Gå til innhold

Julekalender 2003 dag 6


Anbefalte innlegg

Da bestiller jeg 50 stk kjølepastaer for å unngå høy porto, så kjører jeg rundt gratis til de på østlandet for å levere kjølepastaen...hvis vi slår oss sammen blir det mye billigere!

 

Er det ikke flott med slike produkter i julekalenderen, nå får vi endelig kjøpt de store mengdene kjølepasta vi lenge har ønsket oss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det sa jeg også inntil jeg så dette tilbudet. Tror mange her heller hadde sett at en Raptor var satt ned med 40 kroner enn at denne kjølepastaen er satt ned med 30kr. Og 40 kroner kan de sette en Raptor ned uten å tape på det.

Da hadde endel sutret for at den er ikke er nedsatt nokk. Så har vi hylekoret gående igjen.

Enkelte sutrer fordi de vil ha hk. Vi har jo hatt et hk. Men så er det ikke riktig merke, ikke riktig modell. Det samme kommer til å skje når det kommer en prosessor. 'Intel, vi vil ha AMD'. '2,8GHz herregud da. Hvorfor ikke 3,2GHz'. For å ikke snakke om skjermkort...

 

I tillegg er det nok endel her som har vel høye forventninger for hva de kan regne med å få i rabatt på produktene.

 

Kan dere slutte med negativiteten deres, og være glad for at vi i det hele tatt har en julekalender. Skjønner ikke at hardware.no gidder... :no:

 

EDIT: leif

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Kan dere slutte med negativiteten deres, og være glad for at vi i det hele tatt har en julekalender. Skjønner ikke at hardware.no gidder... :no:

Vi skal være takknemmelige for at butikkene får lov til å selge oss varer? Greit nok at endel kritikk er unødvendig, men det at så mange butikker velger å kjøre julekalender og at HW.no får inn tilbud til sin viser jo bare at butikkene tjener på julekalendre. Du tror vel ikke at dette faktisk er tilbud gjort i "god juleånd"? Neida, det er gjort for å tjene penger. Synes ikke det er noe galt når vi da påpeker at "tilbudet" er latterlig dårlig.

 

Og hva er denne "være glad for at de gidder" holdninga? Altså HW.no er en kommersiell webside med fast ansatte personer som har inntekter på noen millioner i året. Jeg er imponnert over at Frelsesarmen står ute hver eneste jul og samler inn penger. Hva er så imponnerende med å gidde å få betalt for å mekke en slik kalender? Høres ut som en grei jobb det.

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar
Vi skal være takknemmelige for at butikkene får lov til å selge oss varer? Greit nok at endel kritikk er unødvendig, men det at så mange butikker velger å kjøre julekalender og at HW.no får inn tilbud til sin viser jo bare at butikkene tjener på julekalendre. Du tror vel ikke at dette faktisk er tilbud gjort i "god juleånd"? Neida, det er gjort for å tjene penger. Synes ikke det er noe galt når vi da påpeker at "tilbudet" er latterlig dårlig.

 

Og hva er denne "være glad for at de gidder" holdninga? Altså HW.no er en kommersiell webside med fast ansatte personer som har inntekter på noen millioner i året. Jeg er imponnert over at Frelsesarmen står ute hver eneste jul og samler inn penger. Hva er så imponnerende med å gidde å få betalt for å mekke en slik kalender? Høres ut som en grei jobb det.

takk! Godt sagt :thumbs:

Lenke til kommentar

Her var det liv...

 

Først av alt: jeg skjønner heller ikke helt dette kjølepastatilbudet. Men det er med tanke på at portoen blir for høy til at det er særlig lønnsomt å kjøpe alene det uansett. Så da blir eneste forklaringen at butikken håper at vi plukker opp en kjøler i tillegg. Men da hadde det kanskje vært en bedre ide å sette ned prisen på kjøleren istedenfor...?

 

Men ellers så synes jeg det viktigste er at julekalenderen gir litt spenning ved midnatt. Det er ikke det at jeg sitter og venter på et bestemt produkt, mer at "det kan jo dukke opp noe".

 

Om det nå skulle komme en LCD som er nedsatt noen hundre kroner, så spiller det jo liten rolle for de fleste av oss. Det er vel mer snakk om gleden ved å føle at man har gjort et "godt kjøp". Unntaket hittil i år var projektoren. Den var jo faktisk tilgjengelig til en svært "hyggelig" pris, med tanke på hva vi ellers må betale. Selv om det bare var noen få som slo til, så fikk de til gjengjeld en svært hyggelig førjulspresang. Er ikke det greit da?

