Gå til innhold

Megawatt-elbilen knuser Nordschleife-rekorden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Imponerende bil, men skulle gjerne sett runden med Sabiene bak rattet. Spesielt i Carraciola karrusellen kunne det blitt shavet av noe tid, så med hun som kan kjøre banen i blinde baklengs i en moelvenbrakke, så ville det være veldig interessant så se hva slags tider det virkelig kunne blitt. Tipper en 4-6 sek raskere minst.

Lenke til kommentar

 

Lamborghini jukset så det holdt...

Det er jo VAG. De er vel ikke kjent for å jukse med noe?? ;)

 

Porsche tror jeg holder seg for god til det. Nyeste GT3 (500 hk / 1.430 kg) klarte 7.12 med Pilot Sport Cup 2. Skal ikke se bort fra at Lamborghini modifiserte bilene sine (SV og Performante) en del før rekordforsøkene.

Lenke til kommentar

Det er tydelig at kineserne nå har lært seg å lage biler som ser bra ut og kan kjøre fort. både rett frem og i svinger.

 

For folk flest er det viktigere om bilene er sikre, men jeg tviler ikke på at kineserne klarer også dette hvis de prioriterer det.

 

Glad jeg ikke jobber i bilbransjen, der vil det bli hardere i fremtiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Spesielt i Carraciola karrusellen kunne det blitt shavet av noe tid...

Ikke nødvendigvis. Tipper de kjørte rundt doseringen med vilje, for å utnytte den spesielle aerodynamikken på bilen, Den har store venturikanaler i gulvet.

 

 

Muligens. Er veldig lett å ta nedi der hvis bilen er litt i laveste laget. Har subbet litt der et par ganger. Men tror likevel at Sabiene hadde kjørt rompa av fyren  :w00t:

Lenke til kommentar

Dette var noe annet enn en 20år gammel ombygd saab.

Det mest imponerende jeg har sett i elektrisk motorsport er imidlertid offroad motorsykkel. Sjekk ut youtube...

Tipper du kjenner til Zero FX da. Fikk sjansen til å prøve en, og fyttefaen, nesten det artigste man kan gjøre med klær på...

Lenke til kommentar

Ja hva sier el-bil haterne nå? Da jeg vokste opp var det drømmebiler fra Tyskland og Italia som var det grommeste. Også var det en og annen amerikaner som også hadde heftig ytelse. Da var det helt legitimt å banke 0-100 km/t tiden i bordet for å avgjøre en diskusjon av hva som var råest. Under 4 sekunder det ga kred. Og under 11 på stripa var rått for serieproduserte. Da var bensin saliggjørende, eller kanskje race-fuel for de som hadde råd. 

 

Så kom det noen el-biler og begynte å yppe seg. Svære flak med 7 seter. Ikke bare kom de under 4 sekunders grensa. De kom under 3 også. Og på stripa så var de på 10 tallet. 

 

Plutselig så ville ikke bilentusiaster godkjenne 0-100 sprinten som betydningsfull. Når en syvseter klarte sprinten på 2.8 sekunder så var det kun et bevis på en "ubrukelig el-bil" som kun går fort rett frem og ikke har særlig toppfart. 

 

Det er vel ikke særlig mange argumenter igjen nå tenker jeg? Når el-bil nå ruler Nordsløyfa så er det meste sagt. 

ADVARSEL: Dette innlegget inneholder så mye bannskap at det kan være skjermen din smelter. Bare så det er sagt.

 

 

Fordi noen lager en sportsbil som går fort på strøm, betyr det ikke at stygge bærsjla lektere automatisk går like bra. Skulle mye heller ha leketøy made in China enn noe sjit fra USA. Og det har ikke noe med elbilhat å gjøre, dem kan bare ikke bil der borte i "junaiten".

 

Model S er okei nok, de fikk masse hjelp fra MB, med dypdykk i deres delelager. Men bilen er for svær. Den er for brei, for lang, og rett og slett cupé formen er heslig. Det passer fint til en todørs, skulle mye heller sett en ordentlig sedan fra dem. Det eneste som er en smule positivt, er at fronten er blitt noe penere etter faceliften.

 

Model X. Vel, hvor skal man enn begynne. Jævla falcon dørene er en vits. Det er fordyrende mekanikk som kan gå til helvete. Bare for at han selvopptatte sør-afrikaneren har noe å nappe laksen etter. De kunne da i det minste hatt samme slags dører forran også. Jeg ville foretrukket normale dører fremme og bak. Og det forbanna stygge cupe-opplegget på dråget. At BMW lagte en jævla schizofren bil som ikke vet om den skal være SUV eller cupé, og at Mercedes hermet etter dem, betyr ikke at Bærsjla skal ta en "ME TOOOOO". En NORMAL SUV med NORMALE DØRER ville vært helt kanon, og en ordentlig cupe med falkedører fremme OG bak kunne vært skamkult. Men det pisset der, herregud for noen idioter.

 

3. Helvete for et jævla forbanna idioti. De hadde endelig en plattform som var passe stor, og sjansen til å få til noe gudd. Og så går de på samme føkkings cupfittesjiten som tidligere. Og den stygge fronten ser ut som en and som har kræsja med trynet først i en skyskraper. Skulle hatt en gearstang rett oppi rassen de som designet den der. Nok om utsiden. Innsiden, å fyttefaensvartkuksugerfittesjithestkukhelvete, instrumentpanelet i MIDTEN?!?!? Når en jævla rævkjørt knullsatan får slag midt i designprosessen, så kunne de for helvete erstattet vedkommende som ikke hadde øynene i kryss. Jeg har kjørt sånn jævla japseføkkingshelvete med clusteret i midten, og det funker faen ikke. Man må flytte blikket mye lenger vekk fra det som er det viktige område å ha blikket på. Bilen var ca 85% grei frem til den føkkings industridesignerhipsterføkkingswannabe'en fikk dette strålende innfallet. Og så klarte de å ødelegge den også.

 

Så. Jeg har faktisk inne bestilling på min første elbil. Og det blir faen ikke bærsjla.

Endret av LUPLT0RU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...