Gå til innhold

Slutten på demokrati i USA, mot et åpent tyranni


Anbefalte innlegg

rart hvor lettvint folk på dette forumet her avfeier Gud, vi skal liksom være så rasjonelle her.. men hvis du noengang f.eks har vært i en alvorlig ulykke, hvem ropte du på hjelp etter? hvem er det du setter ditt siste håp til?

 

mange er kanskje ikke i modus til å tenke over det her, men de har Gud i underbevisstheten, det ligger en slags forventning hos de fleste ivertfall til at det er noe som skjer etter dette livet her

 

og det er her jeg kommer inn, for jeg er her for å fortelle dere at dere har helt rett i de antagelsene, og at vi er forsont med Gud igjennom Jesus! men vi har også en motstander, som denne tråden her fokuserer på 

 

Jeg avfeier ikke gud, jeg ber bare om beviser. Spesielt i en tråd som omhandler kontemporær politikk er det viktig at vi har noen felles, faste holdepunkter vi kan enes om, slik at vi ikke diskuterer forbi hverandre. Hvis du sier det er satan som har skylda og zeebra sier det er en hemmelig organisasjon og så kommer det plutselig inn en hinduist og sier Shiva er problemet, hvem skal vi da tro på? Alle tre kan jo ikke ha rett. 

 

Nei, det er nok best at vi holder oss til faktiske ting vi kan bevise. Hvis ikke blir det kaos.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay, så de er ikke nazister. Beklager misforståelsen. Men de styrer som nazister, bortsett fra at de er nesten usynlige, ikke har én autoritær leder, ingen felles symboler, ingen offentlige uttalte mål for nasjonen og så videre.

Tja, om de gar egne symboler osv er uvisst. Det som nesten er sikkert er at de har en autoritær leder og at denne lederen er homoseksuell. Hvorfor tror du homoseksualitet pushes på samfunnet med tyrannisk styrke? Uttalte mål finnes det mange av, det er bare om å gjøre å se hvem som sier disse tingene og hva som blir gjort av myndigheter i alle de vestlige land. Homoseksuell propaganda er jo et åpenbart eksempel. Det er en offisiell politikk fra denne gruppen. Det er organisert, tverrpolitisk og på tvers av organisasjoner. Å ta over verden, innføre et tyrannisk system og innstifte er globalt tyranni er jo andre åpenbare mål. Man ser at folk jobber mot det hele tiden, på tverst av partier og organisasjoner. Overåkning av folket er en annen ting, det er noe som går igjen på tvers av partier og institusjoner. Alle disse politiske områdene pushes konstant og med tyrannisk styrke, og selv om alle vet at disse tingene er feil, er motstand umulig, fordi de som pusher disse agendaene gjennomsyrer hele maktsystemet. Å ødelegge fri tale, ødelegge sivile rettigheter og undergrave demokratiet er andre åpenbare aktiviteter denne "skjulte tyranniske eliten" driver med.

 

Det er nesten helt umulig at så mye identisk politikk kan pushes over så mange land med slik tyrannisk styrke uten at det er sentralisert og koordinert. Det er politikk som blir gjennomført, uansett hvem som styrer, og stort sett imot folkets og lands interesser. Det har ingenting med samfunnets interesser å gjøre. Det er politikk som blir presset gjennom maktsystemet med alle midler, kontant og hvor det ikke finnes muligheter for motstand. Mostand er ikke mulig fordi uansett hvem og hva som styrer systemet, så er det den samme "skjulte tyranniske eliten" som sitter med makten og gjennomfører sin forhåndsbestemte politikk.

 

 

Så disse "de". Hvor mange er de? Snakker vi en mindre gruppe eller er det alle mennesker som er i maktposisjoner?

Hvis gruppen er så stor at den både kontrollerer poltikken, media og de store selskapene, så må det vel nødvendighvis være en svært stor gruppe?

 

Og så over til Obama: så du vedkjenner at han fikk kritikk, men det var bare ikke nok? Hvor mye kritikk skulle han mottatt for at du mener pressen gjorde jobben sin?

