Gå til innhold

Slutten på demokrati i USA, mot et åpent tyranni


Anbefalte innlegg

 

 

Mye er galt i USA men i værstefall har de jo sin 2 amendment, som åpner for at folk rett og slett tar til våpen hvis det blir for ille.

Haha, og du tror en gjeng rednecks med hagle har en sjanse i helvete mot bombekastere, stridsvogner og fly?

 

 

Ja faktisk ... se f.eks Afghanistan. Amerikanerne har lov til å ha mer eller mindre millitære våpen i de fleste delstater, fra .50 cal rifler til AR15, det blir og sett på som en del av USA's invasjonsforsvar.

 

Nei faktisk. Du kan ikke sammenligne Afghanistan med USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Mye er galt i USA men i værstefall har de jo sin 2 amendment, som åpner for at folk rett og slett tar til våpen hvis det blir for ille.

Haha, og du tror en gjeng rednecks med hagle har en sjanse i helvete mot bombekastere, stridsvogner og fly?

 

 

Ja faktisk ... se f.eks Afghanistan. Amerikanerne har lov til å ha mer eller mindre millitære våpen i de fleste delstater, fra .50 cal rifler til AR15, det blir og sett på som en del av USA's invasjonsforsvar.

 

Nei faktisk. Du kan ikke sammenligne Afghanistan med USA.

 

 

Jo det kan du faktisk hvis det skulle bli så ille der borte at folk tar til våpen.

 

Tror faktisk amerikanske sivile har mer å stille opp med, både støtte fra eksmillitære og det faktum at sivile der borte kan eie rifler av mye bedre kvalitet enn det afghanerne har - pluss at har nattoptikk og alt mulig rart i butikkene der borte.

 

Når jeg så på nattoptikk, var det eneste lovlige i salg her gen 2... den er underlegen det amerikanerne får kjøpt som er på nivå med det forsvaret har (gen 3 osv). Og hos enhver ekte gun nut, så er en AR15 med skikkelig optikk et must. De har våpen og optikk som er på nivå med det beste det norske forsvaret har å by på.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Nå er jo Trump en del av dette systemet du snakker om. Ikke bare fortsetter han krigføring og imperialisme, men han fyller administrasjonen sin med nettopp Establishment-folk.

 

Trump har deltatt i aktiv korrupsjon i alle år, og har brukt mye penger på å støtte opp om systemet du kritiserer.

 

De som trodde en stemme til Trump var en stemme mot The Establishment kan ikke være særlig smarte.

 

Trump fortsetter den politiske linjen. Riktignok som en inkompetent psykopat, men han fortsetter like fullt med Establishment-politikk, og særlig globalisering og krigføring.

Jeg har ikke så mye å legge til her foruten at det godt kan hende du har rett. Som sagt, akkurat nå virker det som Trump blir en Bush 3.0.

 

Jeg vet ikke om folket som stemte på Trump "ikke var særlig smarte" så mye som at de var desperate. Om ikke ting endrer seg snart kan det godt ende opp med borgerkrig i USA.

Lenke til kommentar

 

Mye er galt i USA men i værstefall har de jo sin 2 amendment, som åpner for at folk rett og slett tar til våpen hvis det blir for ille.

Haha, og du tror en gjeng rednecks med hagle har en sjanse i helvete mot bombekastere, stridsvogner og fly?

 

Du mener den politiske eliten vil bruke slike virkemidler for å beholde sin makt? Jeg sier ikke det er umulig, men...

Lenke til kommentar

 

 

Mye er galt i USA men i værstefall har de jo sin 2 amendment, som åpner for at folk rett og slett tar til våpen hvis det blir for ille.

Haha, og du tror en gjeng rednecks med hagle har en sjanse i helvete mot bombekastere, stridsvogner og fly?

 

Du mener den politiske eliten vil bruke slike virkemidler for å beholde sin makt? Jeg sier ikke det er umulig, men...

 

 

jeg tviler, jeg tror det holder å rasle med sablene i værst tenkelige scenario.. vissheten om at det skulle gå så langt, da må det være en diktator av ceausescu-kaliber som styrer. 

 

jeg personlig stoler på myndighetene i norge, men jeg liker ikke EU i det heletatt. Men det er ikke noe jeg går og bekymrer meg for, jeg tror ganske enkelt på at Gud ordner opp.

