Gå til innhold

Noen som har sluttet å drikke fullstendig?


Disorder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drakk mye i ungdomsårene fram til jeg var mot slutten av 20 årene. Gikk veldig lei av det, og ble også bare dårligere og dårligere dagen derpå jo eldre jeg ble. En dag sa jeg at jeg skulle ta en pause. Det er nå 11 år siden, og jeg savner ikke alkoholen. Eneste som er slitsomt med det er folk som ikke klarer å se for seg et liv uten alkohol som nærmest krever en forklaring på hvorfor du lar vær. Hver sin lyst osv.

Så da du drakk alkohol, så var det stort sett for å bli full og ikke på grunn av at det smaker godt? I mean, det skjedde ikke at du chilla en kveld med én god øl, det ble alltid 10 bokser og litt whisky?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Drakk mye i ungdomsårene fram til jeg var mot slutten av 20 årene. Gikk veldig lei av det, og ble også bare dårligere og dårligere dagen derpå jo eldre jeg ble. En dag sa jeg at jeg skulle ta en pause. Det er nå 11 år siden, og jeg savner ikke alkoholen. Eneste som er slitsomt med det er folk som ikke klarer å se for seg et liv uten alkohol som nærmest krever en forklaring på hvorfor du lar vær. Hver sin lyst osv.

Så da du drakk alkohol, så var det stort sett for å bli full og ikke på grunn av at det smaker godt? I mean, det skjedde ikke at du chilla en kveld med én god øl, det ble alltid 10 bokser og litt whisky?

 

 

Det var litt både og. Jeg kunne fint ta en øl til maten, eller en drink uten at det ble mer enn dette. Men smaksmessig er det mange ting som er bedre enn alkohol, så det er ikke noe jeg savner å gjøre. Så hendte det selvsagt det ble både 10 bokser og en flaske med jeger rett som det var. Gøy der og da. Mindre gøy som sagt dagen derpå. 

Lenke til kommentar

Begynner å kjenne igjen et mønster.

 

1. Vil ikke dra på byen

2. Noen spør om jeg vil være med på vors. Blir med

3. Jeg er nå brisen og såklart skal jeg ut på byen

4. Ut på byen er det desperat jakt etter moro, har kun 2 timer på å få til noe meningsfylt

5. Jaja, nattmat

6. Hjem, dårlig form dagen derpå, mer usunn mat, alt suger

 

Repeat til neste helg der man sier til seg selv "jeg skal ikke ut på byen i kveld"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Trine : Jeg har drukket !

 

Karl Reverud , hysterisk : Hva da har du drukket ?!

 

Trine : Jeg har drukket brus !

 

Å drikke bare for å drikke er som å være med i en spisekonk....å spise bare for å spise , det tar gleden vekk fra nytelsen imo.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Trine : Jeg har drukket !

 

Karl Reverud , hysterisk : Hva da har du drukket ?!

 

Trine : Jeg har drukket brus !

 

Å drikke bare for å drikke er som å være med i en spisekonk....å spise bare for å spise , det tar gleden vekk fra nytelsen imo.

Den scena før der de sitter i sofaen er fin - Karl: "Jeg har hørt at hvis du legger en tann i et glass med cola, så er tanna borte om morran." Så dreier samtalen seg om lettbrus, som Trine drikker. Karl: "Alle de kjemiske stoffene oppi der, de spiser opp hjernecellene dine." Nils: "Jaja, det er riktig det! Hvis du legger hjernen din i et glass med det derre der ... da er'n borte om morran!" ^^ Jeg trodde alltid han mente konjakk'en til Karl, men det var lettbrusen han mente ^^

Lenke til kommentar

Øl er nektar av gudene.

Vin er godt til mat og kos.

Sprit, whiskey, cognac osv drikker jeg ikke fordi det smaker bensin.

Rusbrus og drinker drikker jeg heller ikke fordi det smaker bare sukker.

Jeg synes faktisk bensin smaker bedre enn cognac.

 

Vurderer selv å slutte, har ikke drukket siden juli. Har dog ingen problemer med alkohol, så har ingen argument hverken for eller mot. Bare føler ikke for å bli beruset. Og dessuten smaker Coca Cola Zero mer enn nok for meg.

Endret av Minus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

Trine : Jeg har drukket !

Karl Reverud , hysterisk : Hva da har du drukket ?!

Trine : Jeg har drukket brus !

Å drikke bare for å drikke er som å være med i en spisekonk....å spise bare for å spise , det tar gleden vekk fra nytelsen imo.

 

Den scena før der de sitter i sofaen er fin - Karl: "Jeg har hørt at hvis du legger en tann i et glass med cola, så er tanna borte om morran." Så dreier samtalen seg om lettbrus, som Trine drikker. Karl: "Alle de kjemiske stoffene oppi der, de spiser opp hjernecellene dine." Nils: "Jaja, det er riktig det! Hvis du legger hjernen din i et glass med det derre der ... da er'n borte om morran!" ^^ Jeg trodde alltid han mente konjakk'en til Karl, men det var lettbrusen han mente ^^

looooooooooooooooooolllll , humrer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...