Relativt til kritikken har burde ha fått for å være en massemorder og krigsforbryter så fikk han overhode ikke noe kritikk. Media angrep ikke Omama på noe som helst koordinert måte, som den vi nå ser media bruker mot Donald Trump. Dette i seg selv burde være bevis nok for at noe er svært galt.

 

Så nei, jeg ser ikke på dette som "bevis" for en diger mediekonspirasjon, men snarere et tegn på at USA er et ekstremt delt land hvor folk velger side. Og den ene siden, den mange kaller for main stream media, har vist seg å være langt mer redelige og edruelige enn den andre.

Du kan påstå USA er et delt land, men det stemmer jo ikke når en forhåndsbestemt politikk går igjennom uansett hvilen av det to "sidene" som styrer i politikken.

 

MSM har overhode ikke vist seg å være redelige eller eduelige. Selv sinnsyke mennesker er mer edruelige og redelige enn MSM. Alle som gidder kan se gjennom løgnene til MSM.

 

Det er bare det som ikke orker å tenke, eller med andre ord; "de som er døde" som ikke klarer å se gjennom de åpenbare løgnene til MSM.

 

Man kan jo like gjerne tro at dette er Satan selv og hans system.

Lenke til kommentar

Problemet med din forklaringsmodell er jo at vi må legge til grunn for at Gud og djevelen eksisterer, og det har vi jo strengt tatt ingen bevis for. Vi har ingen bevis for at denne hemmelige, nazi-aktige organiserte maktstrukturen til zeebra eksisterer, den heller. Så foreløpig stiller dere litt svakt, begge to, men jeg er åpen for å endre oppfatning hvis det blir servert noen faktiske bevis for påstandene deres.

Vi har heller ingen "bevis" for at kjærlighet eksisterer.

Du tror med andre ord at kjærlighet ikke eksisterer? At det kun er hormoner og reproduksjon?

 

Jeg vet hva kjærlighet er og at det eksisterer. De krever ingen bevis for min del, det er åpenbart.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er skummelt hvis dette stemmer, så jeg prøver å komme til bunns i hvem som er medlem av denne ordenen, hvordan de er organisert og hva deres mål er.

 

Foreløpig virker de ikke så veldig effektive da den hvite ridderen Trump vant valget, men det finnes kanskje en forklaring?

Hvem vet? Jeg vet ikke. Jeg vet ikke hvem de er.

 

Jeg bare vet at realiteten i dagens verden peker mot at det er noe slik som skjer. Det er for meg bevist på en rekke måter, uten at jeg på en god måte kan fordmidle det jeg vet, har sett og innsett.

 

Det trenger ikke være en orden. Det kan like gjerne være religiøst. Det kan være alle de døde som automatisk jobber for Satan og hans system. Who knows?

 

Jeg har ikke påstått å vite dette. Jeg har bare påstått at det virker svært sannsynlig, basert på virkelighetsanalyse. Vi lever i en ond verden, og det som har skjedd de siste 15 årene blir bare ondere og ondere i vårt vestlige samfunn. Desto eldre jeg har blitt desto sikrere er det at demokratiet vårt er falskt og bedrageri. Om selv noe så enkelt er bedrageri, hvor my skal det til for å kunne tro at en ond/skjult elite styrer ting? Sett i relasjon av hva som skjer i våre vestlige samfunn og på en så koordinert måte som nå, så virker det langt mer sannsylig at det er tilfellet enn at det ikke er tilfellet.

 

Jeg kan dessverre ikke formidle alt jeg vet på en overbevisende måte. Men jeg har forklart hvorfor det er slik på http://www.openfreedom.eu

 

Jeg har ikke nøyaktig tanken jeg har skrevet ned, men det går noe slik som at det er umulig for en person å forstå en annen, med mindre han forstår alt det den andre personen forstår som bakgrunn for sin forståelse for å kunne forstå det den andre personen forstår. Med andre ord er det helt umulig for meg eller å formidle til deg alt jeg vet. Selv om jeg skal forklar noe ganske enkelt vil det være usannsunlig komplekst å kunne forklare hele bakgrunnen for at jeg vet eller tror på den ganske enkle tingen.

 

Ja, det er skummelt hvis dette stemmer, så jeg prøver å komme til bunns i hvem som er medlem av denne ordenen, hvordan de er organisert og hva deres mål er.