 

millits-tankegangen og å ha sivilt våpeninnehav som et ekstra lag med sikkerhet har amerikanerne i grunnloven - det er en rett der. norge er annerledes, lite og ubetydelig, annerledes historie og helt andre forhold, kan aldri tenke meg det blir aktuelt her.

 

sivile i USA har pr dags dato alt et effektivt mobilt forsvar kunne drømt om ... Motorsykler, thermo og IR-optikk, rifler av all slags type minus full auto (uansett ikke brukbart for en millits) og eksmillitære.

 

Jo, de sivile ville virkelig gitt det amerikanske forsvaret noe å tygge på, antageligvis slått dem, hvis det skulle gå så langt i USA.

 

Jeg er uansett ikke noe tilhenger av vold som kristen, men jeg er svært våpenkyndig (ligger noen år tilbake). Men jeg ser det som utenkelig at det er mulig å opprette noe form for diktatur i USA - ivertfall uten støtte av det brede lag i befolkningen.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

Nå finnes det jo hauger av eksempler på at straks en sak som får oppmerksomhet og interesse demper seg så forsvinner all oppmerksomhet og interesse igjen med det samme.

 

Greia med Trump er at alt han gjør får ekstrem oppmerksomhet. Det meste henger sammen og det går så kort tid mellom sakene at det ikke er tid til å glemme forrige sak. Det jeg venter på er om folket holder "løftene" sine :wee:

 

 

Er mer spent på om Trump holder løftene sine! Som å ruste opp USAs infastruktur, bygge en høy og solid mur mot Mexico og på mirakuløst vis få Mexico til å betale for den, ruste opp USAs forsvar, få alle amerikanske arbeidsplasser tilbake til USA, gjenoppbygge USAs økonomi og gi alle amerikanere jobb, skape fred mellom Israel og Palestina samt knuse IS... Noe viktig som er glemt?

 

Hvilke løfter har det amerikanske folket gitt?

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at Trump holder de løftene, samtidig tror jeg protestene mot Trump i stor grad er fra den samme velorganiserte gjengen med yrkesdemonstranter på ytterste venstre fløy som altid lager veldig mye bråk - i norge som i USA - men uten støtte fra brede lag av befolkningen (noe som er en selvmotsigelse). Så Trump har jo helt rett når han kritiserer disse her. Men noen har såklart grunn til å protestere og, som de fattige som ble fratatt helseforsikringen sin da han vedtok en dårligere (såvidt jeg har skjønt) helsereform enn obama.

 

Så Trump er ingen redningsmann - noe sånt tror jeg ikke vi får iform av en politiker, men han er heller ingen Ceaucescu eller Stalin.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Jaha. Hva slags andre forklaringer har du på alle de koordinerte angrepene mot Trump?

 

Å si at USA er et tyranni er ingen overdrivelse. Landet er iallefall ikke et folkestyrt land. De driver attpåtil krig verden rundt med et ønske om verdensdominans (USA sine egen uttalelser), så det er vel ingen overdrivelse å si at USA også ønsker et globalt tyranni og globalt USA diktatur.

 

 

Hva mener du med koordinerte angrep?

 

USA er ikke et tyranni, men landet har en del demokratiske problemer/utfordringer som bør håndteres. Du trenger ikke iverksette full konspirasjons-noia-alarm for å se det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jaha. Hva slags andre forklaringer har du på alle de koordinerte angrepene mot Trump?

 

Å si at USA er et tyranni er ingen overdrivelse. Landet er iallefall ikke et folkestyrt land. De driver attpåtil krig verden rundt med et ønske om verdensdominans (USA sine egen uttalelser), så det er vel ingen overdrivelse å si at USA også ønsker et globalt tyranni og globalt USA diktatur.

 

 

Hva mener du med koordinerte angrep?

 

USA er ikke et tyranni, men landet har en del demokratiske problemer/utfordringer som bør håndteres. Du trenger ikke iverksette full konspirasjons-noia-alarm for å se det. 

 

 

Nei, presis. Enhver idiot kan se det. Og det er heller ikke bare i USA, vi har akkurat samme problemer med demokrati i Europa. Vi sitter på en høy skitten hest og skryter av vår egen styggedom mens vi tror vi er så flotte og freidige. Sannheten er langt derifra.

