Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motorlampe Ford Mondeo 1,8 2002


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Biler rundt denne årsmodellen trenger ofte modellspesifikt utstyr for å lese av feilkoder. Universale Biltema/Ebay/kina/ELM/etc. lesere klarer ikke lese ut feilkoder fra disse.

 

Har en 2006 Mondeo, og min 100kroners ebay OBD2 leser klarte fint å fortelle meg hvilken dyse som trøblet på motoren min.

Dog skal jeg programmere om en dyse kreves det heftigere utstyr.

 

Men tror en vanlig billig leser vil kunne gi de fleste basic feilkoder på Mondeo.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Mange av disse leserne har bare generelle koder og ikke de fabrikant spesifikke som i noen tilfeller smeller til.

 

Alternativt finnes det sikkert mulighet ved å lese av på dashbordet ved hjelp av antall blink på lampen.

 

Pajeroen har MUT tilkobling så der må jeg sette port 0 til jord for å få lest av i morsekode. Så finnes sikkert noe tilsvarende for Ford også.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Serpentbane skrev (56 minutter siden):

Se svar over om du har forsøkt å lese av selv. På min S-max måtte jeg mått kjøpe ny leser for å få ut alle koder, selv om den første tilsynelatende fungerte. 

Oki. Har forsøkt lese selv. Får prøve igjen og kanskje skaffe nytt apparat. Om det er selve lampa, er det vanskelig å bytte den? Er det såkalte « svake» kjønn, så har ikke så mye peiling. 

Lenke til kommentar
Rialma skrev (19 minutter siden):

Oki. Har forsøkt lese selv. Får prøve igjen og kanskje skaffe nytt apparat. Om det er selve lampa, er det vanskelig å bytte den? Er det såkalte « svake» kjønn, så har ikke så mye peiling. 

Er feilen du har at lampen ikke lyser når den skal (under tenning på oppstart sekvens). Og du har også en Mondeo 1.8 2002.

Lenke til kommentar
Rialma skrev (1 time siden):

Oki. Har forsøkt lese selv. Får prøve igjen og kanskje skaffe nytt apparat. Om det er selve lampa, er det vanskelig å bytte den? Er det såkalte « svake» kjønn, så har ikke så mye peiling. 

Ser jeg leste for fort, beklager det. Kan være greit å inn å se. Tar vel fort en halvtimes tid første gang man gjør det om man ikke har mer enn to tommeltotter. 

Har sett bruktbilforhandlere sette denne ut av spill også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...