Gå til innhold

Verdivurdering pc


Anbefalte innlegg

8.000,- tenker jeg for følgende? Takk for innspill!

 

Intel Core i7 3930K ,3.2Ghz


Noctua NH-D14 SE2011 CPU Kjøler, 140mm


ASUS P9X79 Deluxe, Socket-2011


Gainward GeForce GTX 680


Intel SSD 520 Series 240GB


Intel SSD xxx 74GB


Samsung pro SSD 500GB



Er og montert 4x vanlige 7200rpm disker totalt 4TB



Corsair Dominator DDR3 1600MHz 64GB (8x8)


Fractal Design Define XL Black Pearl (med støydemping)



Selges uten Windows, skjerm, mus og tastatur. 



Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8000 for en 5 år gammel PC uten noen form for reklamasjonsmuligheter om noe går galt? Dette var noe av det beste du kunne skaffe rundt mai/juni 2012, men det er nå 5 år siden...

Når det er sagt, så får du nok mest igjen for CPU, hovedkort, RAM, og kabinett, mens HDDer, SSDer, og strømforsyning sannsynligvis står med en fot i graven allerede.

Skjermkortet ditt er i beste fall tilsvarende et GTX 1050 Ti uten noen garanti, med vesentlig større krav til strømforsyning og plass i kabinettet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du får lett 1500kr for CPU og 1000kr for HK. X79 er mer enn salgbart i 2017, har vært i det markedet nylig - både med kjøp og salg. Det viser seg vel også at folk betaler litt ekstra iblant for komplette PCer (en motsatt kvantumsrabatt).

 

Bedre å legge den ut for 10k, la det gå en ukes tid, og så droppe prisen et par tusen om interessen er laber enn å få mange interessenter med en gang, og vite at du har solgt maskinen for billig.

 

Det folk ser her er en overklokkbar hexacore med 64GB RAM, og et halvveis utdatert skjermkort. Hva PSU er vet vi vel neppe? Jeg fikk 4000 for 3 AX1200 forleden, fra 2011-12. Kvalitet er verdt en slant etter noen år :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får lett 1500kr for CPU og 1000kr for HK. X79 er mer enn salgbart i 2017, har vært i det markedet nylig - både med kjøp og salg. Det viser seg vel også at folk betaler litt ekstra iblant for komplette PCer (en motsatt kvantumsrabatt).

Så hvis tenker litt på dette da. - Du sier han får lett 2500,- for CPU og HK - Så da betaler folk 7500,- for et 5 år gammelt kabinett med utdatert skjermkort, 64GB minne og noen disker i altså? Selv med "motsatt kvantumsrabatt" ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Må si cpu\hovedkort\ram er mest verd særlig til videoredigering.

Nå vet vi lite om kabinettet hvor mye det er brukt.

 

Dette er vel ikke noe særlig til spillling så ren gaming ytelse kommer denne på samme nivå som pc til 6000 kr.

Men på videoredigering kanskje 8000 kr.

 

Tror trådstarter er mere heldig å selge pcen i deler, men får kanskje ikke solgt alt.

Tror ram\cpu og hovedkort blir solgt kanskje kabinett.

Resten tror jeg ikke er så lett å få solgt.

Lenke til kommentar

 

Du får lett 1500kr for CPU og 1000kr for HK. X79 er mer enn salgbart i 2017, har vært i det markedet nylig - både med kjøp og salg. Det viser seg vel også at folk betaler litt ekstra iblant for komplette PCer (en motsatt kvantumsrabatt).

Så hvis tenker litt på dette da. - Du sier han får lett 2500,- for CPU og HK - Så da betaler folk 7500,- for et 5 år gammelt kabinett med utdatert skjermkort, 64GB minne og noen disker i altså? Selv med "motsatt kvantumsrabatt" ?

 

Om du har 2500 i CPU/HK kan du hive på 500 for kjøler, og 3000 for minne. GPU og de to første lagringsmediene er vel en tusing, 500GB SSD likeså (minst, jeg fikk 1400/stk for 840 Pro for bare noen mnd siden). Da er du på 8000kr+. Så er vel kabinettet + de små diskene verdt noen hundre. Hiv på litt klassisk "finn.no-overprising" og 10k er helt innenfor. Nå skriver jeg også "minst" på CPU og HK, så du kan like gjerne ta utgangspunkt i 3000 som i 2500 der.

 

Man skal gnukke og gni veldig lenge på aldersargumenter før man havner under 8000 i verdi her, og som jeg alltid sier: man trenger kun EN kjøper. Sett prisen deretter, du har ikke 1000 maskiner å selge.

Lenke til kommentar

2012 April ble dette kjøpt

Kabinett (er strøkent)

PSU er AX850

SSD på 250gb er en Intel 520

Hk, cpu, gfx, 32gb minne

 

2016 november

Samsung 850 pro SSD og 32gb minne ekstra

 

For å presisere litt mer.

Endret av thorsan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...