 

Men HVORFOR er ting slik? Ser du til politikken så trenger du ikke nevne teori sammen med konspirasjon. Politikken er full av konspirasjoner, og da er det vel ikke å gripe til et altfor stort halmstrå og anta at det også er en konspirasjon bak demokratiet forfall. Følger man litt med på politikk er det heller ikke vanskelig å påstå eller å tro noe slik, det er rimelig åpenbart. Ser man forbi løgnene, propagandaen og manipulasjon, så er det rimelig lett å se tverrpolitiske grupperinger på tvers av alle institusjoner som faktisk jobber imot verden og imot sitt eget folks interessert.

 

Hva hvis det faktisk henger sammen slik, skal du fortsette å dra frem konspirasjonsteorikortet hele tiden?

 

Hvis et land ikke er demokratisk, hva er det da? Jada, det kan godt hende det er oligarki eller plutokrati også, men jeg kaller det uansett tyranni, for demokrati er det IKKE. Det er iallefall 100% sikkert.

 

Jeg tror vi må definere krav til å få lov å kalle seg demokrati på FN nivå. Strenge krav, slik at ikke ethvert land som USA, Kongo, Nord Korea eller Norge kan kalle seg eller erklære seg for demokrati uten grunnlag. Demokrati er noe man kun bør få lov å kalle seg om man oppfyller visse krav, inkludert å faktisk være styrt av folket i svært høy grad (i motsetning til å herskes av en politisk klasse).

 

 

Koordinerte angrep. Da mener jeg at Trump blir angrepet på alle bauer og kanter. Har du ikke fulgt med i mediene siden Trump ble innsatt? Om dette er et spill for galleriet fordi Trump er på den den tyranniske eliten sin side, eller om det faktisk er angrep fordi Trump forsøker å motarbeide dem, det kan jeg ikke uttale med sikkerhet.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at Trump holder de løftene, samtidig tror jeg protestene mot Trump i stor grad er fra den samme velorganiserte gjengen med yrkesdemonstranter på ytterste venstre fløy som altid lager veldig mye bråk - i norge som i USA - men uten støtte fra brede lag av befolkningen (noe som er en selvmotsigelse). Så Trump har jo helt rett når han kritiserer disse her. Men noen har såklart grunn til å protestere og, som de fattige som ble fratatt helseforsikringen sin da han vedtok en dårligere (såvidt jeg har skjønt) helsereform enn obama.

 

Så Trump er ingen redningsmann - noe sånt tror jeg ikke vi får iform av en politiker, men han er heller ingen Ceaucescu eller Stalin.

 

Nå er det heller ikke slik at det kun er en liten velorganisert gjeng. Det er faktisk snakk om sn stor tverrpolitisk gruppering som angriper Trump, gjennom flere forskjellige institusjoner. Ikke bare det, men angrepene er også koordinert gjennom media. Så har du jo ja, i tillegg venstrefløyens demonstranter som også bidrar, men det er ikke noe problem, siden det er en del av det å skulle ha et demokrati. Men de ting andre tingene har svært lite med demokrati å gjøre. Det er tyranniets støttespillere som jobber sammen for å beholde/ta tilbake sin makt.

Lenke til kommentar

Hva hvis det faktisk henger sammen slik, skal du fortsette å dra frem konspirasjonsteorikortet hele tiden?

 

 

Jeg drar det kortet fordi innlegget ditt postulerer at det finnes en hemmelig, koordinert nazilignende organisasjon sydd innunder det amerikanske politiske systemet som kontrollerer forsvaret, media, etteretningen og kongressen, uten å fremlegge et eneste faktisk bevis for at en slik struktur faktisk finnes. Du har en teori om en konspirasjon, ergo er jeg nødt til å kalle det en konspirasjonsteori. 

 

Og jo, USA er et demokrati. Det er på ingen måte et optimalt demokrati, men folk kan stemme på president, representater til kongressen, både lokalt og føderalt, og de kan avlegge stemme i folkeavstemninger om en bred rekke av saker. 

 

Trump ble forresten angrepet av media fordi Trump er en narsissistisk løgner. Det skulle vel egentlig bare mangle. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva hvis det faktisk henger sammen slik, skal du fortsette å dra frem konspirasjonsteorikortet hele tiden?

 

 

Jeg drar det kortet fordi innlegget ditt postulerer at det finnes en hemmelig, koordinert nazilignende organisasjon sydd innunder det amerikanske politiske systemet som kontrollerer forsvaret, media, etteretningen og kongressen, uten å fremlegge et eneste faktisk bevis for at en slik struktur faktisk finnes. Du har en teori om en konspirasjon, ergo er jeg nødt til å kalle det en konspirasjonsteori. 

