Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Hvor mange volt/ampere ut bør en veggkontakt ha for å lade batteriene? Har jo en drøss med veggplugger som går over til usb, feks min galaxy s4 veggplugg som gir ut 2v5amp om jeg husker rett.

 

Dette lurer jeg også på, vet noen? (slai: veggladere til telefoner er som regel 5 Volt og 1 Amp. På vanlig USB er det 5 Volt og 500 mAh)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan med glede informere om at all spammingen min av e-sigg-bilder på Instagram har båret frukter. En barndomskompis av meg fikk i dag 4 eGo-batterier og 4 CE4 i posten. Og jeg har nå pumpet ham full med informasjon om hvilke land han bør handle juice fra, og tipset ham om gode sider for utstyr.

 

Og han skremmes ikke bort av det heller, men er faktisk interessert, og det er jo alltid bra. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så langt er spinneren og iclear30 en god kombinasjon. Dampet masse i dag og i går, uten noe nedgang i smak eller damp eller kvalitet generelt.

 

Smaker lite men det er nok siden jeg har ren vg og med colasmak muligens. Skal rense tanken i kveld og fylle på med noe nytt i morgen.

 

Noen som har noen smaker å anbefale som er 100% vg?

Lenke til kommentar

Glad jeg fant denne tråden, min første dag med damping er over, og har fått i meg cirka 2,4ml e-juice, og jeg syntes jeg dampet mye. Har ikke hatt noe treng for røyk eller snus. Sliter litt med å finne riktig volt på Ego Twist, og noen ganger kommer det "boble/gnistre" lyd når jeg trekker inn, også blir det veldig sterkt/varm, og vet ikke hva dette kommer av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glad jeg fant denne tråden, min første dag med damping er over, og har fått i meg cirka 2,4ml e-juice, og jeg syntes jeg dampet mye. Har ikke hatt noe treng for røyk eller snus. Sliter litt med å finne riktig volt på Ego Twist, og noen ganger kommer det "boble/gnistre" lyd når jeg trekker inn, også blir det veldig sterkt/varm, og vet ikke hva dette kommer av.

 

Hvilken ohm har du på devicen der da. Altså hva har du satt på egotwisten ?

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

ra

Hvilken ohm har du på devicen der da. Altså hva har du satt på egotwisten ?

Har den på alt fra 3.8-4.2, men denne fruse lyden kommer uansett hvilken volt, men litt oftere på høyere volt. Men har ikke vært noe stort problem.

 

Et annet spørsmål, hvor tomt kan jeg røke min iClear, har 3smaker men kun 1 iClear, så får litt blandet smaker, førtegang hadde jeg mint, også la jeg i tuttifrutti når jeg følte minten nærmet seg tom, men smakte nesten kun mint selv etter å ha byttet til tuttifrutti.

Lenke til kommentar

ra

Har den på alt fra 3.8-4.2, men denne fruse lyden kommer uansett hvilken volt, men litt oftere på høyere volt. Men har ikke vært noe stort problem.

 

Et annet spørsmål, hvor tomt kan jeg røke min iClear, har 3smaker men kun 1 iClear, så får litt blandet smaker, førtegang hadde jeg mint, også la jeg i tuttifrutti når jeg følte minten nærmet seg tom, men smakte nesten kun mint selv etter å ha byttet til tuttifrutti.

 

Frese lyden er normalt, du "koker" jo en veske til damp tross alt. Eneste måten du blir kvitt den blanda smaken når du har miksa forskjellige smaker er å skylle tanken med vann å bytte fordamper hode.

Endret av mesteryoda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frese lyden er normalt, du "koker" jo en veske til damp tross alt. Eneste måten du blir kvitt den blanda smaken når du har miksa forskjellige smaker er å skylle tanken med vann å bytte fordamper hode.

Ok, men hvor tom kan jeg røyke den? Burde jeg være redd for at den brenner seg, eller skal jeg fylle på ved 0,2/0,1ml ?

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

ra

Har den på alt fra 3.8-4.2, men denne fruse lyden kommer uansett hvilken volt, men litt oftere på høyere volt. Men har ikke vært noe stort problem.

 

Et annet spørsmål, hvor tomt kan jeg røke min iClear, har 3smaker men kun 1 iClear, så får litt blandet smaker, førtegang hadde jeg mint, også la jeg i tuttifrutti når jeg følte minten nærmet seg tom, men smakte nesten kun mint selv etter å ha byttet til tuttifrutti.

 

Jeg synes også at I-clear freser veldig i forhold til f.eks mini-vivi-nova og evod. Det har sikkert noe å gjøre med at den er dual-coil. :)

Du kan dampe så lenge det er juice der til å få fuktet coilen når du "tipper" på den. Sitter jo mye juice i vekene også. Du må nesten bare se an når du syns du bør fylle på nytt. Når coilen ikke får juice lenger, så vil du kjenne det på smaken... Ikke godt.

Lenke til kommentar

Min sluttet pluteslig å produsere strøm selvom det var nok av batteri. Byttet hode og da virket den videre som den skal.