 

Foreløpig virker de ikke så veldig effektive da den hvite ridderen Trump vant valget, men det finnes kanskje en forklaring?

Grunnen til at Trump ble valgt er fordi en stor del av folket deler min mening om at en korrupt elite styrer i USA (og Europa). Hva er målet? Det er å få ALL makt i hele verden, med andre ord et globalt tyranni og globalt diktatur. Man ser jo at det jobbes intenst mot dette målet.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Jeg spør av oppriktig nysgjerrighet, for jeg klarer ikke helt å få rede på hva du og zeebra mener.

Alle disse new world order tingene og slike greier er vel heller et symptom på problemet som mange folk kan se. De forsøker å forklare realiteten med slike konsepter.

 

Det er ingen blant folket som vet hva realiteten er.

Lenke til kommentar

Så redningen er Donald Trump, den første ateistiske presidenten USA har hatt?

USA sine desperate velgere virket iallefall å tro det var løsningen på problemet så mange kan se klart og tydelig.

 

Selvfølgelig er det i realiten ikke løsningen på problemet. Løsningen er noe helt annet. Som du sikkert har sett har jeg mast fryktelig mye om demokrati på dette forumet. Det er fordi jeg tror et folkestyre er en mulig løsning på problemet. Mange andre ting også, mange andre ting jeg diskuterer ofte.

Lenke til kommentar
Tja, om de gar egne symboler osv er uvisst. Det som nesten er sikkert er at de har en autoritær leder og at denne lederen er homoseksuell. Hvorfor tror du homoseksualitet pushes på samfunnet med tyrannisk styrke?

 

 

 

På hvilken måte pushes homoseksualitet på samfunnet med tyrannisk styrke?

 

 

Overvåkning av folket er en annen ting, det er noe som går igjen på tvers av partier og institusjoner. Alle disse politiske områdene pushes konstant og med tyrannisk styrke, og selv om alle vet at disse tingene er feil, er motstand umulig, fordi de som pusher disse agendaene gjennomsyrer hele maktsystemet. Å ødelegge fri tale, ødelegge sivile rettigheter og undergrave demokratiet er andre åpenbare aktiviteter denne "skjulte tyranniske eliten" driver med.

 

Hvordan vet du hva målene deres er, hvis eliten er skjult? Og hva er målet med å undertrykke sivile rettigheter? De vil jo, i følge deg øke de sivile rettighetene til de homofile. Er ikke det litt selvmotsigende?

 

Hvis gruppen er så stor at den både kontrollerer politikken, media og de store selskapene, så må det vel nødvendighvis være en svært stor gruppe?

Så er samtlige amerikanske politikere, redaktører og administrerende direktører i de store selskapene direkte medlemmer av denne organisasjonen? Eller manipuleres de av en skjult gruppe?

 

 

Relativt til kritikken har burde ha fått for å være en massemorder og krigsforbryter så fikk han overhode ikke noe kritikk. Media angrep ikke Obama på noe som helst koordinert måte, som den vi nå ser media bruker mot Donald Trump. Dette i seg selv burde være bevis nok for at noe er svært galt.

 

 

Eller et bevis på at det er mer å angripe Trump for? Vi vet jo at over seksti prosent av det Trump sier er løgn eller delvis usant, mot Obamas tjuefem prosent. Så da er det jo naturlig at pressen i større grad er mer kritiske til han.

 

Du kan påstå USA er et delt land, men det stemmer jo ikke når en forhåndsbestemt politikk går igjennom uansett hvilen av det to "sidene" som styrer i politikken.

Opinionen er delt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så Trump er en del av de samme skjulte maktstrukturene i USA som vil hva egentlig...?

Tja, enten er Trump del av det samme skulte maktsystemet eller har han gjort et oppriktig forsøk på å motarbeide det, men har som vi ser feilet. For samme politikk fortsetter.

Lenke til kommentar

Jeg blir litt forvirret, skjønner du, for zeebra sier at disse skjulte maktstrukturene er reelle og finnes og at Trump er redningen, mens du sier at dette er en av satans illusjoner. Begge to kan jo ikke ha rett.

