BarneyStinson Skrevet 28. mars 2017 Skrevet 28. mars 2017 Må ha bilen på EU kontroll innen juni og har en bil som jeg ikke gidder å betale noe særlig på om det skulle være noen større problemer med den, er en mazda 323 fra 1993 sedan. Men om jeg har den på EU kontroll i løpet av de neste ukene og den ikke blir EU godkjent, kan jeg da allikevel kjøre den fram til juni eller blir fristen for å få alt i orden forkortet pga at bilen ikke er i tilstrekkelig stand?
Dagner Skrevet 28. mars 2017 Skrevet 28. mars 2017 Om det er alvorlige feil på bilen kan du få kjøreforbud. Da blir den avskiltet om du blir stoppet i kontroll.
OleJohnny15 Skrevet 28. mars 2017 Skrevet 28. mars 2017 Med mindre du får kjøreforbud (3-er feil) kan du kjøre frem til 30.06. Du kan også "glemme" å ta Eu-kontrollen og kjøre 2 mnd ekstra (du får da et brev fra svv med påminnelse/utvidet frist) 2
Snylter Skrevet 28. mars 2017 Skrevet 28. mars 2017 Hvis bilen er så ille at du får kjøreforbud på EU-kontroll skal du være glad du drar tidlig for å si det sånn. Ta like gjerne en kontroll med en gang så du vet hva status er. 2
Baardsen Skrevet 28. mars 2017 Skrevet 28. mars 2017 Viktigste er at bremsene virker og virker bra. ALT det andre på EU kontrollen er underordnet bremser. Du kan egentlig kjøre i årevis uten å bli stoppet i kontroll. Skjer det noe så vil forsikringen dekke det, men det vil bli regress hvis du har opptrådt uansvarlig.
Dubious Skrevet 29. mars 2017 Skrevet 29. mars 2017 Fordel å gjøre kontrollen mens man enda har god tid
Maxopp Skrevet 29. mars 2017 Skrevet 29. mars 2017 Jeg tar den så tidlig jeg kan så jeg har god tid til å fikse eventuelle feil.
daruu Skrevet 29. mars 2017 Skrevet 29. mars 2017 Jeg pleier også å ta kontrollen så tidlig som mulig så man har god tid til å fikse evt feil. De to mnd ekstra får du vel uansett om du har vært inne på kontroll eller ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå