Gå til innhold

Grunnleggeren av beryktet narkonettsted må sitte i fengsel resten av livet sitt


Anbefalte innlegg

.... Dette fører til at selgere med god kundebehandling, rene stoffer, og gode rutiner vil vinne over selgere med dårlige egenskaper.

 

Sikkert riktig at han skapte et bedre/tryggere alternativ enn andre kriminelle virksomheter, men så lenge det er en snakk om handel med ulovlige stoffer er det rimelig naivt å tro at myndighetene ikke skal etterforske og tiltale. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Putte folk i fengsel på livstid er noe som appellerer til de mest reaksjonære. Meningsløst for alle parter, og har liten innvirkning på framtidige forbrytelser. Nå er fengsler i USA private, så for disse er det god butikk, og staten betaler.

Hvis det virker avskrekkende så andre holder seg unna, så har jo det sin effekt.

 

Man trenger ikke være åpen hjernekirurg hos NASA for å vite at henge på Tor og drive med denne type virksomhet at det KAN få konsekvenser.

NASA driver ikke med hjernekirurgi. Åpen eller lukket. Hva det nå enn er...

 

 

Tviler på at det er så mye lukket hjernekirurgi (med spørsmålstegn) ?

 

Kanskje lobotomering?

Det kan enten kalles psykologi, eller medisnering med farlige psykofarma...

Lenke til kommentar

Livstid hører til voldtektspersoner, (serie)mordere, pedofile, terrorister og folk som har annanas på pizza. At de dømmer denne mannen til livstid, ergo fratar hans hele liv er taktisk tilbakestående. 10-20 år hadde vært greit egentlig som holder opp til hans forvrytelser.. men igjen, " 'murica land of the free-piss meg i øret"

  • Liker 3
Lenke til kommentar

i dagens penger er bitcoinsummen 3,2 milliarder.

 

144 000 bitcoins er 372 166 560 USD ifølge google. Altså 3 134 628 676 kr.

 

Livstid hører til voldtektspersoner, (serie)mordere, pedofile, terrorister og folk som har annanas på pizza. At de dømmer denne mannen til livstid, ergo fratar hans hele liv er taktisk tilbakestående. 10-20 år hadde vært greit egentlig som holder opp til hans forvrytelser.. men igjen, " 'murica land of the free-piss meg i øret"

 

Her er nok amerikanske myndigheter ute etter å sette et eksempel ut av denne saken og avskrekke andre som driver på med det samme. Men det har nok liten effekt; Silk Road v.3 er allerede aktiv og andre lignende sider er tilgjengelige.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Livstid hører til voldtektspersoner, (serie)mordere, pedofile, terrorister og folk som har annanas på pizza. At de dømmer denne mannen til livstid, ergo fratar hans hele liv er taktisk tilbakestående. 10-20 år hadde vært greit egentlig som holder opp til hans forvrytelser.. men igjen, " 'murica land of the free-piss meg i øret"

 

Ja, å selge dop som folk dør av er jo bare småtteri.....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Livstid hører til voldtektspersoner, (serie)mordere, pedofile, terrorister og folk som har annanas på pizza. At de dømmer denne mannen til livstid, ergo fratar hans hele liv er taktisk tilbakestående. 10-20 år hadde vært greit egentlig som holder opp til hans forvrytelser.. men igjen, " 'murica land of the free-piss meg i øret"

 

Ja, å selge dop som folk dør av er jo bare småtteri.....

 

 

De aller fleste som tar dop dør ikke av det. F.eks. når man tar i bruk morfin på sykehusene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Livstid hører til voldtektspersoner, (serie)mordere, pedofile, terrorister og folk som har annanas på pizza. At de dømmer denne mannen til livstid, ergo fratar hans hele liv er taktisk tilbakestående. 10-20 år hadde vært greit egentlig som holder opp til hans forvrytelser.. men igjen, " 'murica land of the free-piss meg i øret"

Aner ikke om du troller, eller er du er så kortsluttet mellom øra at du faktisk mener dette ?

Lenke til kommentar

 

Livstid hører til voldtektspersoner, (serie)mordere, pedofile, terrorister og folk som har annanas på pizza. At de dømmer denne mannen til livstid, ergo fratar hans hele liv er taktisk tilbakestående. 10-20 år hadde vært greit egentlig som holder opp til hans forvrytelser.. men igjen, " 'murica land of the free-piss meg i øret"

 

Ja, å selge dop som folk dør av er jo bare småtteri.....

 

Litt som med alkohol, sigaretter og annet som folk gjerne får lange fengselsstraffer for å distribuere, med andre ord...

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva amerikanske myndigheter ønsker å oppnå med dette. Det finnes allerede nye versjoner av nettsiden som er bedre enn orginalen. Det vil det gjøre uansett hvor hardt eksempel man setter. De som blir avskrekket av denne dommen har sannsynligvis ikke intensjoner om å gjøre noe lignende.

 

Det er helt åpenbart at han brøt loven, men med tanke på at denne personen faktisk gjør narkotikasituasjonen bedre og sikrere enn noen gang så er denne straffen alt for hard. I tillegg hadde det sannsynligvis vært bedre å gitt en strafferamme på 10-15 år med tilbud om redusert tid dersom han oppgir informasjon om nettverket som han var del av. Ikke nødvendigvis for å fange og straffe de, men muligens overvåke de. Da har man muligheten til å vurdere straffeforfølgelse av de dersom de skulle gå bananas eller la de få holde på videre dersom de utkonkurrerer andre potensielt mye verre kriminelle. Ved å gi livstid skaper man en bitterhet i den dømte som er til null hjelp, dvs ingen kompetanse vil bli gitt til myndighetene for å kunne fange andre i slike nettverk. Staten taper på det, samfunnet taper på å betale for livsoppholdet for en person som ikke har muligheten til å gl noe tilbake osv.

 

Men, men. Private fengselsselskap i USA tjener jo på det. Jeg er så inderlig glad jeg bor i Norge, selv om vi også har noen små problemer her og der. USA har virkelig blitt fucked up i det siste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...