Tja, jeg sier vel heller at det virker svært sannsynlig at de er reelle. Jeg har aldri sagt Trump er løsningen.

Lenke til kommentar

 

Vi har heller ingen "bevis" for at kjærlighet eksisterer.

Du tror med andre ord at kjærlighet ikke eksisterer? At det kun er hormoner og reproduksjon?

 

Jeg vet hva kjærlighet er og at det eksisterer. De krever ingen bevis for min del, det er åpenbart.

Det stemmer ikke. Vi vet ganske mye om hvordan kjemiske reaksjoner i kroppen skaper sensasjoner som forelskelse, kjærlighet, hengivenhet, etc. Finnes veldig mye litteratur på feltet, både innen psykologi og neurologi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvem vet? Jeg vet ikke. Jeg vet ikke hvem de er.

 

Hvordan kan du vite at de eksisterer hvis du ikke vet hvem det er? 

 

 

 Vi lever i en ond verden, og det som har skjedd de siste 15 årene blir bare ondere og ondere i vårt vestlige samfunn.

 

 

På hvilken måte har vårt vestlige samfunn blitt ondere? 

 

Grunnen til at Trump ble valgt er fordi en stor del av folket deler min mening om at en korrupt elite styrer i USA (og Europa). Hva er målet? Det er å få ALL makt i hele verden, med andre ord et globalt tyranni og globalt diktatur. Man ser jo at det jobbes intenst mot dette målet.

Hvis eliten er så mektig, hvorfor lot de Trump bli valgt? Hvorfor ikke bare fikse og trikse litt med tallene og få inn Hillary?

 

(fint om du svarer i ett innlegg, det blir fort litt rotete når det hele tiden dukker opp nye ting)

Endret av Gamasj
Lenke til kommentar

 

Vi har heller ingen "bevis" for at kjærlighet eksisterer.

Du tror med andre ord at kjærlighet ikke eksisterer? At det kun er hormoner og reproduksjon?

 

Jeg vet hva kjærlighet er og at det eksisterer. De krever ingen bevis for min del, det er åpenbart.

Det stemmer ikke. Vi vet ganske mye om hvordan kjemiske reaksjoner i kroppen skaper sensasjoner som forelskelse, kjærlighet, hengivenhet, etc. Finnes veldig mye litteratur på feltet, både innen psykologi og neurologi.

 

Men du kan ikke bevise at "kjærlighet" eksisterer som noe annet enn hormoner og reproduksjon. Jeg vet at kjærlighet er noe annet enn disse tingene, at det er et abstrakt filosofisk konsept som ikke kan bevises vitenskapelig. Jeg har sett mange beviser og informasjon om kjærlighet, nok til at jeg vet svært godt hva det er og vet med sikkerhet at det eksisterer som noe annet enn hormoner og reproduksjon.

Lenke til kommentar

 

 

Vi har heller ingen "bevis" for at kjærlighet eksisterer.

Du tror med andre ord at kjærlighet ikke eksisterer? At det kun er hormoner og reproduksjon?

 

Jeg vet hva kjærlighet er og at det eksisterer. De krever ingen bevis for min del, det er åpenbart.

Det stemmer ikke. Vi vet ganske mye om hvordan kjemiske reaksjoner i kroppen skaper sensasjoner som forelskelse, kjærlighet, hengivenhet, etc. Finnes veldig mye litteratur på feltet, både innen psykologi og neurologi.

 

Men du kan ikke bevise at "kjærlighet" eksisterer som noe annet enn hormoner og reproduksjon. Jeg vet at kjærlighet er noe annet enn disse tingene, at det er et abstrakt filosofisk konsept som ikke kan bevises vitenskapelig. Jeg har sett mange beviser og informasjon om kjærlighet, nok til at jeg vet svært godt hva det er og vet med sikkerhet at det eksisterer som noe annet enn hormoner og reproduksjon.

 

 

Jo, jeg kan bevise at kjærlighet eksisterer, da jeg føler det akkurat nå ovenfor en rekke mennesker i livet mitt. Videre kan man feks. måle at utslippet av dopamin øker når man opplever følelsen "forelskelse" og det forklarer hvorfor man føler en slik sensasjon i kroppen. 

