Gå til innhold

Ekstremhøyre samler inn penger for å drepe båtflyktninger


Anbefalte innlegg

https://www.theguardian.com/world/2017/jun/03/far-right-raises-50000-target-refugee-rescue-boats-med

 

 

Ekstremhøyre i Europa samler inn penger til sine egne båter, som skal brukes til å trakassere og ødelegge for redningsbåter i middelhavet. 

 

I praksis vil dette si at de betaler for å se båtflyktninger dø, siden deres mål er å obstruere arbeidet til redningsmannskaper: 
 

 

 

Figures from the UN’s migration agency, the IOM, reveal that 1,650 refugees have died crossing the Mediterranean so far this year with a further 6,453 migrants rescued off Libya and 228 bodies pulled from the waters. Humanitarian charities operating in the Mediterranean have helped save the lives of thousands of refugees, with women and children making up almost half of those making the crossing.

 

 

Hva synes dere om at mennesker betaler for at andre mennesker skal dø? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+921324

Eller trygt, med tanke på de ubrukelige fartøyene mange av menneskesmuglerne fasiliterer. Flere av de båtene jeg har sett avbildet i denne konteksten kunne knapt klart en svipptur fra Tripoli til trygg havn i Zarziz. 

Det er ikke vanskelig å bli enig med TS at unoter til sjøs er forkastelig, enten det er snakk om franske identitære som irriterer redningsferger, eller voldelige somaliske pirater. Forventer ikke akkurat en sterk debatt på akkurat dette. Om de identitære forvolder skade på folk, slik det kan fremstå i The Guardian, kommer det helt sikkert responser fra myndighetene/kystvakten i de respektive farvanns som dette foregår. I så måte håper jeg responsen er proposjonal og juridisk forankret i skadeomfanget som evt. blir forårsaket av de ansvarlige. 

Lenke til kommentar

Er det ikke ulovlig å hente folk langs kysten i Libya og slippe de av i Italia også da?

 

 

https://gefira.org/en/2016/12/04/ngos-are-smuggling-immigrants-into-europe-on-an-industrial-scale/

 

Ser man at det funker å sette seg ut i en totalt uforsvarlig båt, og nesten drukne for å så bli reddet og fraktet til Europa, så vil jo flere prøve. Og da vil også flere drukne. Dette betaler også folk for. Så da ser jeg ikke helt forskjellen egentlig.

Lenke til kommentar

Hva synes dere om at mennesker betaler for at andre mennesker skal dø? 

 

Bedre at det betales frivillig enn at skattepenger blir brukt til krig. Jeg vil at skattepengene mine skal gå til effektiv problemløsing ikke det tullete greiene vi driver med nå som bare skaper masse følgeproblemer.

 

Et bedre spørsmål er om det er riktig at en gruppe påtar seg "ansvaret" for å stoppe flyktningene eller om det er riktig å drepe flyktningene istedenfor å bare plukke dem opp og kjøre dem tilbake.

 

Drap kan faktisk rettferdiggjøres med at det skaper frykt og at det på den måten blir mindre båtflyktninger. Folk klarer å begrunne og rettferdiggjøre det meste :confused:

Lenke til kommentar

Tåpelig tråd. De som tar båten over vet godt at det ikke er lovlig. 

 

Denne tråden er selvfølgelig tåpelig, i motsetning til de ørten tusen du lager i døgnet.  :w00t:

 

Så man fortjener å dø når man gjør noe ulovlig? 

 

og redningsmannskaper fortjener å få arbeidet sitt hindret, når de prøver å hjelpe døende? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ser man at det funker å sette seg ut i en totalt uforsvarlig båt, og nesten drukne for å så bli reddet og fraktet til Europa, så vil jo flere prøve. Og da vil også flere drukne. Dette betaler også folk for. Så da ser jeg ikke helt forskjellen egentlig.

 

Jeg ser forskjellen på at folk betaler for en livsfarlig reise til Europa og folk fra Europa som betaler for at denne reisen til disse folkene skal bli enda mer livsfarlig. 

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Ser man at det funker å sette seg ut i en totalt uforsvarlig båt, og nesten drukne for å så bli reddet og fraktet til Europa, så vil jo flere prøve. Og da vil også flere drukne. Dette betaler også folk for. Så da ser jeg ikke helt forskjellen egentlig.

 

Jeg ser forskjellen på at folk betaler for en livsfarlig reise til Europa og folk fra Europa som betaler for at denne reisen til disse folkene skal bli enda mer livsfarlig.

 

De velger selv å begi seg ut på havet med de farene det medfører. At folk vil kjøre rundt å drepe dem er kanskje ikke innafor, men hele situasjonen er kaotisk. Det er greit å drepe så lenge man bare bomber og skyter folk på land? Det er greit så lenge det bare er staten som dreper?

 

Edit; Jeg prøver ikke å rettferdiggjøre drepingen av båtflyktningene, men jeg forstår frustrasjonen. Det er en grunn til at folk blir ekstremister og det er ikke fordi alt er bare bra.

Endret av 4 3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ser man at det funker å sette seg ut i en totalt uforsvarlig båt, og nesten drukne for å så bli reddet og fraktet til Europa, så vil jo flere prøve. Og da vil også flere drukne. Dette betaler også folk for. Så da ser jeg ikke helt forskjellen egentlig.

 

Jeg ser forskjellen på at folk betaler for en livsfarlig reise til Europa og folk fra Europa som betaler for at denne reisen til disse folkene skal bli enda mer livsfarlig.

 

De velger selv å begi seg ut på havet med de farene det medfører. At folk vil kjøre rundt å drepe dem er kanskje ikke innafor, men hele situasjonen er kaotisk. Det er greit å drepe så lenge man bare bomber og skyter folk på land? Det er greit så lenge det bare er staten som dreper?

 

 

Jepp, så enkelt er det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Breivik plaffa ned et par og åtti stk. fordi han var uenig i statens politikk. Så jo, selvfølgelig er staten den eneste som skal ha lov til å ta liv. 

 

Staten er selvfølgelig ikke spesielt bra på enkelte punkter, men dette er en gjeng gærninger som har bestemt seg for å drepe folk i middelhavet. Det er rimelig OUT THERE. 

 

 

edit: men det å snakke om staten er noget avsporing. 

Endret av Mchansern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åja, du er en av de som nekter å snakke om temaet og bare begynner å snakke om at STATEN ER OND. Snakkes.

 

Jeg må visst ha puttet på en tjuekroning ved feiltagelse.

 

 

Det er ikke relevant hva staten gjør / ikke gjør i denne tråden. Den handler spesifikt om høyreekstreme i middelhavet

Endret av Mchansern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...