Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du kjøpte Digital scout på kickstarter når den kampanjen var og ikke har mottat denne pakken ville jeg kontaktet RSI med problemet ditt. Da er det lite vi kan hjelpe deg med.

 

Du kan forsåvidt sjekke om du har denne pakken eller ikke når du går på "My RSI > My hangar".

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle skrive noe her bare for å få tråden opp under "Mine innlegg", men har et par kjappe spørsmål:

 

1: Jeg har foreløpig ikke investert en eneste krone i Star Citizen... Er det noe poeng akkurat nå? Har forstått det slik at man ikke kan besøke andres hangarer, bare sin egen, det høres kanskje litt ensformig ut.

 

2: Hvordan er grafikken foreløpig? Jeg har nettopp fått meg nytt, stort skrivebord og har veldig lyst på 3 skjermer når ASUS slipper ROG SWIFT PG278Q; 27", 120hz, 1440p...^^

 

3: Når spillet kommer ut i fullversjon, vil man ha muligheten til å fly rundt på måfå? Vil det være et stort, sammenhengende univers eller blir det fast-travel mellom solsystem osv?

 

Jeg gleder meg for øvrig veldig til dette spillet, jeg har bare ikke orket å sette meg så alt for mye inn i det.

Lenke til kommentar

 

2: Hvordan er grafikken foreløpig? Jeg har nettopp fått meg nytt, stort skrivebord og har veldig lyst på 3 skjermer når ASUS slipper ROG SWIFT PG278Q; 27", 120hz, 1440p...^^

 

 

Grafikken er basert på Cryengine 3 og vil nok være ganske krevende. Skal du kjøre 3 skjermer på 1440p må du nok ha graffikkort fra øverste hylle, og kanskje flere av dem.

 

3 skjermer er "kult", men personlig vil jeg mye heller ha kjørt spillet med Oculus Rift.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle skrive noe her bare for å få tråden opp under "Mine innlegg", men har et par kjappe spørsmål:

 

1: Jeg har foreløpig ikke investert en eneste krone i Star Citizen... Er det noe poeng akkurat nå? Har forstått det slik at man ikke kan besøke andres hangarer, bare sin egen, det høres kanskje litt ensformig ut.

 

2: Hvordan er grafikken foreløpig? Jeg har nettopp fått meg nytt, stort skrivebord og har veldig lyst på 3 skjermer når ASUS slipper ROG SWIFT PG278Q; 27", 120hz, 1440p...^^

 

3: Når spillet kommer ut i fullversjon, vil man ha muligheten til å fly rundt på måfå? Vil det være et stort, sammenhengende univers eller blir det fast-travel mellom solsystem osv?

 

Jeg gleder meg for øvrig veldig til dette spillet, jeg har bare ikke orket å sette meg så alt for mye inn i det.

 

1. Egentlig er det ikke noe spesielt du oppnår ved å bruke penger akkurat nå. LTI-perioden er over, og det var kanskje dette som gjorde at mange valgte å bruke (en del) penger på spillet da man fikk det med på kjøpet. På en annen side, så nærmer dogfighting-modulen seg - og for å kunne spille denne er man nødt til å brukt penger. Samtidig mener jeg å huske at CIG har sagt at de vil skru opp prisene ettersom de nærmere seg release, men det er noe som ble sagt for veldig lenge siden. Uansett støtter du spillet ved å kjøpe noe :)

 

3. Så absolutt! Friheten til å gjøre akkurat hva man vil akkurat hvor man vil er kanskje noe av det som frister mest med spillet for min del. Da du kan velge å gjøre missions som tar deg fra A til B, så har du samtidig muligheten for å gjøre ting du vil - om det så er å bare fly rundt fra system til system.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Finnes det noen info om hvordan fly-kontrollene i spillet vil bli? Blir det noe lignende fly slik vi kjenner dem i virkeligheten eller blir det avanserte styresystemer med thrusters i alle retninger? Lurer på om joystick vil passe bra til SC eller om det kanskje blir for avansert... Noen som vet?

