Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Legge han til på facebook?


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Jeg er litt interessert i en gutt på skolen. Vi går ikke i samme klasse, og har ingen felles venner. Jeg er ganske sjenert, så tør ikke å bare gå bort til ham å snakke med engang. 

 

Jeg ser han av og til i gangene og når vi bytter klasserom. Vet at det å smile til han når jeg ser han kan være en bra start, men problemet er at jeg alltid blir så nervøs rundt ham så jeg ender med å se bort... Har lagt merke til at han ser på meg når jeg ser på han, og at han også ser bort til slutt eller når jeg ser bort, så jeg synes det kan virke som han er litt usikker. 

 

For noen uker siden satt han sammen med noen venner i gangen. Da jeg kom gående så og lente han seg på en måte i min retning, og vi fikk blikkontakt. Det virket som han "ikke brydde" seg så mye om de andre rundt seg akkurat da. 

 

Jeg vet at alt dette ikke trenger å være tegn på at han liker meg, men er iallefall det som har gjort at jeg har blitt litt interessert.

 

Vi begge går siste året på VGS, så han er iallefall russ i år. Av litt forskjellige grunner har jeg valgt å ikke være russ, men han er ihvertfall russ i år. Vet at det kunne vært en fin måte å bli kjent på dersom jeg også hadde vært russ, men nå er det for sent. 

 

Problemet er at vi "avslutter" skoleåret litt tidligere (rundt 20.mai, pga. eksamen), og jeg kjenner jeg blir litt stresset siden jeg ikke har så lang tid igjen på å ta kontakt med ham, haha... Jeg tenker derfor at jeg kanskje kan legge han til på facebook eller lignende når skoleåret er over dersom jeg ikke ser han så mye mer på skolen, men vet samtidig ikke hvor lurt er det. Det virker nemlig som han kun har folk han kjenner (familie, venner osv.) på vennelisten, og ikke massevis av folk han mest sannsynlig ikke "kjenner" i tillegg. Jeg synes selv det blir litt rart, men samtidig ikke, siden vi går på samme skole og har sett hverandre en del der. Vi har også noen felles venner på facebook (som jeg vet ganske godt hvem er) og er med i en felles russegruppe, men vet ikke hvor mye det har å si.

 

 



Anonymous poster hash: e27ab...fe1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er aldri for sent - med mindre han finner ei annen først, da.

 

Det er ofte vanskelig når man er forelsket, for da er det mye følelser som svinger rundt i kroppen og hodet. Dét som er viktig å huske på, er at hvis du ikke utfordrer deg selv i dag, så kan det hende du ikke tør å utfordre deg i fremtiden heller. Det blir ikke noe lettere hvis du venter. Du trenger bare en liten dytt i ryggen, mentalt.

 

Men det er også viktig å være klar. Er du klar for et eventuelt forholdsliv? Kanskje det er dette som hindrer deg i å ta kontakt, at du er usikker på om du er klar. Det kan lønne seg å vite litt om hvor du er på vei, sånn at du vet om du og han passer sammen -når- du tar kontakt. Da har dere noe å prate om. Det er usikkerhet som gjør at du ikke tør å ta kontakt. Så jobb med usikkerheten, finn ut hvorfor du er usikker.

 

Utover det her, har jeg ikke mye annet fornuftig å komme med :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om 5-6 år, med litt flere varierte forhold og kjærester, og et par mindre gode livsvalg; vil du huske denne perioden da du var nervøs og sjenert skole jente. 

Og tenke: "Hva om jeg gikk bort til han og bare.... sa rett ut at du synes han var kul, og smile litt, hva hadde skjedd da? Hvordan kunne livet mitt se ut i dag?"

 

Kanskje dere hadde endt opp å ha et langvarig deilig forhold sammen. Eller kanskje det ikke var så idyllisk som du hadde forestilt deg og han ble bare en av de mange varierte forholdene dine siden...,

Uansett ville han bli en større del av minnene dine fra ungdomstiden enn den du har hatt frem til nå.  Det er minnene og erfaringene man gjør i livet som setter farge på personligheten din, og du vil takke deg selv for at du har hatt så mange opplevelser og møtt mange mennesker :)  

 

Og det med å være sjenert? Jeg er sikker på at de fleste andre rundt deg føler at de er like sjenert som det du er til tider. Det er ikke farlig å gutse litt og stå frem og se hva ville veier det tar deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet hvordan det er å være sjenert, så jeg sier kjør på! Facebook er en fin plattform for å få kontakt med andre på, spesielt hvis man er sjenert. Etterhvert som du blir tryggere på deg selv så kommer alt til å gå av seg selv.

 

Men husk, at selv et lite hei kan gjøre underverker. Du har ingenting å tape. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gå bort til han og dra fram en kasse med kondomer og glidemiddel mens du smiler fra øre til øre :)

 

Men for å være seriøs da; som andre har sagt så har du ingenting å tape på det. Selv har jeg har vært i ett lignende tilfelle og angrer i ettertid på at jeg ikke tok kontakt. 

Endret av Captain Kuijt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Legg han til på Facebook.

 

Har dere fag sammen? Hvis ja, start en chat med han: "heei, har du faget *****?", han svarer ja, du sier "sant det er vanskelig? jeg får ikke til **** ååh"

 

Så fortsetter du og videre til mer personlig som, hva skjer, hva skal du i sommer, hvordan er/var russetiden osv osv.

 

Dette funker alltid - hvis den andre er interessert.

 

Lykke til! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er aldri for sent - med mindre han finner ei annen først, da.

 

Det er ofte vanskelig når man er forelsket, for da er det mye følelser som svinger rundt i kroppen og hodet. Dét som er viktig å huske på, er at hvis du ikke utfordrer deg selv i dag, så kan det hende du ikke tør å utfordre deg i fremtiden heller. Det blir ikke noe lettere hvis du venter. Du trenger bare en liten dytt i ryggen, mentalt.

 

Men det er også viktig å være klar. Er du klar for et eventuelt forholdsliv? Kanskje det er dette som hindrer deg i å ta kontakt, at du er usikker på om du er klar. Det kan lønne seg å vite litt om hvor du er på vei, sånn at du vet om du og han passer sammen -når- du tar kontakt. Da har dere noe å prate om. Det er usikkerhet som gjør at du ikke tør å ta kontakt. Så jobb med usikkerheten, finn ut hvorfor du er usikker.

 

Utover det her, har jeg ikke mye annet fornuftig å komme med :)

 

Takk for svar :)  Vi er ferdig med all undervisning på skolen nå, har bare igjen å forberede oss hjemme til eksamen osv., så kommer nok ikke til å se han så mye mer. Er ganske sikker på at jeg er klar for et forhold. Det jeg kjenner at jeg er mer usikker på er det å legge han til på facebook. Er litt redd for at han ikke skal akseptere, men samtidig har vi jo sett hverandre på skolen, så han vet jo sikkert hvem jeg er når han ser profilbildet. Nå har jeg jo egentlig ikke så mye annet valg enn å gjøre det dersom jeg vil ha kontakt med ham. :p

 

 

Anonymous poster hash: e27ab...fe1

 

Anonymous poster hash: e27ab...fe1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...