Endret av Gamasj
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folket i USA er drittlei av politiske tyranniske klassen som råder i det politiske systemet i USA på tvers av både partier, organisasjoner og institusjoner. De er en råtten kjerne i USA sitt system, karrierepolitikere og andre som tilhører USA sin politiske adel, de sitter i høye posisjoner i militæret og bedrifter og har i praksis styrt USA lenge uansett hvem som blir president og hvilket parti som styrer.

 

Disse monstrøse tyrannene er ikke villige til å gi fra seg makten, de ønsker å styre USA og verden som et tyranni. Det samme har gått igjen i USA sin politikk de siste 20 årene, uansett hvem som har vært president og hvilket parti som har hatt makt i de to setene. Uansett hva som skjer i det politiske systemet, så følges den samme linjen og retningen hele tiden. Mer krig, mer overvåkning, nedbyggelse av demokrati, nedbyggelse av frihet og rettigheter, finansovertagelse av økonomien, ensidig propaganda osv.

 

At Obama ble Bush 2.0 var for min del svært overraskende basert på de tanker jeg satt med når Obama ble valgt. Jeg trodde ingen president kunne bli verre enn Bush, og følge en så idiotisk politikk, men Obama gjorde det, han fortsatte den og utvidet den, som det faktisk var Bush som fortsatt satt med makten. Hvordan Obama så ut eller navnet hans var irrelevant. Han fortsatte bare samme linje som Bush started, men gjorde ting eksponensielt verre.

 

Til slutt ble slagordet omgjort til "hope for the few and change for the worse".

 

Så skulle Hitlery fortsette linjen til Bush og Obama og gjøre ting enda verre, men slik ble det ikke. Folke lukter allerede driten som siger ut av Washington DC. De ser gjennom løgnene og lar seg ikke lure av manipulasjonen og propagandaen. De valgte feil løsning på feil problem. De valgte Donald Trump i et desperat håp om å vinne mot tyrannene. Dessverre var det bare et lite slag i en stor krig. Tyrannene har mange planer og stor makt som gjennomsyrer nesten hele USA, og mye av Europa.

 

Poenget med tråden er iallefall at det er klinkende klart at denne tyranniske politiske eliten i USA nå bruker denne makten bak ryggen på det politiske systemet. Det ser vi hele tiden i de konstante angrepene mot Donald Trump og alle andre som forsøker å gå imot eliten. Russland fantasien som ble startet under Obama fortsette, krigenene mot alt og alle fortsetter. Donald Trump har nok fått beskjed at både familien og han vil bli drept dersom han gjør seg stri mot den tyranniske politiske eliten i USA. Den store blekspruten strekker alle armene sine utover systemet i USA for å ta makten tilbake. De kan ikke stole på Donald Trump selv om de har truet han og alle kan kjenner på livet. De vil ha makten for seg selv og de vil fortsette sin politiske linje uhindret.

 

Du kan jo tenke deg et stort NAZI parti, som er hemmelig og blandet inn i hele systemet. Hvor NAZI partiet i praksis styrer landet uansett hvem og hva som sitter med den offisielle makten. Et NAZI parti som har infiltrert hele maktsystemet og gjort det korrupt. Det er slik systemet er i USA idag, et hemmelig NAZI stil parti, en blekksprut, monstre og tyranner som bruker alle midler til å angripe demokratiet og frihetene i USA ved enhver anledning, og som uhindret fortsetter sin verdenskrig for å oppnå et globalt tyranni og et globalt diktatur hvor de sitter med makten.

 

Alle disse teite politiske historiene fra USA etter Trump sin innsettelse er ikke noe annet enn den tyrannniske politiske eliten i USA som bruker sin makt mot alt og alle. Og som vi ser har USA overhode ikke endret retning etter Trump ble innsatt, sannsynligvis fordi han er for feig til å kjempe imot tyrannene, eller kanskje fordi han også er en del av dette tyranniske systemet.

