Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Har et par spørsmål angående dette med innedamping, vil lukten sette seg i gardiner og vegger? Samboeren min sender meg en god del stygge blikk når jeg sitter i kroken og smådamper.

Overhodet ikke..! Har stordampet alle verdens smaker inne i 2 år nå, i alle rom. Ikke spor av lukt. Heller ikke i bilen.

Og hils henne og si at min sambo reagerte på røyklukt når jeg sto ute, og hun inne - gjennom ventilene..! :!: Men dampingen har ikke brydd henne et korn. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreldra mine var litt skeptiske de første månedene, men etter at jeg har fôret dem med alskens artikler om det, samt at de har lest og hørt om det selv i folkehelsemagasiner og på konferanser, så har de etter hvert godtatt det, sånn mer eller mindre. Det er i det minste bedre enn at jeg bruker tobakksprodukter, selv om de kanskje hadde ønsket at jeg sluttet helt. Og pappa mener at rommet mitt i disse dager lukter som en hippiesjappe, fylt med forskjellige røkelser som blir som en mur hver gang han åpner døra, men jeg tror han overdriver. Mamma merker ikke noe, og så lenge jeg ikke damper rundt middagsbordet, gir hun greit faen.

Lenke til kommentar

Primal Icecream var ganske.. søt! Litt FOR søt, akkurat som grant's vanilla custard. Skal la den stå i kjøleskapet til jeg ''gjenoppdager'' den igjen, satser på at den vil bli bedre med mer steeping.

 

Phew, bra jeg refresha denne tråden før jeg bestillte Primal icecream! Da skipper jeg den å går for Mrs. B's Vanilla Custard istedet siden jeg ikke er fan av super søte smaker. Takker :)

Lenke til kommentar

Prøvde amtorp.net Eksotiske Frugter for første gang på jobb i dag. Den gav en svak, men god smak. Merkbart mindre damp enn Mist juicene jeg vanligvis bruker. Men dette var den første gangen jeg forsøkte juice i 12 mg, normalt er det 18 mg jeg bruker. Det ble mye damping og jeg merket at jeg fikk lyst på røyk. Mot slutten av dagen gikk også batteriet mitt tomt for strøm rett før det var tomt for juice... Dette var ingen god dampedag ;-)

Heldgvis var jeg ikke langt hjemmefra og det gikk bra. Fyllte opp med Mist Mojito og fikk nikotinnivået akseptabelt ganske fort. Moralen blir å ikke forsøke lavere nikotin juice hvis man ikke har tilgang på det man vanligvis bruker :-D

Lenke til kommentar

Lønninga er inne... og en av disse er på vei. Couldnt help myself :3

 

post-96473-0-03056600-1371225870_thumb.jpg

http://www.vapourart...tion-version-25

 

Hadde egentlig lyst på en Kayfun, men er glad den versjonen jeg ville ha ikke er inne på lager. De er rådyre.

 

EDIT: Endte opp med en Killer 705 istede :)

 

Den var veldig lekker. Gratulerer. :) (Fikk også lyst på...)

 

Er den killeren lett å bytte veker på? Som vivi-nova eller igo-s?

Lenke til kommentar

Prøvde amtorp.net Eksotiske Frugter for første gang på jobb i dag. Den gav en svak, men god smak. Merkbart mindre damp enn Mist juicene jeg vanligvis bruker. Men dette var den første gangen jeg forsøkte juice i 12 mg, normalt er det 18 mg jeg bruker. Det ble mye damping og jeg merket at jeg fikk lyst på røyk. Mot slutten av dagen gikk også batteriet mitt tomt for strøm rett før det var tomt for juice... Dette var ingen god dampedag ;-)

Heldgvis var jeg ikke langt hjemmefra og det gikk bra. Fyllte opp med Mist Mojito og fikk nikotinnivået akseptabelt ganske fort. Moralen blir å ikke forsøke lavere nikotin juice hvis man ikke har tilgang på det man vanligvis bruker :-D

 

Jeg har en "disposable" liggende i veska. "Once"- fra ecigwizard. Det som er fint med en slik back-up er:

 

- Den dekker nikotinbehovet på 2-3 trekk. Er 24 mg.

- Helt kurant tobakk-smak. Midt-på-treet.

- Har hatt den samme i mange uker nå, og den virker fortsatt som den skal.

- Man blir ikke fristet til å bruke den hele tiden, og dermed har man back-upen når man trenger den.

 

Kan jo bruke noe annet enn en "bruk-og-kast" som back-up, men for meg funker det bra. Den har vært en lifesaver ved et par anledninger. Har med menthol-smak også, men har ikke åpnet den enda.

Jeg skal legge en i hanskerommet i bilen også. I tilfelle jeg har en annen veske og glemt å flytte den over.. :)

På en dag som du beskriver her, angrer man iallefall ikke på at man puttet en "Once" i bilen eller vesken.

Lenke til kommentar

Amaline, det var en skikkelig god idè, jeg har ikke sett noen grunn til å ha noe slikt, men det hadde "reddet" meg i går... Jeg skal jammen ta med en pakke engangs neste gang jeg bestiller :-D

 

Jeg har også en del lommelykter, de beste bruker 18650 og 26650 batterier. I forbindelse med den interessen har jeg en del erfaring med slike batterier. Når det gjelder kinaladere, er det all grunn til å være skeptisk, nesten samtlige jeg har vært borti overlader batteriene og slutter ikke å lade når lampa blir grønn. Dette er ikke bra for levetiden til batteriene og kan også lede til brann og eksplosjon.

