Gå til innhold

Arbeidsmarkedet i Trondheim for IT-jobber


Anbefalte innlegg

Jeg er heldigvis i fast jobb nå, men sitter med en nagende følelse av at jeg kommer til å slite dersom jeg blir arbeidsledig.

 

Har et inntrykk av at arbeidsmarkedet generelt, men kanskje spsielt inn IT, er lukket i Tondheim.

 

Dersom du ikke har et nettverk av bekjente innen bransjen er det mange jobber du aldri får høre noe om.

 

Noen kaller dette nettverk, men er kanskje neoptisme som er det riktige ordet å bruke.

 

Dvs at bekjente formidler jobber til hverandre, og de som er så uheldige at de ikke har mange bekjentskaper blir stående utenfor.

 

Er det flere som har samme inntrykk av markedet for IT-jobber i Trondheim eller er det bare noe jeg har fått for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rart da, forrige gang jeg lette etter jobb så hadde jeg flere rekruttere som absolutt ville snakke om jobber i Trondheim og jeg lette etter jobb i Oslo området, så ekstremt dårlig kan det vel ikke være?

Jo da. Vikarbyråene har diverse jobber, og enkelte stillinger blir utlyst, men er ofte mange om beinet, og det er ofte førstelinjejobber som blir utlyst på den måten. Gjerne kortvarige vikariater.

 

I offentlige stillinger har de gjerne noen de vil ansette fra før, og utlysningen og intervjuer er gjerne bare en formalitet.

 

De beste jobbene blir aldri utlyst. Jeg har hørt fra 50-90 prosent, og de jobbene blir gjerne besatt via bekjentskaper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...