 

Jeg har ikke byttet hode før men bytter smaker jevnlig, eneste jeg gjør er skylle tankene godt så holder det for min del :)

 

Godt at det bare var et "hode-skift" som skulle til. :)

 

Kan med glede informere om at all spammingen min av e-sigg-bilder på Instagram har båret frukter. En barndomskompis av meg fikk i dag 4 eGo-batterier og 4 CE4 i posten. Og jeg har nå pumpet ham full med informasjon om hvilke land han bør handle juice fra, og tipset ham om gode sider for utstyr.

 

Og han skremmes ikke bort av det heller, men er faktisk interessert, og det er jo alltid bra. :)

 

Fint at du får "spredt budskapet". :)

Endret av Amaline
Lenke til kommentar

Godt at det bare var et "hode-skift" som skulle til. :)

 

Var hvertfall nesten. Jeg fant ut at jeg skal prøve å fikse trådløs lader til eroll. Så før jeg rakk og tenkte meg om koblet jeg 2000 mah til et batteri på 90mah, resultatet ble veldig svidd batteri !

Endret av Dukes
Lenke til kommentar

Var hvertfall nesten. Jeg fant ut at jeg skal prøve å fikse trådløs lader til eroll. Så før jeg rakk og tenkte meg om koblet jeg 2000 mah til et batteri på 90mah, resultatet ble veldig svidd batteri !

 

Jeg forsto ikke helt hva du har prøvd på her.. Trådløs opplading.. Du må lade med laderen som fulgte med e-rollen. :) Det er nok det tryggeste.

Lenke til kommentar

Ja boksen eRoll kommer i er jo en trådløs lader, det er jo liksom hele poenget, og det er derfor eRollene er bare 90mah alene.

 

Blir kansje litt off topic men forklarer ideen fordet.

 

Planen er å bygge om boksen litt slik at den kan lade trådløst (se link her ) jeg har egentlig alle delene må bare lodde det sammen slik at det virker. I teorien kan jeg da legge ladeboksen på en ladeplate og den lades opp. Har samme på mobilen og det funker helt nydelig ! :)

Lenke til kommentar

ra

Har den på alt fra 3.8-4.2, men denne fruse lyden kommer uansett hvilken volt, men litt oftere på høyere volt. Men har ikke vært noe stort problem.

 

Et annet spørsmål, hvor tomt kan jeg røke min iClear, har 3smaker men kun 1 iClear, så får litt blandet smaker, førtegang hadde jeg mint, også la jeg i tuttifrutti når jeg følte minten nærmet seg tom, men smakte nesten kun mint selv etter å ha byttet til tuttifrutti.

 

Her er en slags oversikt - hvis du ikke er plaget spesielt av at det smaker brent, eller feil, så er du sikkert innenfor. Volt relaterer til det du stiller inn twisten på og ohm (resistance) relaterer til hodet du har på enheten

 

 

voltagechart.jpg

 

 

 

Feks så bruker jeg mye Low Resistance på rundt 2 ohm, og jeg kjører min Variable Volt Pass Through (lignende twister) på 3,5 - 4,2. I tillegg har jeg valgt en CE8 cleromizer som ikke har tradisjonelle veker, den bruker en metalmesh for å trekke juicen inn til "brenneren"/coilen og da slipper jeg ofte brentsmaken fordi den ikke har noe silicon eller tøy tråder som kan brennes. Det er egentlig mye smak og behag. Noen bruker også litt høy volt for å simulere brent smak og få mer sigarett røykaktig smak, på noen juicer/smaker så fungerer det bra.

 

Edit: Noen juicer har sterkere smak, og noen smaker/juicer er ikke anbefalt med noen tanker. Tror det spesielt gjelder salmiakk og feks gjennomsiktige tanker. Det kan sikkert lønne seg å ha en tank/hode sammen med juice du tester ut (feks forskjellige tobakksmaker fordi dem ligner hverandre), og en tank/hode til dem du vet at du bruker mye av. Smakene vil nok i flere tilfeller forbli i tanken/coilen, selv etter at du skifter juice. Menthol er en av dem kanskje og man kan jo tenke at den fortynnes etterhvert.

 

I begynnelsen, før jeg fant ut hva jeg kom til å bruke som min "hverdagsvape" (som ble Vermillion KY4), brukte jeg ofte flere hoder (for det meste Boge LR cartomizers) og jeg skiftet dem ut ganske ofte fordi det var vanskelig å ha en klar smak når jeg bruke forskjellige juicer i samme. En måte jeg synes var bra var å ha en drip-Atomizer der jeg dryppet nye smaker for hånd oppå selve coilen(varme flaten), da kunne jeg legge en dråpe av en smak og få 3-4 trekk før juicen var helt fordampet og jeg kunne prøve en annen smak.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Prøvde KY4 på en boge low resistance carto. Fy søren for en smak den har, det smaker jo himmelsk :p! Fikk også en 10ml med hawiian pineapple, men den var bare halvfull, og mye mykere enn den andre :(?

Endret av Enay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...