet er igjen hvilke merker er det som er best og mest populær.

Hvor får man bestilt slike sample boxer? Gjerne med five pawns og denne suicide bunnyen til pip som alle skryter opp skyene.

Endret av Dissikutere
Lenke til kommentar

Vapemail fra siste uka (bortsett fra rDNA30'en, subtanken og et skin):

16bep2o.jpg

 

18x30ml fra trip, 4x15ml fra G2, 30ml fra Space Jam, 30ml fra Vaporshark, rDNA40 (+2skins, 2 skins, 20 OCC sub coils, Aspire Atlantis...

Begynte å bli lei av å nesten gå tom for juice eller være redd for at rDNA30'en skulle gå istykker uten å ha noe ekstra av samme kvalitet.. Fikk en god pris på vaporsharken på cybermonday (20% avslag) og trip hadde 25% avslag i jula, så da sikra jeg meg like godt for en stund. :)

 

@Nerdrage

Hvis du blir medlem av Triphammer sin gruppe på FB får du 10% avslag på alt fra han, og ofte mer ved spesielle anledninger. Selv syns jeg Triphammer er best å bestille fra da det koster sånn midt på treet og de deler opp større ordre i flere pakker så en ikke trenger å bekymre seg nevneverdig for tolla. For ikke å nevne at jeg enda ikke har fått en juice fra han som ikke smaker ok+ til super bra.

 

Ellers er det meste fra G2 Vapor bra også, men den er litt for tykk til å veke bra i noen tanker.

Er det rDNA 40 eller? I såfall, er den med stor skjerm og celsius? Er du fornøyd så langt? Hvor kjøpte du den? Ikke meningen å avhøre deg altså :closedeyes:

Lenke til kommentar

 

Wow. Ikke dårlig. Da får du litt av ett utvalg. Jeg vil anbefale at du prøver noen fra bargainvapour.com, er kjempebillig og veldig kjekt hvis du finner noen du liker!

Disse er virkelig billige og faktisk helt ok

http://www.onepoundeliquid.com/

 

Har faktisk mottatt pakken derfra! Alt lukter sinnsykt parfymert. Må manne meg opp og ta en dripping-smake-kveld snart igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...