Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Har en pc som ved "vanlig" drift (facebook,youtube osv) ligger på rund 20%

men da jeg f.eks starter cs:go ligger den konstant på 50-60%. Dette kan overhodet ikke være normalt.

 

Pc'n ble kjøpt på komplett for 2år siden og den begynner allerede å tulle. Både med at skjermen plutselig kutter,, til høy cpu. Noen som  har forslag/innspill? eller er det bare å kontakte komplett?

 

CPU

** AMD Fx-6300 six-core

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ligger på 20% med kun nettleser så er vel ikke 50% for CSGO noe unormalt.

 

Hva er det som egentlig er problemet her, "høy CPU", tenker du på høye temperaturer, eller at høy load gjør at maskinen går tregt, det ville isåfall ikke vært noe problem ved kun 50%...

Lenke til kommentar

Hvis du ligger på 20% med kun nettleser så er vel ikke 50% for CSGO noe unormalt.

 

Hva er det som egentlig er problemet her, "høy CPU", tenker du på høye temperaturer, eller at høy load gjør at maskinen går tregt, det ville isåfall ikke vært noe problem ved kun 50%...

er høy load ja så cs går treigt innimellom og den var aldri sånn for 1år siden.

Lenke til kommentar

Det første eg vil vite, er om maskina er en Laptop eller Desktop. Det legg litt meir grunnlag for kva som kan gjerast på sjølve maskina. Sida CPU ligger på 20% load idle/nettleser, så vil eg tenke at det vil vere innafor normalgrense at den ligg på 50% load når du spelar CS:GO. Dette er jo og en ganske så gammal CPU. ut i frå det eg har funne, så blei den lansert i 2012, alltså 5 år sidan. Ville derfor sjekka med CPU-Z kass performance du får på benchmark av CPUen. Dersom du f¨år gode resultat på cpuen, så vil eg anbefale å reinstallere Windows fra installasjonamedium, og evt. reformatert HDD, slik at ein veit at det gamle OSet er heilt borte (det kan og vere software feil i Windows).

 

Lykke til vidare!

 

-Isak

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...