Gå til innhold

samordna opptak 2017


lololo9

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Hei, alle sammen!

 

Jeg er ny her, og måtte bare hoppe inn i diskusjonen: Er like spent som dere, driver å teller ned dager og timer til hovedopptaket. Men har likevel håp om å få svar 16. el 17 akkurat som mange av dere sier. :)

 

Ønsker alle dere lykke til, og håper vi kommer inn i studiet.

 

- "Once you choose hope, anything is POSSIBLE"

Christopher Reeve

Det er bare å håpe på at vi får var den 16, men jeg tror desverre vi må vente til mandag 17 med tanke på når svarene har kommet de siste 10 årene..
Ja, det er like greit. Mye bedre enn å vente til torsdag 20 ...
Enig, gleder meg! Hva har dere andre forresten søkt?
Jeg har søkt Odontologi ved Uio. Hva har du søkt?
Medisin overalt i Norge. Endte opp med 59.0 poeng. Vil til Bergen, men var så dum og satt det på 3.plass helt uten videre. Kommer uansett ikke inn i Oslo høst eller Trondheim. Håper jeg får plass i Bergen, ellers blir Tromsø ?
Hmm, ettersom jeg vet er snittet ved Oslo 59.7, men du kunne ha kommet inn i vår. Bergen høres også spennende ut. Kan skjønne at man angrer på valget når det er for sent. Selv jeg endret mellom odontologi og medisin rett før fristen. Men vi får krysse fingrene for at du får Bergen? Hvis jeg ikke tar feil, kan du også takke nei til plass i Oslo eller Trondheim, slik at du faller på Bergen? ? Endret av simplyme
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Sykepleie ved UiS ? håper jeg kommer inn denne gangen! Søker for 3. Året på rad siden alle i denne byen plutselig vil bli sykepleiere når "oljå" gikk tom!

Har 48 poeng nå, det var 47,5 i fjor... Så har et lite håp om at det er min tur denne gangen..[/

 

 

Lykke til! Håper du kommer inn i år :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Venter veldig spent jeg også. Hvis jeg har regnet ut poengsummen riktig, så har jeg 50.2 poeng.

​Har søkt bioingeniørstudie. Gleder meg :w00t:

Har også søkt bioingeniør! Søkte på ntnu, enn deg?

Har søkt på NTNU som tredjevalg. Har du søkt på NTNU i Trondheim eller Ålesund?

Søkte NTNU i Trondheim :)

 

 

Okei. Lykke til :) Vi får bli klare til å sette nåler i folk. Har hørt det er mye øvelse på blodprøvetaking under studietiden.

Men skal ikke spore av emnet nå. Ikke mange dager/timer igjen til opptaket blir offentliggjort nå.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Venter veldig spent jeg også. Hvis jeg har regnet ut poengsummen riktig, så har jeg 50.2 poeng.

​Har søkt bioingeniørstudie. Gleder meg :w00t:

Har også søkt bioingeniør! Søkte på ntnu, enn deg?
Har søkt på NTNU som tredjevalg. Har du søkt på NTNU i Trondheim eller Ålesund?
Søkte NTNU i Trondheim :)

Okei. Lykke til :) Vi får bli klare til å sette nåler i folk. Har hørt det er mye øvelse på blodprøvetaking under studietiden.

Men skal ikke spore av emnet nå. Ikke mange dager/timer igjen til opptaket blir offentliggjort nå.

Takk! Usikker om jeg kommer inn i år men er ganske sikker på at jeg kommer inn neste år. Er helsesekretær fra før av så er vandt med å ta blodprøver, det er ganske gøy så gled deg! lykke til du og så får vi nok svar snart :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Hei, alle sammen!

 

Jeg er ny her, og måtte bare hoppe inn i diskusjonen: Er like spent som dere, driver å teller ned dager og timer til hovedopptaket. Men har likevel håp om å få svar 16. el 17 akkurat som mange av dere sier. :)

 

Ønsker alle dere lykke til, og håper vi kommer inn i studiet.

 

- "Once you choose hope, anything is POSSIBLE"

Christopher Reeve

Det er bare å håpe på at vi får var den 16, men jeg tror desverre vi må vente til mandag 17 med tanke på når svarene har kommet de siste 10 årene..
Ja, det er like greit. Mye bedre enn å vente til torsdag 20 ...
Enig, gleder meg! Hva har dere andre forresten søkt?
Jeg har søkt Odontologi ved Uio. Hva har du søkt?
Medisin overalt i Norge. Endte opp med 59.0 poeng. Vil til Bergen, men var så dum og satt det på 3.plass helt uten videre. Kommer uansett ikke inn i Oslo høst eller Trondheim. Håper jeg får plass i Bergen, ellers blir Tromsø ?
Hmm, ettersom jeg vet er snittet ved Oslo 59.7, men du kunne ha kommet inn i vår. Bergen høres også spennende ut. Kan skjønne at man angrer på valget når det er for sent. Selv jeg endret mellom odontologi og medisin rett før fristen. Men vi får krysse fingrene for at du får Bergen? Hvis jeg ikke tar feil, kan du også takke nei til plass i Oslo eller Trondheim, slik at du faller på Bergen? ?

