Gå til innhold

Innsatsstyrke HV


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+921324

Om du har fullført førstegangstjeneste og er ved god helse, tror jeg det er godt mulig ihvertfall. Sikkert ikke som befal da. Du får nok klarere svar ved å søke, vise ansikt ved opptaket og gjennomføring av opptakskravene. Opptakskravene til den enkelte avdeling finner du på Forsvaret.no, på sidene for innsatsstyrker. 

At du fikk dårlig karakter på en psykologisk test på befalsopptaket, er kanskje ikke noe befalet på et opptak til innsatsstyrkene trenger å bli påmint om; det er sikkert nok loggført uansett. Men jeg minner om at det er straffbart å fortie om ting som kan påvirke avgjørelsen rundt ditt opptak til innsatsstyrken, slikt som helseopplysninger og sånt. 

 

Endret av Slettet+921324
Lenke til kommentar

Om du har fullført førstegangstjeneste og er ved god helse, tror jeg det er godt mulig ihvertfall. Sikkert ikke som befal da. Du får nok klarere svar ved å søke, vise ansikt ved opptaket og gjennomføring av opptakskravene. Opptakskravene til den enkelte avdeling finner du på Forsvaret.no, på sidene for innsatsstyrker. 

 

At du fikk dårlig karakter på en psykologisk test på befalsopptaket, er kanskje ikke noe befalet på et opptak til innsatsstyrkene trenger å bli påmint om; det er sikkert nok loggført uansett. Men jeg minner om at det er straffbart å fortie om ting som kan påvirke avgjørelsen rundt ditt opptak til innsatsstyrken, slikt som helseopplysninger og sånt. 

 

 

Takk for svar! Jeg kommer selvsagt til å søke, men lurer på om jeg har noen sjanse. Var ikke en psykologisk test på befalsopptaket. Ble ikke tatt inn til opptak fordi karakteren min på psykisk helse er 7, og kravet til befal er 9. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Ok, så bra. Det er et dokument hvor det grundig er beskrevet hva slags krav for gjelder for førstegangstjeneste, vervede og de som drar i internasjonale operasjoner. Husker ikke hva det dokumentet het, men fant det etter å ha browset forsvaret.no en del. Kanskje det står noe om innsatsstyrker også. 

Som jeg husker det, var karakter 4 et minimum for ihvertfall hørsel, på så og si alt av tjenesteområder i Forsvaret. Skalaen gikk vel opp til 9, så om du fikk 7 er du nå ganske høyt oppe på skalaen uansett, dersom det er samme skalaen som blir brukt over hele fjøla. Sleng på en ok tjenesteuttalelse, så kommer du sikkert inn hvis opptaket går greit. Hører at opptaket til innsatsstyrken på vestlandet er ganske grei, med slikt som armhevinger, pull-ups og 3km. Jeg har også hørt at de gjerne får inn flere folk enn det de har ressurser til å forvalte, så det vil nok være noen som blir luket ut. 

Endret av Slettet+921324
Lenke til kommentar

Litt usikker på hva du mener med "psykisk helse".  Kravet til allment evnenivå for befalsskoleopptak er 5. (AE).  For førstegangsstjeneste sliter du litt med en treer. 7 er bra og gir adgang til både BS og KS.  Sikker på at du har oppfattet riktig?

Ja. På sesjon 2 er man inne hos legen. Der får man en karakter fra 1-9 (8 er ikke med) på blant annet allmenn helse, rygg, føtter og psykisk helse. Det som blir kallet en helseprofil. https://forsvaret.no/helsekrav#fms_circles

 

Allment evnenivå er noe helt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...