 

Nå er det nok ikke lenge til ting eksploderer i USA. Enten må folket stå opp, fengsle eliten og ta tilbake sitt politiske system, ellers vil USA bli til et åpent tyranni hvor de ikke engang lenger vil late som de har demokrati. Det vil være et system hvor alle vet det er tyranni, men ingen kan gjøre noe. Sakte men sikkert vil folks bevissthet og tanker bli spist opp av propaganda, løgner og manipulasjon, før alle kun er tyranniets lille slaver. Åpent tyranni betyr ikke det samme som erklært tyranni, det betyr bare at de ikke lenger vil late som de er et demokrati, og det betyr at folk flest vil være klare over at det er et tyranni. Det betyr ikke at de kommer ut og erklærer USA for et tyranni.

 

For oss i Europa er det om å gjøre å forhindre at dette sprer seg hit også, selv om tyranniet har infiltrert store deler av Europa allerede. Det er lite eller ingen motstand i Europeiske maktapparat lenger. De fleste Europeiske land er rene satraper av USA og gjør som USA kommanderer. Vi har fortsatt mulighet til å stoppe tyrannene som infiltrerer Europa, for her har de langt ifra så stor makt som i USA, makten til den tyranniske klassen er langt mindre enn i USA, og er svært skjør. Infiltrasjonen er ikke så dyp som i USA sitt system, det er en tidlig fase, løgnene er ikke så åpenbare, propagandaen ikke så høy og manipulasjonen ikke så aktiv.

 

 

 

 

Er det noen som andre formeninger om hvorfor det som skjer i USA skjer? Er det noen som har formeninger hvordan vi kan stoppe tyrannene? Noen som har formeninger om Europa i alt dette?

Du er inne på noe vesentlig . Jeg tror ikke det er så ille og omfattende som du skriver (du har kanskje en liten tendens til å overdrive - i blant), men det du skriver fortjener oppmerksomhet! Strutsepolitikk er ikke på sin plass.

Lenke til kommentar

 

Hvem vet? Jeg vet ikke. Jeg vet ikke hvem de er.

 

Hvordan kan du vite at de eksisterer hvis du ikke vet hvem det er?

 

Fordi så mange indikasjoner peker mot at det er slik. Jeg VET ikke at de eksisterer, jeg bare tror det er svært sannsynlig basert på analyser av makt og virkelighet.

 

 

 

Vi lever i en ond verden, og det som har skjedd de siste 15 årene blir bare ondere og ondere i vårt vestlige samfunn.

 

På hvilken måte har vårt vestlige samfunn blitt ondere?

 

Vi kan jo bruke Norge som et eksempel her. Den tidligere fredsnasjonen som har blitt en krigsnasjon. Vi kan tenke oss gode gamle naive Norge hvor ærlighet betydde noe, mens Norge idag gjennomsyres av løgn og bedrag. Et Norge hvor ærlig arbeid ble belønnet, mens bedrag, løgn og tyveri er det som blir belønnet. Norge som tidligere ønsket å hjelpe andre og hvor dette hadde en sentral plass i samfunnet, et Norge som ga til andre og ønsket å hjelpe andre og sine egne. Idag har vi er Norge som forfølger tiggere, forfølger romafolket og som konstant snakker om å kutte u-hjelp fordi vi trenger mer penger selv. Før var det normalt å tenke på andre, idag er det "Jeg, meg og mitt" som står sentralt i det egoistiske samfunnet. Tidligere hadde ting betydning, vennskap, andre mennesker, samhold og masse andre slike ting. Idag handler alt om penger. Vi har blitt et dødt samfunn.

 

Dette var bare et kort sammendrag og her nevner jeg kun Norge. Jeg tenkte det var enklest, og enklest å relatere seg til. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg tror du vil kunne forstå hva jeg snakker om.

 

 

Hvis eliten er så mektig, hvorfor lot de Trump bli valgt? Hvorfor ikke bare fikse og trikse litt med tallene og få inn Hillary?

Sannsynlig ble de så arrogante og selvsikre at de trodde ingen kunne stoppe dem og at folket var maktesløst og idiotisk. De handlinger vi ser USA drive med idag er gjennomsyret av samme arroganse, at makten tror de kan komme seg unna med hva som helst og at folket kun er en maktesløs fotnote som overhode ikke kan kjempe imot. De er så arrongante at de tror de har vunnet allerede, de er så arrongante at de tror folket ikke kan kjempe imot.