 

Og jo, USA er et demokrati. Det er på ingen måte et optimalt demokrati, men folk kan stemme på president, representater til kongressen, både lokalt og føderalt, og de kan avlegge stemme i folkeavstemninger om en bred rekke av saker. 

 

Trump ble forresten angrepet av media fordi Trump er en narsissistisk løgner. Det skulle vel egentlig bare mangle. 

 

 

Bevisene er rimelig klart fremlagt for de som gidder å se på hva som faktisk skjer i det politiske systemet. De tingene jeg snakker om er åpenbare, realiteten er bevis i seg selv.

 

Hvor var forresten angrepene fra media på krigsforbryteren, løgneren og manipulatoren Barrack Obama? Det skulle bare mangle at Trump blir angrepet? Men det samme gjelder ikke massemorderen Obama?

Lenke til kommentar

Bevisene er rimelig klart fremlagt for de som gidder å se på hva som faktisk skjer i det politiske systemet. De tingene jeg snakker om er åpenbare, realiteten er bevis i seg selv.

 

Hvor var forresten angrepene fra media på krigsforbryteren, løgneren og manipulatoren Barrack Obama? Det skulle bare mangle at Trump blir angrepet? Men det samme gjelder ikke massemorderen Obama?

 

 

Du snakker om bevis, men viser ingen bevis. Så inntil videre er denne skjulte nazi-aktige maktstrukturen bare en konspirasjonsteori.

 

Barack Obama fikk da masse pepper og kritikk i løpet av sin regjeringstid. Her er en artikkel, av utallige. Går du lenger til høyre i nyhetsbilde, som Fox News, skulle man tro Obama var en slags sosialistisk muslim-spion.   

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blablabla, orker ikke lese et zeebra-rant. Jeg kan svare på overskriften; USA har ikke vært nærmere et demokrati på mange tiår. Trump har fått den politiske interessen så stor at myndighetene ikke kan la den gamle regla med "stem, hold kjeft" fortsette, så sant folk agerer selvfølgelig.

 

Kan sammenlikne det litt med den franske revolusjonen. Verden har en mulighet for å bli bedre for alle, den muligheten heter Trump!

 

PS; Jeg mener ikke at Trump gjør ting riktig, men det er uenigheten som er viktig her. Hadde folk vært fornøyde('ish) med Trump så hadde det ikke skjedd noe.

 

Det er jo det som er litt av problemet. At Trump hele tiden angripes med alle midler av USA sin tyranniske elite. Har du ikke fått med deg alt som har skjedd siden Trump ble innsatt? Ett av problemene her er at de kan føre til at Trump blir Bush 3.0.

 

Propagandaen, løgnene og manipulasjonen i USA sin politikk og mediene kan sammenliknes med Gøbbels. Ting er langt mer dramatisk enn det de fleste tror.

 

Om Trump har rett eller ikke er irrelevant. Det er grunnlaget Trump ble valgt på som er relevant. Det var en mistrostemme mot USA sitt politiske system og den tyranniske eliten jeg prater om.

 

Trump har mer feil enn han har rett. Poenget er at situasjonen er drastisk. Fiender fører til mer forandring enn venner og det er derfor Trump er den viktigste presidenten på lenge. Det du skriver her er egentlig mye av poenget mitt bortsett fra at jeg ser på det som positivt.

Lenke til kommentar

 

Bevisene er rimelig klart fremlagt for de som gidder å se på hva som faktisk skjer i det politiske systemet. De tingene jeg snakker om er åpenbare, realiteten er bevis i seg selv.

 

Hvor var forresten angrepene fra media på krigsforbryteren, løgneren og manipulatoren Barrack Obama? Det skulle bare mangle at Trump blir angrepet? Men det samme gjelder ikke massemorderen Obama?

 

 

Du snakker om bevis, men viser ingen bevis. Så inntil videre er denne skjulte nazi-aktige maktstrukturen bare en konspirasjonsteori.

 

Barack Obama fikk da masse pepper og kritikk i løpet av sin regjeringstid. Her er en artikkel, av utallige. Går du lenger til høyre i nyhetsbilde, som Fox News, skulle man tro Obama var en slags sosialistisk muslim-spion.   

