Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

 

 

Jeg kjører på høy faktor selv om jeg har bra farge nå. :) Må jo høre på hva helse-ekspertene sier.. :D

Men faktor 6 er bedre enn ingen faktor. :)

Trenger noe som kan erstatte Bolten. Den er kul fordi den er rød, men liker den ikke så veldig egentlig.. Vil tro Drawtuben er mye bedre. Også kan man få den fort fra Damping om man bråbestemmer seg.. :)

Er det med lillefinger-knapp jeg er litt usikker på.. Men sikkert en vanesak.

Ja en vanesak. Føles helt naturlig når du holder den i hånda. Blir bedre etter en tids bruk når knappen blir lettere å trykke ned. Når den er ny er fjæringa ganske stiv :) Endret av balltuss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært kanon om jeg fikk et et tips eller to på gode dampere, og også gjerne noen anerkjente e-væsker (med nikotin) + evt. nødvendig ekstrautstyr.

 

 

Noe som har bra batteri, kan fylles på og gir mye damp. Har en billigdiings fra før, ego vision eller noe i den dur, og kunne tenkt meg noe bedre.

 

 

Har kikket rundt i noen forumer og tråder et par dager nå og er litt satt ut av hvor rotete og uetlabert hele fenomenet fremstår og spør om hjelp i første omgang - så får jeg heller lese meg opp med tiden.

Lenke til kommentar

Hadde vært kanon om jeg fikk et et tips eller to på gode dampere, og også gjerne noen anerkjente e-væsker (med nikotin) + evt. nødvendig ekstrautstyr.

 

 

Noe som har bra batteri, kan fylles på og gir mye damp. Har en billigdiings fra før, ego vision eller noe i den dur, og kunne tenkt meg noe bedre.

 

 

Har kikket rundt i noen forumer og tråder et par dager nå og er litt satt ut av hvor rotete og uetlabert hele fenomenet fremstår og spør om hjelp i første omgang - så får jeg heller lese meg opp med tiden.

 

Har du et Vision Ego batteri, har du et godt utgangspunkt. Da kan du kjøpe deg en Kanger Protank og 1,8 ohms fordamperhoder til den, så har du en god damper.

http://www.damping.no/collections/fordampere/products/kanger-pro-tank

 

For litt mer fleksibilitet, kan du ta med et batteri med variabel volt og ha Vision batteriet ditt som backup, dette er bra:

http://www.damping.no/collections/batterier/products/joyetech-ego-twist-650mah

Dette kan du bruke med laderen du sikkert har fra før.

 

God og rimelig juice kan du få her:

http://www.misteliquid.co.uk/e-liquid/100ml-e-liquid

130 ml går akkurat inn under 200 kr. grensa.

Lenke til kommentar

Fuzion, indeed. Men tror han mukka det til med min siste bestilling. For det første sto det Unicorn Blood på den ene flaska istedenfor Ectoplasm som jeg hadde bestilt. For det andre smakte den ikke Unicorn Blood. For det tredje smaker flaska med Gummy Blood helt likt Origamistic.

 

Skal kjøpe en 120ml med Unicorn Blood fra USA for å få glassflaska og deretter 30ml fra UK som jeg kan fylle på med. Elsker Unicorn Blood, så why the eff not :p

Lenke til kommentar

Fuzion, indeed. Men tror han mukka det til med min siste bestilling. For det første sto det Unicorn Blood på den ene flaska istedenfor Ectoplasm som jeg hadde bestilt. For det andre smakte den ikke Unicorn Blood. For det tredje smaker flaska med Gummy Blood helt likt Origamistic.

 

Skal kjøpe en 120ml med Unicorn Blood fra USA for å få glassflaska og deretter 30ml fra UK som jeg kan fylle på med. Elsker Unicorn Blood, så why the eff not :p

Hmm, har bookmarka siden for senere. Denne Unicorn Blood gjør meg nysgjerrig :) men akkurat nå har jeg mer juice enn jeg klarer å dampe opp på et års tid :)
Lenke til kommentar

Akkurat putta no RY4 fra Vermillion på en ledig ce4/5/6/7 clearo eller hva enn dem heter. Smaker ikke tobakk med karamel syns jeg... Smaker mer som brent gummi å parfyme.

 

Blir alltid skuffa når jeg bestiller tobakk juice, glad jeg bare har 20ml med KY4.