Lenke til kommentar

Jo, jeg kan bevise at kjærlighet eksisterer, da jeg føler det akkurat nå ovenfor en rekke mennesker i livet mitt. Videre kan man feks. måle at utslippet av dopamin øker når man opplever følelsen "forelskelse" og det forklarer hvorfor man føler en slik sensasjon i kroppen.

Det du beskriver her er ikke kjærlighet. Kjærlighet er langt mer enn dette og har med en dypt menneskelig fiosofi å gjøre. Det har med intelligent liv å gjøre, selv om dyr også kan vise kjærlighet som er mer enn kun kjemikalier, hormoner og reproduksjon.

 

Kjærlighet kan best forklares og beskrives med filosofi, poesi og andre abstrakte metoder. Det kan ikke bevises vitenskapelig, iallefall ikke det jeg referer til når jeg sier "kjærlighet".

Lenke til kommentar

Du er inne på noe vesentlig . Jeg tror ikke det er så ille og omfattende som du skriver (du har kanskje en liten tendens til å overdrive - i blant), men det du skriver fortjener oppmerksomhet! Strutsepolitikk er ikke på sin plass.

Litt amplifisering gjennom dramatikk blir det jo her ja.

 

Jeg vet ikke hvor omfattende det er og hvor dypt hullet er. Jeg bare har en følelse at om vi ikke gjør noe nå så vil fremtiden blir riktig så dyster. Jeg snakker jo ofte i filosofi og religionsdelene av forumet om at vi nå har et valg mellom et folkelig system og et evigvarende tyranni.

 

Jeg tror på nåværende tidspunkt i historien og med potensielle fremtidig og kommende teknologi, at det vil være mulig å stifte et evigvarende tyranni hvor folk i dette tyranniet er helt uvitende slaver, og til og med tror de lever i frihet osv.

 

Jeg har også troen på en hel rekke løsninger på hvordan vi kan unngå noe slikt. Blant annet maser jeg jo enormt mye om et "virkelig" demokrati, et folkestyre osv på dette forumet. Nemlig fordi jeg tror et nytt og mer folkelig demokrati og et mer menneskelig fokusert samfunn, basert på menneskelige behov og menneskelig natur, kan forhindre et potensielt "evigvarende tyranni".

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Fordi så mange indikasjoner peker mot at det er slik. Jeg VET ikke at de eksisterer, jeg bare tror det er svært sannsynlig basert på analyser av makt og virkelighet.

Ok. For foreløpig har du ikke kommet opp med ett eneste bevis på at denne hemmelige ordenen eksisterer. Jeg sier ikke at en slik orden definitivt ikke eksisterer, men inntil du kan sannsynliggjøre deres eksistens forblir det dessverre bare tomme påstander, eller ja, det vi kaller en konspirasjonsteori. 

 

 

Vi kan jo bruke Norge som et eksempel her. Den tidligere fredsnasjonen som har blitt en krigsnasjon. Vi kan tenke oss gode gamle naive Norge hvor ærlighet betydde noe, mens Norge idag gjennomsyres av løgn og bedrag. Et Norge hvor ærlig arbeid ble belønnet, mens bedrag, løgn og tyveri er det som blir belønnet. Norge som tidligere ønsket å hjelpe andre og hvor dette hadde en sentral plass i samfunnet, et Norge som ga til andre og ønsket å hjelpe andre og sine egne. Idag har vi er Norge som forfølger tiggere, forfølger romafolket og som konstant snakker om å kutte u-hjelp fordi vi trenger mer penger selv. Før var det normalt å tenke på andre, idag er det "Jeg, meg og mitt" som står sentralt i det egoistiske samfunnet. Tidligere hadde ting betydning, vennskap, andre mennesker, samhold og masse andre slike ting. Idag handler alt om penger. Vi har blitt et dødt samfunn.

 

Jeg er enig i at vi har involvert oss i noen kriger vi definitivt burde holdt oss unna, men ellers er jeg ikke enig at samfunnet er blitt noe merkbart ondere. Vi har aldri tatt i mot så mange flyktninger asylsøkere som de siste tiårene, vi har aldri gitt mer penger i u-hjelp, vi har enda ikke innført tiggerforbud, vi har gitt rettigheter til homofile, det har aldri vært lettere å være fysisk eller psykisk handikappet, vi topper verdens lykkestatistikk nesten år etter år og vi er et av verdens minst korrupte samfunn. Jeg vil faktisk påstå at Norge anno 2017 er et av verdenshistoriens mest vellykkede, inkluderende og gavmilde samfunn. 