 

 

Vi snakker ikke om sosialistiske muslim-spioner her, så vær litt edruelig. 

 

Det han snakker om, er jo reelt. Vi ser de samme maktstrukturene her i norge mht et visst establisement representert i media, på stortinget, i "kultureliten" og på blitzhuset etc. Hadde blitz vært høyreekstreme og oppført seg på samme måte, hadde antageligvis millitæret blitt satt inn om nødvendig for å stoppe de, istedet har disse fungert som et slags meningspoliti som har gått til angrep med vold på folk med et spesielt syn på ting som du ikke uoffisielt har fått lov å stille spørsmålstegn ved, og politiet har mer eller mindre latt det holde på. Se f.eks denne kontroversielle figuren og det raseriet han har skapt ved å ta opp helt reelle problemstillinger jeg ikke har noen problemer med i det heletatt i sitt nærmiljø:

 

 

At vesten er fæle og hvite skal føle en slags historisk skam er f.eks hellig, at kvinner er undertrykt er hellig, at masseinnvandring og flerkultur er hellig og de gjør det til en intellektuell øvelse i å definere hva "norsk" er, og i det senere er "kampen mot klimaforandringer" også blitt hellig. Men ingen av de utrykker utad noe tro på Gud som helliggjør dette (som i det minste hadde vært litt annerledes og mer forståelig) - nei DE helliggjør det, fordi de er moralsk bedre ifølge seg selv enn sine politiske motstandere og har derfor makt til å stemple rasister, mannsgriser, homofobe, islamofobe og klimabenektere. En moral hvis vi skal tro evolusjonsteorien som de tror på, egentlig overhodet ikke finnes, og bare handler om evolusjonær tillpasning, slags sosiale påfuglfjær i bestefall som øker deres parringsmuligheter i sexuell seleksjon fordi man viser at man har "råd til" moral, og skal vi tro evolusjonsteorien så finnes det da også nedarvede forskjeller på menn og kvinner, og muslimer er da alt annet enn feminister og forkjempere for homofile, så det er ikke lite som skurrer i denne "ideologien". Men så lenge man kan peke ut hvite hetrosexuelle menn som skyld i alt galt i verden, er det tydeligvis greit, skillelinjene for disse her går ikke mellom fattige og rike, men mellom de som er for hvite hetrosexuelle menn og det vi historisk sett har kalt "vesten", og de som er mot de.

 

Få hvis noen i disse maktstrukturene er "arbeiderklasse" som de hevder seg å representere, for arbeiderklassen har nesten blitt utradert etter at de har fått igjennom viljen sin og bl.a mer eller mindre globalisert arbeidsmarkedet, med den konsekvens at den gamle arbeiderklassen har følt seg forrådt og gått til personer som nettopp Donald Trump og Marine LePen, i protest. Og disse maktstrukturene er også en sentral del av grunnen til at jeg har valgt å ikke ha barn, fordi jeg ikke unner de å vokse opp i den fremtiden de skaper for dem, 40-50 år fram i tid. Jeg ser rett og slett ikke at det er noe framtid verdt å leve i for dem, samfunnet ser mer og mer som en fremtidsfiksjon fra George Orwells.

 

Han er ikke den eneste som ser dette her...

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Vi snakker ikke om sosialistiske muslim-spioner her, så vær litt edruelig. 

 

Det han snakker om, er jo reelt. Vi ser de samme maktstrukturene her i norge mht et visst establisement representert i media, på stortinget, i "kultureliten" og på blitzhuset etc. Hadde blitz vært høyreekstreme og oppført seg på samme måte, hadde antageligvis millitæret blitt satt inn om nødvendig for å stoppe de, istedet har disse fungert som et slags meningspoliti som har gått til angrep med vold på folk med et spesielt syn på ting som du ikke uoffisielt har fått lov å stille spørsmålstegn ved, og politiet har mer eller mindre latt det holde på. Se f.eks denne:

 

 

