Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Du kjøpte denne?

http://www.vapeescap...-hole-punch~457

 

Det er denne jeg bruker. Den er ikke den aller spisseste men får jobben gjort, man må bare ta litt hardt i. Selv pleier jeg å bruke noe tøy eller lignende for å få bedre grep når jeg strammer uten å ta livet av fingrene mine :p Jo mer du skrur jo større blir hullene. Jeg skrur 7-8 halvdreininger og 3 hull. Trenger jeg flere så er det bare å punche ett til lenger opp. Masse hull gir maaaasse smak er min erfaring.

 

Cartomizeren blir noe deformert ja, det kommer man ikke unna, men det skal funke bra i en tank. Jeg sitter å damper på en selvpuncha cartomizer på tanken fra damping.no as we speak, og den første tanken var faktisk i plast som jeg kjøpte fra vapeescape som det også funket på. Man må bare lirke den på plass, snu tanken og så bare presse cartomizeren inn på plass.

 

Ja, det er den puncheren jeg kjøpte. Hele vitsen med en slik sak må jo være at den skal holde cartoen rund mens man puncher, men denne er alt for vid og det gjør nok at cartomizeren blir så deformert. Jeg får ikke skrudd så mye som 7-8 halve omdreininger heller, skruen bunner...

 

Jeg skal prøve å finne en bedre løsning på å få hull på cartoen, må jeg drive å presse tanken på, vil nok ikke o-ringene vare særlig lenge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja Nemesis var en gresk gudinne. :)

 

 

SVD'n er vel minst like stor som Vamoen haha :D Er nok et enda bedre våpen også. :)

Nemesis ja. Håper noen lager en mekanisk mod med norrøne guder på. Da skal jeg ha en eller flere :) SVD'n er minst like stor som Vamoen...jøss :) Det ante jeg ikke lol, vel.. Blir spennende å få den i hvert fall. Da har jeg en som kan måle motstand til jeg skal begynne med egne veker og coiler :)
Lenke til kommentar

Ja, det er den puncheren jeg kjøpte. Hele vitsen med en slik sak må jo være at den skal holde cartoen rund mens man puncher, men denne er alt for vid og det gjør nok at cartomizeren blir så deformert. Jeg får ikke skrudd så mye som 7-8 halve omdreininger heller, skruen bunner...

 

Jeg skal prøve å finne en bedre løsning på å få hull på cartoen, må jeg drive å presse tanken på, vil nok ikke o-ringene vare særlig lenge.

 

Skjønner ikke hvorfor du sliter så med det oppsettet altså. For meg tar det 5 min å få puncha og bli ferdig uten problemer.

 

Hvis den blir noe ekstremt deformert så vil jeg tro at du skrur for hardt, mye eller lignende, mine ser alltid rette ut selv etter punchinga. Mener å tro at cartopuncheren er litt større enn selve cartomizeren på grunn av at det ellers hadde vært slitsomt å måtte lirke den av igjen etter å ha puncha den..

 

Jeg har gått igjennom akkurat 3 tanker. Den første døde på grunn av at jeg lot den ligge i edikk + vann over natten flere ganger da jeg skulle få den ren, den andre døde på grunn av at jeg hadde hot cinnamon i den og den sprakk :p og den siste sitter jeg å puffer på nå, hatt noen uker. Stoooorfornøyd, men o'ringer er visst noe man burde bytte ut etterhvert uansett siden det er av gummi.. det skal jeg den dagen jeg kjøper meg en 300-500 kroners tank :p

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Har en fra IBTanked - 22mm bred og endene er smale som fy - og må si den ser nydelig ut. Så nydelig som to stykker stål, en glasstube og litt gummi kan bli. Eneste ulempen med glasstank er at jeg er livredd for å velte den med tanke på hvor fort AGIen sitt glass knuste.

 

Og er litt lei meg over at begge cappene har en svakt vinklet form. Om en av dem hadde vært helt flate hadde den lugget 100% kant i kant. Er en 0,5mm åpning nå #FirstWorldProblems :p

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du sliter så med det oppsettet altså. For meg tar det 5 min å få puncha og bli ferdig uten problemer.