Endret av BALT3
Lenke til kommentar

2: Hvordan er grafikken foreløpig? Jeg har nettopp fått meg nytt, stort skrivebord og har veldig lyst på 3 skjermer når ASUS slipper ROG SWIFT PG278Q; 27", 120hz, 1440p...^^

 

Da må du nok regne med å bruke temmelig heftige summer på skjermkort. Spillet ser ut til å bli noe av det tyngre å dra. Detaljgraden på skipene er ekstrem.

 

Venter forresten på den skjermen jeg også, håper den blir bedre enn mange andre TN-panel på fargegjengivelse også. I så fall kan det nok hende jeg går til innkjøp. Selv om jeg i og for seg er godt fornøyd med PB278Q også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det noen info om hvordan fly-kontrollene i spillet vil bli? Blir det noe lignende fly slik vi kjenner dem i virkeligheten eller blir det avanserte styresystemer med thrusters i alle retninger? Lurer på om joystick vil passe bra til SC eller om det kanskje blir for avansert... Noen som vet?

Det blir en god kombinasjon. De har sagt de skal støtte mus/tastatur, joystick, hotas og rudder pedals, gamepad, samt Oculus Rift (Face Rift) og TrackIR.

 

Jeg ser for meg at jeg kommer til å spille med en mus/tastatur/hotas kombo.

 

De skal vise frem versjon #1 av dogfighting-modulen på PAX den 10.April (litt usikker på datoen), og forhåpentligvis får vi lov til å spille den kort tid etter.

 

Her er et uoffisielt klipp av en som flyr:

Endret av fluks1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

1. Utifra hva jeg ser kan man kjøpe seg et skip, får man da direkte tilgang til alpha asap?

 

Når jeg ser på skipene man kan kjøpe får det dog meg til å stille litt spørsmålstegn åssen spill dette blir, fra 40-275$ for et skip, hva slags spill blir dette da, pay to win? Tar sikkert en trillion år for oss andre å skaffe et skip til 275$..

Lenke til kommentar

1. Utifra hva jeg ser kan man kjøpe seg et skip, får man da direkte tilgang til alpha asap?

 

Når jeg ser på skipene man kan kjøpe får det dog meg til å stille litt spørsmålstegn åssen spill dette blir, fra 40-275$ for et skip, hva slags spill blir dette da, pay to win? Tar sikkert en trillion år for oss andre å skaffe et skip til 275$..

 

Du kan kjøpe pakker som innholder alpha/beta access. Det står spesifisert hva du får med.

Enkelt ship utenom "pakkene" innholder somregel ikke alpha/beta.

 

Et skip til 275$ er ikke automatisk bedre en eit skip til 40$. Da skip har en tiltenkt rolle, et skip som er sentrert rundt trading har større lasterom og kansje bedre motorer. Et skip som har smugling som sin primær funksjon har nok bedre stealth og mulig flere hardpoints for å montere våpen. Dette er bare eksempler.

 

Chris Roberts har selv sakt at Star Citizen blir skillbasert og ikke pay to win.

 

Linker eit par vidioer som forklarer dette med skipene litt bedre.

 

Trade ships:

 

Dog fighters :

Endret av thoojs
Lenke til kommentar

Prisen på et skip er mer i samsvar til bruksområdet og størrelse på skipet, enn at prisen avgjør om skipet er OP eller noe. Du har skip som Aurora ($25) som jeg ser for meg vil bli brukt som taxi fra A til B, mens du så har skip som Hornet ($110) som vil kunne ta ned en Retaliator ($250). Retaliator er større, men en Hornet er laget for dogfighting og, selvsagt basert på piloten sitt skillninvå, vil kunne ta ned en Retaliator.

 

Samtidig kan du fint gjøre missions som er tilpasset din spillestil som er uavhengig av andre spillere for å tjene nok credits for ett nytt skip. Hvordan de skal balansere tid opp mot inntjent credits har det ikke blitt sagt så mye om per nå, men jeg er overbevist om at de klarer å finne en god balanse på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...