At vesten er fæle og hvite skal føle en slags historisk skam er f.eks hellig, at kvinner er undertrykt er hellig, at masseinnvandring og flerkultur er hellig og de gjør det til en intellektuell øvelse i å definere hva "norsk" er, og i det senere er "kampen mot klimaforandringer" også blitt hellig. Men ingen av de utrykker utad noe tro på Gud som helliggjør dette (som i det minste hadde vært litt annerledes og mer forståelig) - nei DE helliggjør det, fordi de er moralsk bedre ifølge seg selv enn sine politiske motstandere og har derfor makt til å stemple rasister, mannsgriser, homofobe, islamofobe og klimabenektere. En moral hvis vi skal tro evolusjonsteorien som de tror på, egentlig overhodet ikke finnes, og bare handler om evolusjonær tillpasning, slags sosiale påfuglfjær i bestefall som øker deres parringsmuligheter i sexuell seleksjon fordi man viser at man har "råd til" moral. Få hvis noen i disse maktstrukturene er "arbeiderklasse" som de hevder seg å representere, for arbeiderklassen har nesten blitt utradert etter at de har fått igjennom viljen sin og bl.a mer eller mindre globalisert arbeidsmarkedet, med den konsekvens at den gamle arbeiderklassen har følt seg forrådt og gått til personer som nettopp Donald Trump, i protest.

 

Han er ikke den eneste som ser dette her...

 

 

Edruelig? Jeg oppsummerer bare hvilket stempel den mest høyrevridde delen av pressen, inkludert alternative media, forsøkte å svartmale Obama som under hans regjeringstid. 

 

Og til resten av innlegget: er du enig med Zeebra at det eksisterer en nazist-aktig hemmelig maktstruktur som gjennomsyrer hele det politiske USA? Hvis så er tilfelle, hvorfor lot de da Trump vinne valget? Og er det en del av den samme maktstrukturen som eksisterer i Norge? 

 

Endret av Gamasj
Lenke til kommentar

 

Bevisene er rimelig klart fremlagt for de som gidder å se på hva som faktisk skjer i det politiske systemet. De tingene jeg snakker om er åpenbare, realiteten er bevis i seg selv.

 

Hvor var forresten angrepene fra media på krigsforbryteren, løgneren og manipulatoren Barrack Obama? Det skulle bare mangle at Trump blir angrepet? Men det samme gjelder ikke massemorderen Obama?

 

 

Du snakker om bevis, men viser ingen bevis. Så inntil videre er denne skjulte nazi-aktige maktstrukturen bare en konspirasjonsteori.

 

Barack Obama fikk da masse pepper og kritikk i løpet av sin regjeringstid. Her er en artikkel, av utallige. Går du lenger til høyre i nyhetsbilde, som Fox News, skulle man tro Obama var en slags sosialistisk muslim-spion.   

 

 

Det med skjult NAZI parti var bare for å tegne et bilde. Det er som et NAZI parti som ikke styrer staten synlig og direkte, men gjennomstyrer hele systemet og styrer det på den måten. Det var bare en måte å forsøke å forklare hvor ille "den skjulte tyrraniske eliten" er og hvordan den fungerer.

 

Du ser jo ikke ting i sammenheng her. Obama fikk ingenting pepper i forhold til det Trump får, og det Obama gjorde i sin tid er langt verre enn det Trump har gjort så langt. Obama er en massemorder, han støttet overgrep mot folket og deres rettigheter og frihet, han var en krigsforbryter og global krigstyrann.

 

Obama ble kritisert svært lite for alt det han gjorde. Trump blir kritisert og angrepet svært mye før han overhode har gjort noe, og mens han enda har gjort svært lite.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

At Obama ble Bush 2.0 var for min del svært overraskende basert på de tanker jeg satt med når Obama ble valgt. 

 

Kan du utdype dette med konkrete eksempler?

 

 

Ja, det ble bare stadig flere kriger, stadig flere overgrep mot sivile rettigheter, sterkere undertrykkelse av demokrati, enda mer gjeld, flere løgner, mer propaganda, mer manipulasjon og enda flere overgrep mot internasjonal lov.

 

Bare noen eksempler. Man trodde ting ikke kunne bli verre enn under Bush, av blant annet disse grunnene. Men ting ble bare eksponensielt verre under Obama.

 

 

 

Bare en sidekommentar til det viktige du tar opp zeebra.

 

Hauger av falseflag-hendelser, terror mm. (9-11, Sandy Hook, Boston bombing som de mest kjente muligens).

 

Obama med sin dokumentert falske fødselsattest.

 

Propaganda-forbudet mot befolkningen, forbudt ved lov, men loven ble endret/fjernet 2012/2013 slik at de nå kan juge så mye de vil uten straff.