 

Hvis den blir noe ekstremt deformert så vil jeg tro at du skrur for hardt, mye eller lignende, mine ser alltid rette ut selv etter punchinga. Mener å tro at cartopuncheren er litt større enn selve cartomizeren på grunn av at det ellers hadde vært slitsomt å måtte lirke den av igjen etter å ha puncha den..

 

Jeg har gått igjennom akkurat 3 tanker. Den første døde på grunn av at jeg lot den ligge i edikk + vann over natten flere ganger da jeg skulle få den ren, den andre døde på grunn av at jeg hadde hot cinnamon i den og den sprakk :p og den siste sitter jeg å puffer på nå, hatt noen uker. Stoooorfornøyd, men o'ringer er visst noe man burde bytte ut etterhvert uansett siden det er av gummi.. det skal jeg den dagen jeg kjøper meg en 300-500 kroners tank :p

 

Da ble det endelig suksess og jeg sitter å damper på egenpuncha Boge XL LR cartomizer i tank, a`la Buffy :-)

 

Jeg punchet tidligere hullene rett ovenfor hverandre og det deformerte cartomizeren voldsomt. jeg tok en ny en og punchet ett hull så langt ned som mulig, for å få med alle edle dråper og ett litt høyere, da ble den ikke deformert mer enn at det gikk greit å få den i tanken, litt trang var den, men det gikk.

 

Jeg primet a`la Amund, med tannpirker og det funka kjempebra :-)

 

Nå sitter den nye SMOK glasstanken min helt nedtil Teslaen også, ser mye bedre ut det :-)

 

Dette smaker veldig bra, ren og fin smak og det kommer masse damp. Jeg skal la den stå å godgjøre seg til i morra før jeg tester den mot dual coil tanken min.

 

En ting forundret meg litt, dette er jo low resistance cartomizere og den jeg har nå måler 2,1 ohm. Det har vel ikke så mye å si, for jeg pumper det jeg skal ha av watt igjennom den allikevel. Ser ut til at 7,5 watt er best for smak på denne, kragecartoen min likte seg best på 9 watt, selv om den har lavere motstand.

 

Cartopuncheren lager ikke så mye større hull enn det som er i kragecartoene, så det kan nok hende jeg ender opp med Dremel metoden, a`la Lakus ;-)

 

Takk for hjelpen folkens :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

En bra dag ja. :) Pro-tanken er fin. Også bruker du faktor ser det ut som... Det er bra. :)

Jepp, bruker faktor 6 , vil ikke bli brent eller få hudkreft :) Ja, ProTanken er meget fin og kler Drawtuben skikkelig. DripTip'en er så blank og fin at jeg kan speile meg i den i sola :)

Den Kinasjappa er ikke blant de raskeste. Har enda ikke klart å få sendt SVD'n.

Lenke til kommentar

Jepp, bruker faktor 6 , vil ikke bli brent eller få hudkreft :) Ja, ProTanken er meget fin og kler Drawtuben skikkelig. DripTip'en er så blank og fin at jeg kan speile meg i den i sola :)

Den Kinasjappa er ikke blant de raskeste. Har enda ikke klart å få sendt SVD'n.

 

Faktor 6.... :hmm: Det er i minste laget. Minimum 15 skal det være. Jeg satt ute i dag og hadde litt 30 og litt 25. :)

Jeg har også litt lyst på en drawtube.. Men skal ha reo-mini først. :)

Lenke til kommentar

Protanken var den første tanken jeg prøvde og den er fremdeles min favoritt. Cartotank KAN være bedre, når alt funker optimalt. Protanken er alltid bra for meg.

 

Jeg har sittet og kost meg med en AGA T2 i kveld. Rullet og oksidert veke og brent den med ren glyserol, fulgt stort sett alle triks jeg har sett på youtube om oppsett av Genesis. Rullet på 5 turninger med 0.22 og justerte coil i sikkert en halvtime, til alt glødet HELT gjevnt. Endte opp med 2 ohm til slutt.

