Gå til innhold

Bør Norge innføre moskéasyl i likhet med kirkeasyl?


Anbefalte innlegg

Jeg ser at man har kirkeasyl i Norge, og som innebærer "ekstra beskyttelse" for de som ønsker å benytte seg av det tilbudet, selv med dom fra Norges høyesterett. Vedkommende har sittet i kirkeasyl i 100 dager. Det er heller ikke uvanlig at folk sitter flere år i kirkeasyl, selvom innvandrere har utvisningsvedtak fra domstolen. 

 

Da Norge ikke er et kristent land lenger, så kan man også innføre moskéasyl i Norge på lik linje med kirkeasyl.

 

Det er heller ikke lurt å innføre moskéasyl med tanke på trusselnivået i Europa og alle terroristangrepene fra ekstreme muslimer.

 

Hva tenker du, innføre moské asyl eller fjerne kirkeasyl, da Norge er et sekulært land?

Endret av Den Perfekte Jobben
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det ikke er tillat å diskriminere mellom forskjellige religioner, ser jeg ingen annen løsning enn å forby religiøst asyl i kongeriket.

 

Det er ikke lenger noen forskjell på en kirke og et teater.

 

 

 

Redigert:

For å gjenta det Tåkefyrsten sa mens jeg tenkte på hva jeg skulle si.

Endret av CiaroScuro
Lenke til kommentar

 

Er vel ingen lover/regler som nekter politiet å gå inn og hente folk fra ei kirke.

 

https://www.nrk.no/finnmark/biskopen-advarer-mot-a-tro-kirkeasyl-er-trygt-1.12711417

 

 

– I prinsippet kan politiet hente flyktninger selv om de oppholder seg i kirken. Vi tror ikke de vil gjøre det, men det kan skje, sier Øygard.

 

I et sekulært samfunn burde noen forklare politiet at å la være å hente lovbrytere i en kirke, er å utvise grov uforstand i tjenesten.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Da er det gjort en opprydding i tråden, og en del innlegg er fjernet grunnet off topic. Dette strider med retningslinjene. Tråden har en ganske klart definert problemstilling angående religionsasyl, og vi kan holde oss til det selv om jeg forstår at det er lett å falle i den sedvanlige generelle religionsdebatten.

 

Kommentarer på moderering tas på PM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...