Gå til innhold

Gtx 1060 yter dårlig


Anbefalte innlegg

Hei Forum.

 

Oppgraderte skjermkortet fra gtx 970 til Msi gtx 1060 6gb og lurer på om det er noe feil.

 

Har testet Valley Benchmark:

 

Gtx 970: 85 fps . Score 3568. (med pittelitt oc på kortet)

 

Gtx 1060: 84fps: Score 3524.

 

Kortet yter også dårligere i BF1 må  kjøre alt på low for å ligge rundt 40-50 fps. Det trengte jeg ikke med gtx 970.

 

1060 bruker full load under bf1 og valley bench i føge gpuz og ligger på rundt 65c.

 

Resten av spec i7-5820K oc til 4299 MHz 16bg minne. Skjerm 1920X1280 120 hertz

 

Har slettet den gamle drivern med DUU og lagt inn siste fra Nvidia.

 

Håper noen har noen tips.

 

Jim

Endret av jimband
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, jeg hadde benytta angrefristen jeg om jeg var deg.

 

hadde enten putta litt mer kr i et 1070 eller bare gått tilbake til 970 intill videre om du har det liggende enda

Takker.

Litt flau nå gitt jeg har jo holdt på med dette i noen  år. 

Tror jeg vil benytte meg av angrefristen.

 

Såå et knepp opp til 1070 , da vil det begynne å skje ting ? Evnt et kort du kan anbefale ?

 

Jim

Lenke til kommentar

nå har jeg ikke kikka så mye på tester i det siste, men ja, 1070 har bedre ytelse ja. hvor mye du vil merke derimot er vanskeligere å si.

 

når det kommer til merke så er jeg veldig fornøyd med gigabyte windforce serien. har selv hatt 4 stk av de (2x 670 sli og 2x 970 sli) samt at jeg har flere kompiser som også er fornøyd med de korta.

 

men det er mest smak og behav egentlig, med mindre du er veldig opptatt av overklokking og folding og slikt. bare velg et kort som har en større kjøler enn referansekortet. de er kaldere og mindre støyete ;)

Lenke til kommentar

Ja, stor forskjell i ytelse på 1070 og 1060. 1070 yter omtrent som et 980ti.

Takk for feedback.

 

 Så ifølge userbenchmark så vil jeg ha 32% upgrade fra 1060 til 1070.

 

Skjekket på userbenchmark siden at jeg skulle få FPS 97.5 med 1070 og i7-5820k.

Høres dette greit ut ?

 

Takk for innspill Spirre

 

Jim

Endret av jimband
Lenke til kommentar

For å være ærlig føler jeg at det du må betale i Kroner for å få den økte ytelsen ikke helt lønner seg når du tross alt sitter på et 970 kort.

 

Ytelsemessig er det først når du kjøper deg et 1080 at du virkelig vil se den store gevinsten, men igjen så er det jo det med pengene da...

 

Sånn sett vil jeg nesten si at om du heller kan vente til Nvidia lanserer sin neste serie med skjermkort så vil du trolig få mer ut av pengene ved å oppgradere da.

Lenke til kommentar

Du vet det sikkert, men jeg må ofte forklare det til kompiser som lurer: Første tallet er generasjon. Andre tallet er modell nummeret og bestemmer hvor kraftig det er i den generasjonen. 10 er siste generasjon. Så har du hovedsakelig 60, 70 eller 80 modeller for seriøs spilling. Der 60 er low end, 70 Middle og 80 High end. Som sagt blir kortene litt bedre for hver generasjon, men går du ned en modell og tar en nyere generasjon slik som du så blir det ofte litt lik ytelse.

 

Du har 20, 30, 40 og 50 også, men det er generelt ikke for seriøs gaming. Og så har du av og til "ti", boost eller X5 versjoner, som er litt bedre enn de andre av samme modell. Feks 1080ti er bedre enn 1080, og 1065 er bedre enn 1060. 

Lenke til kommentar

Eller se om det går an å oppdrive et billig 970 på brukten og kjøre SLI. Men billig 970, eller rettere sagt fornuftig og rettferdig pris, er muligens en smule vanskelig å finne :p

 

Som vanlig vil jeg anbefale å hoppe over SLI da både Nvidia og Amd nå går mer og mer bort fra det og antallet spill som virkelig drar nytte av det ikke akkurat er enorm. Så kanskje om man er heldig får man et av 2 spill som støtter sli og gir en kurrant ytelseøkning.

 

Enda verre er det at 9xx serien i prinsipp ikke fungerer like bra som 10xx serien og oppover i nyere spill og DX12, derfor vil jeg heller anbefale å holde seg til 1 kort og utnytte ytelsen maksimalt et år til, da vil trolig neste serie med skjermkort fra Nvidia dukke opp og gi gode alternativer til de som eier 9xx serien.

Lenke til kommentar

For å være ærlig føler jeg at det du må betale i Kroner for å få den økte ytelsen ikke helt lønner seg når du tross alt sitter på et 970 kort.

 

Ytelsemessig er det først når du kjøper deg et 1080 at du virkelig vil se den store gevinsten, men igjen så er det jo det med pengene da...

 

Sånn sett vil jeg nesten si at om du heller kan vente til Nvidia lanserer sin neste serie med skjermkort så vil du trolig få mer ut av pengene ved å oppgradere da.

jeg sitter med den samme følelsen her. siden du har et 970, så er det ikke verdt pengene å oppgradere til 10x0 serien med mindre du hopper på toppmodellen, og det koster såpass at det er nok bedre å vente på neste generasjon, som gir bedre ytelse, men vil koste omtrent det samme som dagens generasjon.

 

det har vært slik i mange år, så det er ingen grunn til å tro at det vil endre seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...