Gå til innhold

Yale Doorman VS ID-Lock VS Easy Access?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Du har kanskje bestemt deg allerede, men vi er veldig fornøyd med idLock. Har hatt den montert i ett års tid nå, bestilte den med z-wave modul og har ikke angret et sekund.

 

Har den koblet mot z-wave modul og kan derfor enkelt låse opp/igjen fra f.eks mobilen ved behov, eller som jeg har gjort, la den styre seg av ulike modes. Det som er "negativt" med den i forhold til dette er at den låser seg selv etter 3 sekunder dersom den låses opp, men ingen åpner døren. I seg selv en veldig kjekk sikkerhetsfunksjon, men litt plundrete likevel.

 

Selv bruker vi utelukkende kode til ungene. Hele poenget med å ha en kodelås er at de skal slippe å passe på nøkler eller brikker. En kjekk funksjon på denne(usikker på om Yale etc har det også?) er at man kan trykke inn en helt vilkårlig kode, så sant den rette koden er klemt inn et sted.

F.eks hvis koden er 1234, kan du trykke 5584261234757 og låses registrerer koden midt i tallkombinasjonen. Jeg har lært ungene våre å gjøre det dersom de låser opp med venner på trappen. Ikke at jeg tror noen av de ville gått inn om vi ikke er hjemme, men "jeg så koden deres" greia slipper vi iallefall. Kudos til den ungen som memorerer en 10-sifret kode på få sekunder.

 

At du må bore hull i døra er jo nevnt. Opplevde de første ukene at den ikke ville låse. Det skyldtes at fjøren som satt i låsestykket var for liten i forhold til fortykkelsen vår. Det følger med en ekstra fjør, og da jeg innså problemer var det en smal sak å skifte den og siden har den vært feilfri i et år nå.

Lenke til kommentar

Jeg har vært i kontakt med idlock direkte flere ganger i forbindelse med et ønske om at de kan lage en firmware oppdatering som gjør det mulig å deaktivere autolåsfunksjonen som nevnt over. Første henvendelse var ifjor da jeg kjøpte låsen. Da fikk jeg beskjed om at en ny firmware var på trappene og at jeg fikk følge med på Facebook sidene. Der skjer det jo fint lite og lite eller ingen info er å hente/få ang oppdateringer....

Endret av kay_rs
Lenke til kommentar

Hvor finner du den informasjonen?

De har en elendig måte å drive et firma når de ikke opplyser om dette på nettsiden

De har sagt på Facebook at det ikke vil selges flere enheter hos dem før ny versjon er tilgjengelig. Sist jeg så noe var det anslått at det ble i oktober. De har jo ikke hatt idlock på lager siden midten av april.

 

Ligger noen skjermbilder fra Facebook der dette kommer frem inne på byggebolig sitt forum.

Lenke til kommentar

 

Hvor finner du den informasjonen?

De har en elendig måte å drive et firma når de ikke opplyser om dette på nettsiden

Idlock eller Yale du lurer på hvor infoen er hentet fra?

 

idlock, som er besvart

 

Må snart uansett bytte ut låsen på døra (slitasje)

Endret av Dubious
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Finnes det noe smartlås på det norske markedet (jeg liker veldig godt yale), som låser opp døren når du nærmer deg den? Typ at den registrer mobilen..

 

Tja, sannsynligvis ikke uten noen kontroller som håndterer dette. Muligens dana? litt usikker. Men dette gjør en lett med en kontroller, feks med id lock + homeseer :) 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...