Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Barn som dropper ut av skolen


Anbefalte innlegg

 

For at man skal kunne stå i jobb over lang tid, så -må- man ha interesse for det.

Nei, det må man ikke. Mange som jobber kun for pengene og bruker pengene på interessene sine utenfor jobb. Vel, man kan jo kverulere å si at interessen er der i form av at man vil ha penger til hobbyen...

Jepp.

Jeg kan si jeg har null interesse for min jobb. Jeg har kun interesse for å være i stand til å betjene lånet. Om jeg står i kassa på rema eller skrur bil. Ett fett. Jobb er jobb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår ikke at folk kan ha en jobb de ikke liker. 

Om jeg hadde blitt arbeidsledig hadde jeg jo tatt det som er å få bare for å holde meg jobb, men i lengden hadde det ikke gått. 

Jeg blir også mye mer motivert av en jobb jeg trives med og har mer arbeidslyst. 

Lenke til kommentar

Det går bare så lenge. Du vil bli truffet av depresjon før eller senere. Du lever med motstridende kjerneverdier.

15 år til nå.

Kan virkelig ikke se for meg noe realistisk arbeid som ville vært så "interessant" at det ville økt den generelle trivsel på noe som helst vis.

Bra for de som har det sånn, for all del, men for meg handler det bare om penger.

Lenke til kommentar

Fullt mulig å ta privatisteksamener og bli like kvalifisert for arbeidsliv og høyere utdannelse som tre lange år på VGS.

Jeg mener det er ikke det dreier seg om. Skole handler like mye om å innrette seg systemer og opplegg, samme som en jobb vil kreve senere. Det handler ikke bare om fag og kunnskap men like mye om å sosialisere seg og kunne jobbe og være med andre.

Lenke til kommentar

 

Fullt mulig å ta privatisteksamener og bli like kvalifisert for arbeidsliv og høyere utdannelse som tre lange år på VGS.

Jeg mener det er ikke det dreier seg om. Skole handler like mye om å innrette seg systemer og opplegg, samme som en jobb vil kreve senere. Det handler ikke bare om fag og kunnskap men like mye om å sosialisere seg og kunne jobbe og være med andre.

Jeg er helt enig om at det er dét det handler om men at jobb og skole er like forskjellig som natt og dag og en person som har vanskelig for å innrette seg etter skolesystemet allikevel vil kunne fungere ypperlig i arbeidslivet.

 

Derfor er det bedre å heller la ungdommene utsettes for realitenene i arbeidslivet før de tar så betydningsfulle valg.

 

Noen vil bli skremt til å utdanne seg høyere og slippe fysisk arbeid, andre vil bruke erfaringen til å vite hvor de vil spesialisere seg. Det er jo veien til en langt mer effektivt arbeidsstyrke.

Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke alle ungdommer som kan studere år etter år, virker som det har blitt en trend i Norge å gå på skole til man er 30 år for å få en utdanning der inntekten er det viktigste og ikke interessen for faget.

Eller kanskje man studerer så lenge man lever fordi det er gøy å utfordre hjernen i en hverdag der det meste går på rutiner (hilsen en som tar bachelor i en alder av 35).

 

Har du aldri vert i jobb eller? Om du ikke klarer å finne en jobb hvor du får utfordret hjernen gjør du noe feil.

 

Aldri vært i jobb????? Fikk fagbrev som høyspentmontør da jeg var 20. Fikk ikke fast arbeid - tok teknisk fagskole og har jobbet som elektroingeniør siden, samtidig som jeg tar en bachelor innenfor ledelse.

 

Edit: Har vært i fast arbeid (deltid eller heltid) siden jeg var 13 år og begynte som avisbud. Så det går fint an å utfordre seg selv med litt ekstra skolegang for oss som klarer å ha to tanker i hodet samtidig.

Endret av unik42
Lenke til kommentar

 

Det går bare så lenge. Du vil bli truffet av depresjon før eller senere. Du lever med motstridende kjerneverdier.

15 år til nå.

Kan virkelig ikke se for meg noe realistisk arbeid som ville vært så "interessant" at det ville økt den generelle trivsel på noe som helst vis.

Bra for de som har det sånn, for all del, men for meg handler det bare om penger.

 

Hva ville du gjort om du vant 1 milliard i eurolotto?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...