Gå til innhold

[Løst] Spesiell sykkllås fra biltema - erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde kanskje lagt til at jeg helst ikke vil bruke veldig mye penger på låsen. Har en sykkel til 7000, så jeg syns nesten 1200 på lås blir litt i overkant, selv om det frister med en sånn praktisk foldelås. Men jeg har skjønt at det må bli et kompromiss mellom pris, vekt, sikkerhet og hvordan låsen er i bruk. Vurderer u-lås med tanke på sikkerhet, men jeg tenkte at låsen fra biltema kunne være en hakket mer praktisk variant, samtidig som den er billig.

Endret av Fjomsedyret
Lenke til kommentar

Hvis du har sett videoen selv så sier de jo at dette ikke gjelder nyere låser, men låser som er flere år gamle.... ?

 

Ja, har sett videoen. Hvis du derimot ser på litt flere videoer om låsetypen, så er det generelt sett låser som blir dirket opp ila kort tid.

Lenke til kommentar

Videoen jeg viste til er ca 1 1/2 år gammel. De sier i videoen at en fiks vil ta flere år å implementere fordi det tar en stund å få det ut i produktene sine. Dermed er argumentasjonen om at tubular locks ikke er gode låser, slik jeg ser det, fortsatt relevant.

 

Bosnianbill sin kanal er veldig god. Det skal også nevnes at han er også over snittet god på dirking.

Her forklarer han det grunnleggende om tubular locks:

Her viser han med to verktøy:

 

LockPickinglawyer er en annen ganske dyktig lås dirker:

Fire låser på under 6 min inkl. introduksjon:



L4r5 har for øvrig et godt poeng. Hvis du bor i en storby ville jeg brukt litt mer penger på en lås kontra hvis man bor på landet.
Lenke til kommentar

Ett triks jeg har hørt tyver gjør, er å bruke isspray på stålet, og knekker til den med en hammer.

 

Du -må låse inn- sykkelen for å få den trygg.

 

Har kommet en del låser de siste årene hvor det ikke funker. Merk, det er låser som ofte er 1000 kr++

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...