Enten det, eller kan jeg bare takke ja til skoleplass i Bergen (om jeg får plass der) og takke nei til ventelisten?

Lenke til kommentar

Sykepleie ved UiS håper jeg kommer inn denne gangen! Søker for 3. Året på rad siden alle i denne byen plutselig vil bli sykepleiere når "oljå" gikk tom!

Har 48 poeng nå, det var 47,5 i fjor... Så har et lite håp om at det er min tur denne gangen..

 

Jeg og har søkt UiS på sykepleien i år. Første gang jeg søker, men søker i ordinær kvote. Har også 48 poeng. Uff, dette blir ulidelig spennende, og jeg håper ikke poenggrensen hopper så mye som den har gjort de siste årene. Har du tatt opp fag da, i og med du ikke kom inn i fjor?

Lenke til kommentar

Hva skjer hvis jeg takker nei til 1.plass når 2.plass har høyere poengsum? 

 

Er det slik at hvis du får tilbud om 1.plassen, så faller automatisk resten av plassene bort? Dvs. hvis du da takker nei, så står du uten noen som helst skoleplass? 

Lenke til kommentar

Hva skjer hvis jeg takker nei til 1.plass når 2.plass har høyere poengsum?

 

Er det slik at hvis du får tilbud om 1.plassen, så faller automatisk resten av plassene bort? Dvs. hvis du da takker nei, så står du uten noen som helst skoleplass?

Stemmer. Du kan ikke takke nei til 1.plassen og så automatisk få tilbud om 2.plass! Dessverre er det ikke slikt.

Lenke til kommentar

​Jeg har et spørsmål som kanskje noen her vet. Jeg ønsker å komme inn på høgskolen som jeg har som andrevalg, men er såklart for sent å endre rekkefølge nå.

 

Har altså søkt samme utdanning men på forskjellige høgskoler. Hvis jeg kommer inn på min førstevalgte høgskole og takker nei, vil jeg da automatisk få plass på høgskolen som jeg har som andrevalg (gitt at den har lik eller lavere poengkrav enn førstevalgte skolen)? Eller vil personer som har lavere poeng enn meg, men har den andre skolen som sitt førstevalg få denne plassen, rett og slett fordi de hadde den som sitt førstevalg mens jeg som andrevalg?

Endret av Sommer2017
Lenke til kommentar

​Jeg har et spørsmål som kanskje noen her vet. Jeg ønsker å komme inn på høgskolen som jeg har som andrevalg, men er såklart for sent å endre rekkefølge nå.

 

Har altså søkt samme utdanning men på forskjellige høgskoler. Hvis jeg kommer inn på min førstevalgte høgskole og takker nei, vil jeg da automatisk få plass på høgskolen som jeg har som andrevalg (gitt at den har lik eller lavere poengkrav enn førstevalgte skolen)? Eller vil personer som har lavere poeng enn meg, men har den andre skolen som sitt førstevalg få denne plassen, rett og slett fordi de hadde den som sitt førstevalg mens jeg som andrevalg?

 

Nei. 

Hvis du kommer inn på førstevalget ditt og takker nei til plassen må du søke igjen til neste år. Du blir ikke tilbudt andrevalget ditt. 

Lenke til kommentar

Takker du nei så mister du alle valgene via Samordna Opptak. Det eneste jeg tror du kan gjøre er å søke på restplasser som blir lagt ut 19/20.

 

 

Håper vi får svar i dag/søndag. Veldig spent nå. Søkt ingeniørutdanning ved HiOA og skal ha mer enn godt nok snitt men likevel veldig spent.

 

Få ja på studie og så klar for ny Game of Thrones hadde gjort dagen veldig bra.

Lenke til kommentar

 

Sykepleie ved UiS håper jeg kommer inn denne gangen! Søker for 3. Året på rad siden alle i denne byen plutselig vil bli sykepleiere når "oljå" gikk tom!

Har 48 poeng nå, det var 47,5 i fjor... Så har et lite håp om at det er min tur denne gangen..

Jeg og har søkt UiS på sykepleien i år. Første gang jeg søker, men søker i ordinær kvote. Har også 48 poeng. Uff, dette blir ulidelig spennende, og jeg håper ikke poenggrensen hopper så mye som den har gjort de siste årene. Har du tatt opp fag da, i og med du ikke kom inn i fjor?

 

Ja jeg har forbedret nesten alle allmennfagkarakterene fra yrkesfag, er hjelpepleier i utgangspunktet:)

Men det er ikke sikkert poenggrensen stiger så veldig dette året siden det faktisk bare er rundt 70 flere søkere enn i fjor! Og de andre to årene har det steget med over 200 søkere pr år:) vi får bare krysse fingrene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...