 

Demokrati meg i ....

Lenke til kommentar

 

Edruelig? Jeg oppsummerer bare hvilket stempel den mest høyrevridde delen av pressen, inkludert alternative media, forsøkte å svartmale Obama som under hans regjeringstid. 

 

Og til resten av innlegget: er du enig med Zeebra at det eksisterer en nazist-aktig hemmelig maktstruktur som gjennomsyrer hele det politiske USA? Hvis så er tilfelle, hvorfor lot de da Trump vinne valget? Og er det en del av den samme maktstrukturen som eksisterer i Norge? 

 

 

 

Jeg ser da det også, jeg er kristen, så jeg tror dette ganske enkelt er antikrists ånd. Det står at i de siste dager skal folk reise seg mot folk, hva bedre er det da for satan enn å manipulere ateistiske systemer som politikk og servere oss liberale som fremstår som helt forskrudd og snu oppned på rett og galt for et normalt oppegående menneske og dermed fyre opp under vrede hos ellers fredelige mennesker i europa. Jeg har aldri skjønt hvorfor jeg skal skamme meg for å ha hvit hudfarge, ser du på hva muslimer og mongoler opp igjennom historien har gjort så er ikke vi noe mer skyldige enn andre, jeg ser det mer som et angrep på den vestlige sivilisasjonen, og jeg leste mye om dette her og sporet endel til bl.a fabian society. Hvis masseinnvandring ikke blir håndterbart og vi 40-50 år frem i tid lever i et europa med fattigdom og krigstilstander mellom muslimer og europeere/andre innvandrergrupper som vi begynner å se konturene av i Tommy Robinsons England, da blir det akkuratt som i bibelprofetiene.

 

Det spesielle med den vestlige sivilisasjonen er ikke at vi var hvite som "nazistene" prøver å inbille oss, men at vi var en kristen, bibeltro sivilisasjon. Vi hadde Martin Luther og reformasjonen - de hadde aldri den i f.eks Russland. Og derfor dekonstrueres vi innenfra. Det er hva jeg tror.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Det med skjult NAZI parti var bare for å tegne et bilde. Det er som et NAZI parti som ikke styrer staten synlig og direkte, men gjennomstyrer hele systemet og styrer det på den måten. Det var bare en måte å forsøke å forklare hvor ille "den skjulte tyrraniske eliten" er og hvordan den fungerer.

 

Du ser jo ikke ting i sammenheng her. Obama fikk ingenting pepper i forhold til det Trump får, og det Obama gjorde i sin tid er langt verre enn det Trump har gjort så langt. Obama er en massemorder, han støttet overgrep mot folket og deres rettigheter og frihet, han var en krigsforbryter og global krigstyrann.

 

Obama ble kritisert svært lite for alt det han gjorde. Trump blir kritisert og angrepet svært mye før han overhode har gjort noe, og mens han enda har gjort svært lite.

 

Okay, så de er ikke nazister. Beklager misforståelsen. Men de styrer som nazister, bortsett fra at de er nesten usynlige, ikke har én autoritær leder, ingen felles symboler, ingen offentlige uttalte mål for nasjonen og så videre. 

 

Så disse "de". Hvor mange er de? Snakker vi en mindre gruppe eller er det alle mennesker som er i maktposisjoner? 

 

Og så over til Obama: så du vedkjenner at han fikk kritikk, men det var bare ikke nok? Hvor mye kritikk skulle han mottatt for at du mener pressen gjorde jobben sin? 

 

Jeg er selvsagt ikke naiv, og ser jo at en intelligent, veltalende, sjarmerende og nokså liberal afro-amerikaner nok vil være noe mindre utsatt for kritikk enn en dum, bøllete, klovnaktig, egoistisk, hvit gammel kapitalist-gris av en nokså liberal presse. Samtidig ble denne ujevnheten veid ganske opp for av den massive tsunamien av kritikk og personangrep Obama ble oversvømt av Fox News og armadaen av høyreorienterte radiostasjoner, podcaster, YouTube-kanaler, nettsider og så videre.

 

Så nei, jeg ser ikke på dette som "bevis" for en diger mediekonspirasjon, men snarere et tegn på at USA er et ekstremt delt land hvor folk velger side. Og den ene siden, den mange kaller for main stream media, har vist seg å være langt mer redelige og edruelige enn den andre. 

Endret av Gamasj
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...