Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Barn som dropper ut av skolen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man bør ikke være bekymret fordi ungdom dropper ut, bekymringen bør være rettet mot hva de skal ta seg til. Utdanning er jo mer eller mindre påkrevd for å få muligheten til å ta seg til noe. Jepp, selvmotsigende :)

 

Vi har da to valg slik jeg ser det;

1. Fikse skolen med tilrettelegging og individuell opplæring så alle finner noe de kan like.

2. Fikse noe de kan drive med utenfor skolen som gir de erfaring og penger, helst noe som gir noe tilbake til samfunnet.

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

Jeg droppet ut på VGS når jeg fant ut at jeg heller ville gå en annen linje, dette var litt utpå høsten så jeg fikk ikke byttet til linjen jeg egentlig ville gå på, jeg jobbet til neste høst før jeg begynte på skole igjen, fullførte utdanningen og jobber den dag i dag som det jeg er utdannet som. 

 

Dette gjelder dessverre ikke alle, gikk i klasse med noen som aldri fullførte VGS, såvidt jeg vet gjør de nada den dag i dag. 

 

Nå har ikke jeg barn, men om jeg noen gang har et barn som dropper ut av VGS ville jeg så absolutt vert bekymret, det blir bare vanskeligere og vanskeligere å skaffe seg jobb uten utdanning.

 

En god dose skremselspropaganda om de få drittjobbene en kvalifiserer til uten utdanning burde vel hjelpe litt.

Endret av DårligNavn
Lenke til kommentar

Bekymring fører til skremselskultur, og dét er aldri bra. Bør bare fokusére på hva interessene er, utvikle interesser og bygge på det. For at man skal kunne stå i jobb over lang tid, så -må- man ha interesse for det.