Gå til innhold

[Løst] 65" LG eller 60" Samsung-"testvinner"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LG er vel en av de som går for å ha best bilde så ville antageligvis gått for den selv om den har litt mindre skjerm.

 Tror muligens det skulle stått Samsung først i den setningen? Siden den er minst, stort sett greit bilde og dyrest... 

Ellers er det en selvmotsigelse

 

Ellers er LG'n 300kr billigere på NetonNet

Lenke til kommentar

LG-en har bedre innsynsvinkler, men vesentlig svakere bildekvalitet fordi:

M+ LCD panel gir lavere bildekvalitet per piksel, det er rett og slett færre sub-piksler i TV-en, som er glimrende om strømforbruk er viktig, men en svakhet om du tenker å kjøpe TV-en for å se 4K UHD på den.

IPS-paneler har gode innsynsvinkler, men svak kontrast. M+ LCD-paneler gir spesielt dårlig kontrast med fargetemperatur satt til 6500k (som er standarden for SD, HD, og UHD HDR) fordi den hvite subpikselen har et kraftig blåstikk.

 

Kort oppsummert: om du ser mye film og serier om kvelden på TV-en din, og du generelt bruker bildemodus Film/Cinema/Movie vil Samsungen være et vesentlig bedre valg.

 

I tillegg vil Samsungen ha vesentlig færre refleksjoner grunnet et bedre anti-refleks-belegg, høyere lysstyrke om du ser på TV om dagen, større fargerom om du ser på HDR-innhold (stort sett alt av 4K Netflix, UHD Bluray), vesentlig bedre kontrast, og bedre fjernkontroll.

 

Om du stort sett trekker for gardinene når du ser på TV om dagen, og bildekvalitet i et mørkt rom ikke er så viktig, vil LG-en være billigere og en større TV, men det er ingen tvil om at Samsungen leverer bedre bildekvalitet.

 

Tester av de to TV-ene: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/uh6150

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000

Endret av N o r e n g
  • Liker 2
Lenke til kommentar

På generelt grunnlag vil jeg ikke anbefale Samsung som produsent da de er totalt rasshøl mot kunder. Jeg har ventet i rundt 12mnd på HDR Netflix oppdatering. Må riktignok innrømme at jeg fikk den igår, akkurat i tide til å ikke ødelegge for salget av årsmodell mellom min Ue55js8005 og fjorårssesongen ue55ks8005.

 

Etter to ubehagelige opphold hos Samsung, med henholdsvis d7005 og js8005, er jeg nå fast bestemt på å velge andre produsenter enn Samsung.

 

Å trenere oppdateringer for å øke forskjell mellom modellene finner jeg ufint, og en markedstaktikk jeg ikke aksepterer

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...