 

 

Prøv å la den steepe litt, jeg steeper alltid VR nå siden de har begynt å slenge dem ut før de har fått steepet ordentlig.

 

Edit: Passer også best på cartomizers.. :)

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Akkurat putta no RY4 fra Vermillion på en ledig ce4/5/6/7 clearo eller hva enn dem heter. Smaker ikke tobakk med karamel syns jeg... Smaker mer som brent gummi å parfyme.

 

Blir alltid skuffa når jeg bestiller tobakk juice, glad jeg bare har 20ml med KY4.

Ja. Blitt mer fan av fruktsmaker i det siste jeg. Er så mye humbug og tull med de tobakksmakeme. Er jo gode El Toro juicene da, men du verden så vanskelige de er. Da kan jeg heller anbefale Papillon Organic Tobacco fra houseofliquid, eller Halo Longhorn, Tribeca eller Turkish Tobacco. De er gode tobakksjuicer som er lettdampet. :)

Edit: Glemte Indian Tobacco fra Hangsen. Ren VG juice og bedre enn Turkish Tobacco :)

Endret av balltuss
Lenke til kommentar

Prøv å la den steepe litt, jeg steeper alltid VR nå siden de har begynt å slenge dem ut før de har fått steepet ordentlig.

 

Edit: Passer også best på cartomizers.. :)

 

Cartomizere ja.... En dag så tester jeg nok en carto, men akkurat nå så er jeg fornøyd med Protanken min :)

 

Mista Protanken min på tregulv her om dagen, (fikk hjertet til å banke) men den knuste ikke phew!

Lenke til kommentar

Jeg damper bare mint og fruktjuicer, noe av det beste for meg med damping er å slippe å gå rundt med askebegersmak i munnen hele dagen ;-)

 

Favoritten er jordbær, har prøvd Strawberri fra T-juice og den er kjempegod. Nå går det i Succulent Strawberry fra Mist og den er omtrent like bra. Jordbær er en smak jeg gjerne kan dampe hele dagen. Smaker ekstra godt på Protanken. Jeg jobber meg igjennom en 100 ml med Banana Burst fra Mist nå, på den rette fordamperen smaker den veldig bra, men ikke alle fordampere får frem den rette smaken på denne. Veldig god på AGA T2. Litt for søt til å bruke hele dagen, men det går ;-)

 

Jeg har testet en del saker i dag. Noname dual coil cartomizer i tank, Dremel behandlet Boge kragecartomizer i F16 tank, egenpuncha Boge XL LR cartomizer i SMOK glasstank, Kanger Protank, Kanger EVOD og AGA T2 Genesis med stålveke.

 

Har nok aldri hatt SÅ mye nikotin i kroppen før ;-)

 

Resultatet jeg har kommet frem til er:

AGA T2 gir den reneste og beste smaken, guffer jeg opp effekten blir det store mengder damp og et voldsomt throathit, men jeg kjører den pent og lar den heller få frem den beste smaken. Jeg satte den opp med ny veke og coil i går og da var jeg kjempefornøyd med den. Nå som det har gått ett døgn med damping, har den nye veken og coilen utviklet seg og blitt merkbart bedre.

 

Kanger Protank kommer på andre plass, Den er rett og slett veldig bra på alt.

 

Egenpuncha Bogecarto a`la Buffy kommer på en sterk 3. plass. Ren og fin smak, men noe dempet i forhold til Protanken. Mye damp og bra throathit.

 

Dremelbehandlet kragecarto er ikke langt unna å dele 3. plass, men jeg kjenner forskjell på disse, standarcartoen gir en renere smak, så det blir 4. plass.

 

Kanger EVOD kommer på 5. plass, veldig kjekk liten sak som fungerer bra, størrelsen tatt i betraktning. Den gjør ingenting galt og jeg kommer nok til å bruke denne mye.

 

Noname 1,5 ohm dualcoil cartomizer i tank kommer på sisteplass når det gjelder smak. Det er en bismak på den, kan ha med fyllet å gjøre eller den kan være brent, jeg har ikke hardkjørt den og den var særdeles godt primet, så det er ingen grunn til at den skulle være brent. Den får også virkelig frem smaken i juicen, så det er synd med den ekle bismaken. Uten bismaken, hadde den sloss helt i teten. Når det gjelder dampmengde, er den derimot på førsteplass med god margin, denne røyklegger et 30 kvm rom på tre trekk ;-) Skulle likt å se hva denne hadde gjort med ren VG ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...