Gå til innhold

Printer - ønsker hjelp til innkjøp


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt blekkprinter i alle år. Den siste jeg har er en HP Photosmart 7510. Den har funket plettfri i de siste 4 årene. Men nå har printhodet tatt kvelden tror jeg. Den vil ikke printe ut i svart. Har prøvd alle metoder å løse problemet.

Nå tenker jeg å kjøpe en ny. Er ikke helt sikker hvilken jeg skal kjøpe. Blekk eller laser. Jeg printer ikke så veldig ofte. Men trenger en multifunksjon. Var innom Power igår, der anbefalte selger en Epson Ecotank. Han mente at man sparer en god del penger med den. Blekk blir ikke tørr og sånt. Har hørt at Epson printere har en svakhet, at de slutter å funke om et av patronene går tom for blekk. Du får ikke scannet noe engang.

Hva er lønner det seg? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du ikke skriver ut så mye er det jo egentlig bare å gå for det billigste du finner, omtrent alt nå er multifunksjon.. du finner nok noe brukbart på coop obs, elkjøp e.l for en rimelig slant (rundt en 500 lapp).

 

ecotank osv er jo mer hvis du skriver ut mye, f.eks hvis du har et firma

Endret av marius77
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke kjøp Ecotank, hvis du ikke har store krav til bildekvalitet kjøper du en middels dyr printer som du kan få tak i billig uoriginalt blekk til. Jeg pleier å kjøpe blekk fra england på ebay, har gode erfaringer med http://www.nandjinkjet.co.uk/. Jeg har brukt uoriginalt blekk i 10 år + og kjøpt til mange, i butikken vil de antakelig sterkt fraråde deg å kjøpe uoriginalt blekk.

 

Hvis du er redd for at blekket skal tørke kan du bare kjøre ut en testside nå og da.

 

Tror de har instruksjoner på å pushe Ecotank, vet av flere som har fått dette prakket på seg som skriver ut lite.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Har selv en Epson XP-750 multifunksjon blekkskriver som jeg er veldig godt fornøyd med. Kan godt stå 2-3 uker uten at jeg bruker den, men skriver ut like bra åkke som. Min model eller den nyere XP-760  koster vel kr 1500-1700,- nå, men forrige uke hadde komplett.no tilbud på XP-760 til kr 995,-. Men det er for sent nå.

 

Har en HP laser printer også i reserve hvis jeg skulle ha behov for å skrive ut mange tekstdokumenter. Hvis jeg ikke hadde hatt bruk for kopiering eller scanne funksjon en sjelden gang i blant, ville jeg definitivt gått for en laser skriver. 

 

For min del tror jeg at kanskje 98-99% av alle utskrifter er mer eller mindre ren tekst, så jeg hadde nok klart meg uten kopi og scan, men så er den ene gangen man har behov for å bruke disse funksjonene da, at det er "kjekt å ha".  :)

Endret av jarmush
Lenke til kommentar

Hei jarmush

En kamerat av meg har en Epson multifunksjon. Vet ikke hvilken model. Når ene patronen er tomt for blekk så stopper hele printeren opp. Man får ikke scannet. Kommer ikke inn på hovedmeny engang før man har byttet ut tomme patronen. Er det sånn på alle Epson printere?

Lenke til kommentar

Da blir jeg usikker når du spør.

Jeg har skiftet patroner når blekk indikatoren på printeren viser at den er nesten tom. Denne meldingen kommer flere ganger når patronene begynner å gå tom. Jeg bruker printeren litt lengre likevel, men det er mulig jeg har skiftet patroner før den er helt tom, og dermed unngått dette problemet. 

 

Jeg har iallefall ikke merket at printeren har stoppet opp noen ganger. 

Lenke til kommentar

Nå er det sånn at blekket tørker om jeg ikke skriver ut så mye. Derfor tenkte jeg på alternativ til blekk.

 

Kjøp laser. Du finner multifunksjonslasere til en grei pris. Jeg har selv hatt problem med blekkskrivere som tørker og jeg har måttet kaste noen. Problemet for meg er at jeg er borte 6-8uker av gangen og da er blekket tørt. Nå har jeg hatt en HP multifunksjonslaser et par år og problemet er løst.

Lenke til kommentar

Selv hørt samme om Epson Ecotank men tror egentlig ikke på det, fordi blekk så sant de har tilgang til luft vil de tørke.

Hvem sier man ikke kan bruke laserskriver til bilder?

 

Har selv en samsung CLP-680ND laserskriver den er bedre på farger en blekkskriver f.eks canon MP640 eller billigere HP Deskjet 3050.

 

Med laserskriver til en med lite bruk går du aldri tom før du kjøper ny skriver.

Blekkskriver har ofte problem de legger på for mye blekk eller gir dårlig farge\uskarpe bilder.

 

Laserskriver virker for meg gir best kvalitet ut av boksen til noe stiv pris.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...