 

Så for meg er det bedre at det kommer dyre, mer spesielle ting, enn at jeg kan spare 30 kroner på kjølepasta eller en harddisk.

 

swanky

Lenke til kommentar

Er litt lei av at de som klager skal få pepper av noen som mener at tilbudet er bra. Greit at de har senket prisen med 50% (husker ikke nøyaktig). MEN, tilbudet er totalt ubrukelig for folk flest. Dere som er så snille, dere burde egentlig ikke være det :). Det er tross alt vi som gjør at butikkene demmes går rundt, ikke omvendt.

 

Jeg tenkte ikke akkurat "NÅ må jeg kjøpe 10stk kjølepastatuber fordi de er på tilbud".

 

Jeg har jo samme tuba i flere ÅR, har jo ennå min artic silver 2 tube som jeg kjøpte fra microplex i 2000. Det er snakk om ca. et knappenålshode med kjølepasta som skal på 1stk cpu. Om du ikke har flere quad maskiner som du bytter cpu på hver uke, så vil jeg si at tilbudet generelt sett er bortkastet, og kun er en måte for å få "billig" reklame på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Hardware.no tar nok inn en del tusen pr dag på å blande redaksjonell omtale med reklame.

 

Jeg kjenner ikke til andre publikasjoner enn hw-nettverket som har så lav integritet på dette området.

Som Leipstad sier; litt mer utfyllende, takk. Nettsteder og publikasjoner som utgir seg for å seriøse, kan ikke blande redaksjonelt innhold med reklame. Hvis slikt blir avslørt, kan de bare vinke farvel til seriøsiteten. Null seriøsitet -> få besøkende -> null kroner i kassa.

 

Tror ikke de er villige til å risikere dette for en gratis CPU, men vi vet jo ikke hva skribentene tenker. Man kan bare tilstrebe objektivitet, selv om jeg personelig mener hw.no er ganske flinke. For all del, har du bevis på det motsatte så legg de frem. :yes:

 

For meg julekalenderen har mer underholdnings- og spenningsverdi enn rent økonomisk verdi. Savner også de virkelig "gode" tilbudene, som er umulige å motstå. Men skjønner til en viss grad hvorfor de uteblir. :(

Lenke til kommentar
Snekker`n Skrevet 06/12/2003 : 16:52

  Vel hadde det vert en cpu så hadde det sikkert vert noen som har hylt for att den ikke var lagt ut med kjølepasta, sånn er det bare her på forumet, bestandig noen som sutrer og klager fordi det ikke er akkurat hva de hadde tenkt seg 

 

Tviler på at mange folk hadde klaga der. Men det er jo alltid noen som klager. Noen klager seriøst, og andre klager selv om de egentlig er fornøyde med julekalenderen, men skriver inn en post om hva han heller synes skulle ha vært på kalenderen uten å mene noe spesielt vondt om kalenderen. Det er ikke bare her på forumet, men verden generelt. Ser man på en ting (slik som tilbudet her) er det første man tenker på, om det er noe som man har bruk for eller ikke. Med andre ord man tar informasjonen og sjekker hvordan det passer inn med ens eget tilfelle. Synes det er helt greit å prate om tilbudene slik det gjøres i denne tråden, men jeg tror ikke at noen _ikke_ er fornøyd med at vi har en julekalender.

 

Men i dette tilfellet er det ikke bare slik at folk klager fordi det ikke er akkurat hva de hadde tenkt seg. Det er mer at tilbudet er tåpelig i seg selv, med tanke på f.eks frakt og porto osv. En annen ting er når vi kjøper oss noe er det ikke alltid at vi tenker på rabatten prosentvis med rett og slett i kroner. Å spare 30 kr er ingenting uansett om man kjøper AS5'n med eller uten andre ting. Men prosentvis er det i underkant av 40% billigere enn vanlig elns, og det høres mye ut, men det hjelper ikke en dr***tt, når det er snakk om 30 kr.

 

Dersom jeg har sinnsykt lyst på kjærlighet på pinne en søndag og den eneste plassen jeg kan kjøpe det er på shell-stasjonen, og jeg vet det at det koster 2kr så kjøper jeg det, selv om det kostet 1 kr på rema, og det er jo HALVPARTEN. Men det har ingenting å si for meg fordi ved så lave verdier tenker jeg ikke på prisforskjeller prosentvis. Det er nettopp derfor dette tilbudet er tåpelig og det har ingenting med at jeg ønsker meg noe annet enn AS5 f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...