Gå til innhold

Etter 30 år brukes GIF som aldri før


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

99% av tilfellene IDAG der man har noe på en eller annen webside som kalles for "gif" er egentlig mp4 video uten lyd og uten synlige (men aktiverbare etter nærmere inspeksjon) kontrollknapper akkurat som på en vanlig video.

GIF i seg selv derimot er av alle praktiske grunner død pga formatet tar alt for mye plass.

Lenke til kommentar

99% av tilfellene IDAG der man har noe på en eller annen webside som kalles for "gif" er egentlig mp4 video uten lyd og uten synlige (men aktiverbare etter nærmere inspeksjon) kontrollknapper akkurat som på en vanlig video.

GIF i seg selv derimot er av alle praktiske grunner død pga formatet tar alt for mye plass.

GIF lever i beste velgående på dedikerte sider som imgur.com. Men som format på vanlige nettsider, enten som innhold eller reklame, ja det er dødt.

Lenke til kommentar

 

Kylling og kino uttales med "tsj", tsjylling og tsjino.

 

Det er på Vestlandet - særlig i bergensområdet og Sogn og Fjordane.

 

På Østlandet er det sjylling sjino. Akkurat som i langrennsløperen Lasse Kjus, som selvsagt skal uttales "lasse sjus".

 

Kebab-norsk blir aldri korrekt, selv om mange på østlandet ikke kan prate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg savner den tiden man bare kunne slå av støtte for animerte .gif i browseren og så sto annonser og andre elementer stille så man kunne lese teksten i fred. Nå har jeg en slags sjablonger i kryssfiner som jeg henger over skjermen for å dekke annonsene på siden, men det funker dårligere mot annonser som teksten flyter rundt og når jeg er på nettbrett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...