Smaken er veldig god, kanskje ikke aller mest smak av det jeg har prøvd, men helt klart den reneste smaken, throathit er akkurat passe. De sier også at ny veke og coil trenger litt bruk før de gir sitt beste, så her er det muligheter for forbedring enda.

Jeg har lest mange skrekkhistorier om genesis, men dette var langt fra så vanskelig som jeg trodde. Det er mye som tilsier at dette kan bli den faste hjemmefordamperen min :-D

 

I pakken min med cartomizere fra Vapeescape var det også en Kanger EVOD

http://www.vapeescape.co.uk/evod-650-starter-kit~504

 

Jeg har gått rundt med et LANGT 1000 mah Ego Twist batteri og Protank i lomma nå en stund og den er LANG. Jeg har aldri vært i nærheten av å bruke opp det batteriet på en dag, så jeg ønsket meg en mer kompakt sak. EVOD'en er kjempefin å ha i lomma, jeg kan fint sitte uten å ta den ut av lomma. Clearomizeren fungerte bra og det holdt fint med en full tank på en ganske lang arbeidsdag. Batteriet har jeg satt over på Protanken og sitter å damper på enda, så det er mer enn nok batterikapasitet for meg.

Batteriet har regulert spenning og gir konstant 3,7 volt. Dette passer fint for meg. På juice som kan kjøres litt hardt kan jeg bruke 1,8 ohm coil og på juice jeg må ta det litt roligere med, passer det fint med 2,5 ohm coil.

Jeg vet ikke om jeg kommer til å bruke EVOD clearomizeren til daglig, da jeg liker Protanken ganske mye bedre. Protanken funker også kjempefint på EVOD batteriet og da blir hele saken kort nok til å gå fint i lomma. Evod clearomizeren kommer jeg i hvert fall til å bruke når jeg skal ut og ikke vil ha en stor bul i lomma :-) EVOD'en er i min oppfatning mye bedre enn toppvekeclearomizere som CE X, Vivi Nova etc.

 

Jeg har funnet på et lite triks, jeg setter en cartomizerkondom på tuppen av driptip'en, da slipper jeg å få lommerusk inn i luftrøret ;-)

Lenke til kommentar

Den prepuncha cartoen med avlange store hull høres fet ut. 1.5 ohm er perfekt, hvor kan jeg kjøpe slike?

 

Både cartomizeren og tanken jeg har ser helt identisk ut med denne:

http://www.fasttech.com/products/1411/10002095/1317401-dct-electronic-cigarettes-round-mouth-dual-heating

I såfall er dette cartomizeren:

http://www.fasttech.com/products/1411/10002095/1363900

 

Jeg lurer på om de har bommet litt i beskrivelsen, dual coiler har gjerne veldig lav motstand. Men er det 3 ohm pr. coil, blir cartomizeren 1,5 ohm totalt sett, med to coiler.

Lenke til kommentar

 

 

Faktor 6.... :hmm: Det er i minste laget. Minimum 15 skal det være. Jeg satt ute i dag og hadde litt 30 og litt 25. :)

Jeg har også litt lyst på en drawtube.. Men skal ha reo-mini først. :)

For meg er er faktor 6 akkurat nok. Har mye farge fra før og blir ikke brent :) Kan anbefale Drawtube ja, jeg elsker den :)
Lenke til kommentar

For meg er er faktor 6 akkurat nok. Har mye farge fra før og blir ikke brent :) Kan anbefale Drawtube ja, jeg elsker den :)

 

Jeg kjører på høy faktor selv om jeg har bra farge nå. :) Må jo høre på hva helse-ekspertene sier.. :D

Men faktor 6 er bedre enn ingen faktor. :)

Trenger noe som kan erstatte Bolten. Den er kul fordi den er rød, men liker den ikke så veldig egentlig.. Vil tro Drawtuben er mye bedre. Også kan man få den fort fra Damping om man bråbestemmer seg.. :)

Er det med lillefinger-knapp jeg er litt usikker på.. Men sikkert en vanesak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...