 

Jeg bruker KUN Hobbylader til mine batterier. Imax B6AC pro er mitt valg og den er helt super.

http://www.rchandelen.no/produkt/ladere/imax-b6ac-pro

 

Den lader batteriene HELT riktig og avbryter ALL form for lading når batteriet når 4,1 volt. Kinaladere og generell oppfatning er at 4,2 volt er fulladet, men batteriene varer MANGE flere ladesykluser dersom man lader de til 4,1 volt.

Så for dere som har mange Lithium Ion batterier, vil jeg anbefale en slik lader. Det følger jo ikke med noen holder for slike batterier med denne laderen, jeg bruker neodymmagnetermellom batteri og krokodilleklemmene.

Lenke til kommentar

Er den killeren lett å bytte veker på? Som vivi-nova eller igo-s?

I utgangspunktet, nei :p

 

Det skal brukes non-resistance wire, men jeg har sett flere på diverse forum som sier de bruker den uten helt fint. Jeg har iallefall bestilt meg NR-wire så kan jeg prøvde begge deler.

Lenke til kommentar

Fikk nå prøvd French Vanilla fra Vermillion River. Ikke som forventet overhode, er en mild mild mild vaniljesmak og noe annet jeg ikke helt klarer å sette fingeren på.. Har lyst til å si tobakk, men det blir feil. Veldig mild på smaken med andre ord, men ikke fæl i det hele tatt. Greit med damp. Er ikke sikker på om jeg kommer til å kjøpe den igjen.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet, nei :p

 

Det skal brukes non-resistance wire, men jeg har sett flere på diverse forum som sier de bruker den uten helt fint. Jeg har iallefall bestilt meg NR-wire så kan jeg prøvde begge deler.

 

Du må avgi en rapport etterhvert da. :)

NR-wire.. Betyr det at man må bruke to stk? Vanlig og NR sammen?

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal dra til Irland en tur. For fylla, og for å kjøpe e-sigg-ting. En av yndlingsbutikkene mine ligger i Galway, og dit kommer jeg meg ikke, og det går ingen enkle flyavganger til Cork, så da får jeg se å finne noe i Dublin. :p

 

Der er det sikkert ikke vanskelig å finne e-sig-butikker. :) Dersom du ikke drikker alt for mye alkohol.... Da finner du nok ingen.. :)

Lenke til kommentar

Ser ut som e-cig er rimelig populært her i Praha, ligger en sjappe kun et par minutter fra hotellet jeg er på og, har sett stands på to kjøpesentre. De selger kun vanlig eGo-saker, men artig å se uansett. :)

 

Alt er så sinnsvakt billig, det er her du skulle vært smurfer'n!

 

Alkohol er omtrent billigere enn vann. Oppdaget når jeg ankom at hotellet har eget mikrobryggeri med nydelig øl til 12 kroner halvliteren.... :)

 

Jeg blir neppe edru igjen før neste uke.... :D

Lenke til kommentar

Ser ut som e-cig er rimelig populært her i Praha, ligger en sjappe kun et par minutter fra hotellet jeg er på og, har sett stands på to kjøpesentre. De selger kun vanlig eGo-saker, men artig å se uansett. :)

 

Alt er så sinnsvakt billig, det er her du skulle vært smurfer'n!

 

Alkohol er omtrent billigere enn vann. Oppdaget når jeg ankom at hotellet har eget mikrobryggeri med nydelig øl til 12 kroner halvliteren.... :)

 

Jeg blir neppe edru igjen før neste uke.... :D

Ja, Praha er en fantastisk by. Var der for noen år siden.

Var innom et par strippeklubber, og fikk en lapdance av en passe vakker dverg. :p

 

Dog, stedet jeg likte best, var jazzklubben Reduta, hvor Clinton og den gamle presidenten av Tsjekkia jammet. Billig og godt øl på fat, herlig jazz og akkurat passe røykfullt. Praha er nok min favorittby i Europa. :) Vel, etter Stavanger i alle fall.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke helt riktige stedet for slik research, men hvilke smaker ville dere sagt er must have for salg av e-juice? (evnt hva savner dere i norske butikker)

Har fått en leverandørliste med nærmere 300 smaker så er litt vanskelig få bestemt seg, spesielt siden der er minimumskvanta på de forskjellige smakene for OEM leveranser så kan ikke bare ta 10 av alt heller.

 

Ser det er mye stive/varierte priser i norske nettbutikker(samt finn etc) fra 49kr til 100kr+ for en 10ml flaske.

At de utenlandske butikkene kan ta 2-3$ sier jo sitt om hva innkjøpsprisene ligger på.

 

Tenker at rundt 29-39kr pr flaske er mer fornuftig salgspris, hva ville dere som nå kjøper fra utlandet vært villige til betale for leveranse fra norge iløpet av et par dager siteden?

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Kos deg Blix. :)

Og pass på så du får med deg litt flere severdigheter enn bare hotell-baren. :D

 

Her er det kos for alle penga! :) Selv med solfaktor 30 ligger jeg an til å bli småsvidd i panna, så mulig jeg ta en dag i baren.... :D

 

Er som å ha brukt en tidsmaskin tilbake til sent 80-tall å komme hit, herlig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...