Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ATV til en 12 åring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er 12 år gammel, så for din del isolert sett vil det nok ikke skje stort muligens. Annet enn at du kan få utsettelse på lappen den dagen du skal begynen å kjøre bil. Usikker på om dette føles som noen straff når man er 12 år gammel, men dog.

 

Du blir nemlig regnet som et barn og som barn kan du ikke stå til ansvar for så veldig mye. Dermed er det foreldrene dine som vil få straffen på dine vegne, så får det være opp til foreldrene dine og "straffe" deg senere. Men det blir jo uansett for dumt hvis dem allerede har gitt deg lov til å kjøre ATV ulovlig.

 

Så min mening er at du bør droppe dette. Det koster foreldrene dine null og nks og finne ut av dette selv. Et kjapt søk på google så finner dem ut at dette er ulovlig. Hvis dem allikevel skulle gi deg lov, så får det være demmes sak.

 

Så hvis du skulle være uheldig og få en ATV på flere hundre kilo over deg og bli skadet, så vil uansett ambulansen hente deg. Men det kan nok hende at skattebetalerne slipper denne utgiften. Foreldrene dine kan i værste fall få regning på hele beløpet. Noen dager på et norskt sykehus med legeteam og sykepleiere rundt deg hele tiden er ikke gratis. 

 

Man tenker gjerne aldri over hva ting koster, og spesielt ikke i en alder av 12 år. 

Lenke til kommentar

Eg er gammel til å vere 12 år for eksemper eg har flyd et fly (Med erfaren pilot i passasjersete) da eg var 9. Og hvis eg krasjer er det EG som får kjeften men den tolererer eg. Og eg er en av den typen som ikke bryr seg alt for mye om at førerkortet blir utsatt så lenge eg får den en dag

Endret av Eirik Magne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...