Gå til innhold

samordna opptak 2017


lololo9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har det de siste årene også stått på hjemmesiden dems at svaret kommer 20. juli, men at svaret har kommet før det? Det står jo klart på hjemmesiden dems at reststudier blir lagt ut 19. juli, og svar på hovedopptaket 20. juli. Så det er kanskje litt for optimistisk å håpe på å få svar idag eller imorgen?

 

Håper såklart at svaret kommer så fort som mulig, men jeg er forberedt til å vente helt frem til torsdagen jeg.

Lenke til kommentar

Har det de siste årene også stått på hjemmesiden dems at svaret kommer 20. juli, men at svaret har kommet før det? Det står jo klart på hjemmesiden dems at reststudier blir lagt ut 19. juli, og svar på hovedopptaket 20. juli. Så det er kanskje litt for optimistisk å håpe på å få svar idag eller imorgen?

 

Håper såklart at svaret kommer så fort som mulig, men jeg er forberedt til å vente helt frem til torsdagen jeg.

Du svarer vel litt på spørsmålet ditt selv. Når reststudier er klart 19.juli, da sier det seg vel selv at opptaket er klart FØR 19.juli. 20.juli er vel da tallene legges ut. Slik jeg tolker informasjonen over, er at 18.juli må anses som seneste dato. Men det har ikke skjedd de siste 7 opptakene, da har det falt på 16/17. 

Endret av Marcus Halberstram
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har det de siste årene også stått på hjemmesiden dems at svaret kommer 20. juli, men at svaret har kommet før det? Det står jo klart på hjemmesiden dems at reststudier blir lagt ut 19. juli, og svar på hovedopptaket 20. juli. Så det er kanskje litt for optimistisk å håpe på å få svar idag eller imorgen?

 

Håper såklart at svaret kommer så fort som mulig, men jeg er forberedt til å vente helt frem til torsdagen jeg.

Vi har skrevet om det flere ganger- svaret kommer alltid litt tidligere! Det har alltid kommet enten den 17 eller 16( en av oss har jo også lagt ut en nøyaktig oversikt over når hovedopptaket har kommet de siste årene!)

Lenke til kommentar

Hvor mange ganger var det svaret kom 16 juli igjen? Tre ganger?

Men er kanskje litt vel optimistisk å håpe på svar i dag siden det er Søndag?

 

2014 og 2015. 2010 kom det sen kveld/natt til 17. 

 

Fjorårets opptak falt på en søndag. Det er ingen grunn til å tro at de "ansatte" på SO har fri idag xD. Der jobbes det nok kontinuerlig for at opptaket skal bli klart ASAP.

Endret av Marcus Halberstram
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har veldig godt fått med meg når svarene har blitt lagt ut de siste årene. Kanskje kan dere lese spørsmålet mitt ordentlig før dere svarer. Spørsmålet var om det tidligere også har stått at opptaket publiseres f.eks 20 juli, men at det blir gjort noen dager før det?

En ting er når opptaket er klart, og en annen ting er når det blir publisert for oss spente studenter.

 

De gangene svaret har kommet 16. og 17. juli, stod det da også at svaret kommer 20. juli? Hvis ja, så skal jeg nok sitte og trykke "oppdater" på hjemmesiden dems som en galing frem til svaret dukker opp!

Endret av Sommer2017
Lenke til kommentar

Refresher denne siden jeg slik som de 35 andre her inne.

 

Har søkt årsstudium med bachelor som andre valg. Har fylt opp alle 10 studieønsker med studieprogram fra samme fakultet ved samme universitet.
​Grunnen til det er at årsstudium alltid har høyere snitt enn bachelorprogram. I tillegg kan en fritt velge fag innad i fakultetet så lenge en er komt inn på et eller annet studieprogram. Og så kan en søke om å bytte over til et annet studium uten å gå gjennom samordna opptak. Det er en fin bakvei inn til studiet en vil ha..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...