 

Jeg anbefaler deg å lese Steven Pinkers bok "The Better Angels of our Nature" hvor han via bunnsolid statistisk grunnmateralie viser hvor mye mindre voldelig verden er nå enn noensinne tidligere. Det kan sette ting litt i perspektiv.

 

Men jeg må innrømme at jeg blir litt forvirret. Fordi på den ene siden kjemper denne hemmelige ordenen for et globalisert, multikulturelt samfunn hvor homofile har masse rettigheter, men på den andre siden så kritiserer du Norge for å være kalde og kyniske og fremmedfiendtlige. Hvordan henger dette egentlig sammen?

 

Sannsynlig ble de så arrogante og selvsikre at de trodde ingen kunne stoppe dem og at folket var maktesløst og idiotisk. De handlinger vi ser USA drive med idag er gjennomsyret av samme arroganse, at makten tror de kan komme seg unna med hva som helst og at folket kun er en maktesløs fotnote som overhode ikke kan kjempe imot. De er så arrongante at de tror de har vunnet allerede, de er så arrongante at de tror folket ikke kan kjempe imot.

 

Virker ikke som de er så veldig flinke, denne hemmelige maktordenen, når de ikke en gang klarer å sørge for at deres kandidat av to alternativer blir president. 

 

 

Det du beskriver her er ikke kjærlighet. Kjærlighet er langt mer enn dette og har med en dypt menneskelig fiosofi å gjøre. Det har med intelligent liv å gjøre, selv om dyr også kan vise kjærlighet som er mer enn kun kjemikalier, hormoner og reproduksjon.

Kjærlighet kan best forklares og beskrives med filosofi, poesi og andre abstrakte metoder. Det kan ikke bevises vitenskapelig, iallefall ikke det jeg referer til når jeg sier "kjærlighet".

 

 

Så hva nøyaktig legger du i ordet kjærlighet? Bare så vi ikke diskuterer rundt hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du er inne på noe vesentlig . Jeg tror ikke det er så ille og omfattende som du skriver (du har kanskje en liten tendens til å overdrive - i blant), men det du skriver fortjener oppmerksomhet! Strutsepolitikk er ikke på sin plass.

Litt amplifisering gjennom dramatikk blir det jo her ja.

 

Jeg vet ikke hvor omfattende det er og hvor dypt hullet er. Jeg bare har en følelse at om vi ikke gjør noe nå så vil fremtiden blir riktig så dyster. Jeg snakker jo ofte i filosofi og religionsdelene av forumet om at vi nå har et valg mellom et folkelig system og et evigvarende tyranni.

 

Jeg tror på nåværende tidspunkt i historien og med potensielle fremtidig og kommende teknologi, at det vil være mulig å stifte et evigvarende tyranni hvor folk i dette tyranniet er helt uvitende slaver, og til og med tror de lever i frihet osv.

 

Jeg har også troen på en hel rekke løsninger på hvordan vi kan unngå noe slikt. Blant annet maser jeg jo enormt mye om et "virkelig" demokrati, et folkestyre osv på dette forumet. Nemlig fordi jeg tror et nytt og mer folkelig demokrati og et mer menneskelig fokusert samfunn, basert på menneskelige behov og menneskelig natur, kan forhindre et potensielt "evigvarende tyranni".

 

Tenker du på USA som et evigvarende tyranni? Husk at de nettopp har motbevist det - ved å velge Donald til president.

 

Jeg kan bekymre meg over land som Nord Korea, noen tidligere sovjet stater og  Zimbabwe.Ikke fordi de er potensielt farlige, men fordi mennesker er villige til å finne seg i en slik ledelse.

 

Du nevner også "virkelig" demokrati. Regner med at du ikke tenker på bl.a. tidligere Øst Tyskland ("Deutsche Demokratische Republik" DDR eller Vatikanet eller den norske kirke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...