Gå til innhold

Microsoft anbefaler de fleste å vente med Windows 10 Creators Update


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk et veldig rart problem med wifi på en enkelt SSID'r etter oppgradering.

 

Opplevde ekstremt dårlig båndbredde nedstrøms og normalt opp, mens andre klienter på samme ssid hadde full hastighet.

 

Dette var da i tillegg kun på en SSID...

Etter rollback til 1607 funket wifi som normalt igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har også fått noe hikke på min Surface Pro. Den driver og endrer på lysstyrken på skjermen selv om både nattmodus og dynamisk lysstyrke er slått av. Eksempelvis så kan lysstyrken rykkvis endres i flere sekunder etter jeg lukker OSK eller et annet popup-vindu.

 

Det er mange som nevner problemer med lysstyrke, men de ser ut til å være annerledes enn det jeg opplever.

Lenke til kommentar

Er nok en til på lista som fikk problemer, her måtte jeg faktisk reinstallere Os'et, men berget dagen takket være linux distroene jeg har tilgjengelig for slike problemer når man har behov for å kjøre et enkelt og raskt os fra usb thumbstick.

 

Årsaken var trolig en oppdatering som tok knekken på partisjonen, fullstendig korrupsjon av bootloader og noen oppstartsfiler gjorde ikke jobben enkel, siden jeg selv også ødela når jeg tullet med oppstarten så måtte jeg som sagt legge inn oset på nytt, men må innrømme at det er langt raskere nå enn før siden jeg hadde ikke gjort en ren install på flere år : Windows 7 > Windows 8 > 8.1 > og så 10 med sine årlige oppdateringer.

Lenke til kommentar

Er alltid lurt å vente med slikt om man ikke har veldig gode backup rutiner. Kun oppgradert de maskinene der jeg hadde speilbilde av os partisjonen jeg kunne rulle tilbake til om ting ikke gikk som planlagt.

Andre pcer der jeg ikke har slikt på plass har jeg ventet med. CU blir jo ikke automatisk rullet ut på en god stund enda, så ingen trenger å oppgradere om de ikke tvinger frem en oppgradering.

Lenke til kommentar

Om man har en oppdatering til verdens mest brukte pc-os og den ikke er ferdig så slipper man den ikke.

 

Dette var altså en valgmulighet brukerne fikk, jeg for eksempel måtte laste ned manuelt og legge inn.

Ingen som ble "tvunget" til å oppgradere, men jeg må innrømme at slik det var så virket det hele litt uferdig, men vi Windows brukere har vært vant til dette fra Ms-Dos og oppover.

Lenke til kommentar

 

Om man har en oppdatering til verdens mest brukte pc-os og den ikke er ferdig så slipper man den ikke.

 

Dette var altså en valgmulighet brukerne fikk, jeg for eksempel måtte laste ned manuelt og legge inn.

Ingen som ble "tvunget" til å oppgradere, men jeg må innrømme at slik det var så virket det hele litt uferdig, men vi Windows brukere har vært vant til dette fra Ms-Dos og oppover.

 

 

Det hjelper ikke i mine øyne, om det funker så dårlig at de mener folk bør vente, så får de kalle det en beta.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Om man har en oppdatering til verdens mest brukte pc-os og den ikke er ferdig så slipper man den ikke.

 

Dette var altså en valgmulighet brukerne fikk, jeg for eksempel måtte laste ned manuelt og legge inn.

Ingen som ble "tvunget" til å oppgradere, men jeg må innrømme at slik det var så virket det hele litt uferdig, men vi Windows brukere har vært vant til dette fra Ms-Dos og oppover.

 

 

Det hjelper ikke i mine øyne, om det funker så dårlig at de mener folk bør vente, så får de kalle det en beta.

 

AtW

 

 

Jeg skjønner hva du sier, men dette er altså "early access" og de visste ikke at det funket så dårlig at folk bør vente før den virkelige verden slo inn. Sånn er det nødvendigvis med release candidates - det er kode man faktisk tror er klar for å slippes, men man tør ikke slippe den helt. Og ofte med rette.

 

Selv har jeg sansen for å lage så mange, små og lineære (ikke-frivillige) oppdateringer som mulig. Så er det lettere å forutsi konsekvensene av hvert utslipp.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Er alltid lurt å vente med slikt om man ikke har veldig gode backup rutiner. Kun oppgradert de maskinene der jeg hadde speilbilde av os partisjonen jeg kunne rulle tilbake til om ting ikke gikk som planlagt.

Andre pcer der jeg ikke har slikt på plass har jeg ventet med. CU blir jo ikke automatisk rullet ut på en god stund enda, så ingen trenger å oppgradere om de ikke tvinger frem en oppgradering.

Nå er vel det en grunn for det kommer noe nytt, hadde ingen testet ville feilene aldri blitt fikset.

Men hadde vel priotert det mere hvis man har ny pc, man får mere nytte av maskinen sin da.

En hvis man har gammel pc som så vidt støtter windows 10.

Lenke til kommentar

Etter jeg installerte denne, får jeg svart skjerm ved oppstart ca 2 av 3 ganger. Må reboote PCen 2-3 ganger før jeg kommer inn i Windows og faktisk har bilde på skjermen. Ser innimellom artifacts (rosa/grønne pixels over hele skjermen) istedenfor windows boot logoen...

 

Alt i alt, ikke helt klar denne...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Oppdaterte selv manuelt for en stund siden, og har i utgangspunktet ikke hatt noen reelle problemer utenom at Dota 2 ikke ville starte, så måtte reinstallere med nyeste oppdatering så gikk det helt fint.

 

Ytelse messig ser jeg ikke så utrolig stor forskjell på, men funker helt ok synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...