Gå til innhold

litt lei driverene til ATI nå


airguard

Anbefalte innlegg

De roter noe voldsomt for tiden, har du et nytt spill må du gå tilbake eller hele tiden patche (vhis mulig).

Nye drivere funker dårlig på eldre spill (og noen nye) gamle funker litt her og der.

 

Lagt ut mitt 9700pro på hw nå, og skal tilbake til nvidia. DE sliter litt med ytelse,

men det gjør meg ingen ting så lenge jeg ikke trenger og bytte drivere hele tiden.

Husker når jeg hadde GF3-500 ti aldri noen problemer da håper jeg slipper dette slitet nå når jeg går tilbake til nvida.

 

Mulig jeg har vært uheldig, men tviler på det. Har avinstallert skikkelig hver gang jeg har oppgradert driver og uansett funker det ikke grr. :(

 

Bare slengte dette ut i lufta av frustrasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, du har et poeng. Men det er nok også en del flere spill og litt mer komplisert å skrive drivere nå, enn for 3 år siden. Men for all del, det er en ting nVidia skal ha - og det er at de har et sinnsykt godt programmeringsteam til driverne sine. Det har alltid vært deres sterke punkt, og ATI sitt svake punkt...

Lenke til kommentar

Jeg ser at mange har slitt/sliter med ATi's drivere. For ca et halvt år siden byttet jeg til ATi pga den gode ytelsen og har aldri merket noen spesielle svakheter i driverne. Riktignok har ATi's drivere alltid vært et problem for dem, men dette har bedret seg betraktelig det siste året.

 

Men for all del, NVidia ligger fortsatt foran ATi på driverfronten, men denne forskjellen er nå så liten at jeg ikke ser på den som et problem.

Lenke til kommentar
For de som vurderer: Hvilke spill er det snakk om her som ATi-driverne ikke fungerer i?

Av og til funker de ikke i Call Of Duty.. Og eldre spill som f.eks Dx-ball 2.. har Call of Duty driverne... 3.10 beta..

 

Men dere andre som har problemer.. prøv å slå av Vpu recover..

Endret av CraKteR
Lenke til kommentar

Hadde et radeon 8500le en stund med bare problemer. Har etterpå hatt radeon 9700np og 9800pro og de har virket stabilt på hvert eneste spill jeg har spilt og jeg har spillet det meste av både gammelt og nytt!

 

Bruk omega-drivere (www.omegacorner.com) og avinnstallerer driverne via en skikkelig prosess. Finnes guide på internett. Kan finne den hvis noen spør :)

Lenke til kommentar

Se på http://drivers.driverheaven.net/misc.php?page=uninstall

 

Hvis du følger den teksten nøye, burde du få det til. Husk at registret kan være temmelig følsomt, så ikke gjør noe du er usikker på. Hvis du er usikker, spør!

 

 

Jeg sitter faktisk fortsatt med nesten 1 år gamle drivere på et radeon 9800pro-kort. Det er de mest stabile jeg har funnet så... Rart at de i hele tatt funker, siden r9800 ikke var utgitt da.

Lenke til kommentar
Husker når jeg hadde GF3-500 ti aldri noen problemer da håper jeg slipper dette slitet nå når jeg går tilbake til nvida.

På den tida hadde vi ikke programmerbare pixel- og vertex shadere. (Joda, jeg vet at GF 3 er DX8, men spillene vi brukte den gangen var ikke det...) Nå er det mye mer surr fra begge produsentene, med driveroptimalisering, forskjell i fargepresisjon (16/24/32 bit) etc. etc.

Nvidia eiere må i dag bytte driver ganske ofte, bare se hva som skjedde da f.eks. Aquanox/Aquamark kom ut... Link her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...