Gå til innhold

For Honor-spillere raser mot overprisede mikrotransaksjoner


Anbefalte innlegg

 

Jeg forstår begge parter her. Mikrotransaksjoner er en uting.

 

Samtidig, når det først er der, kan man ikke bare legge sammen alle tingene man kan kjøpe. Det er jo lagt opp til at man ikke skal kjøpe alt. Alternativt må utviklerne begrense utvalget, slik at maksimal sum holdes nede.

 

Ethvert spill med mikrotransaksjoner kommer da uheldig ut. Hva koster det å kjøpe alle premiumtankser og i WoT? 15 000 kr? Hva koster alt av stæsj i CS Go?

Noe av poenget her er at spill som CS GO og WoT ikke koster 600 for å spille. Greit CS GO koster en hundrings, men WoT er gratis å spille. Noen velger å ta fullpris for spillet imens andre velger å "gi" bort spillet gratis mot at man kan kjøpe mer innhold om man vil. For Honor vil ha pose og sekk. De vil rane spillerne så mye de kan.

Jeg kunne valgt bedre eksempler, selv om det er irrelevant om CS Go koster 200 eller 500 kr. Hva med GTA V, har dratt inn over 500 millioner dollar i mikrotransaksjoner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hallo, er aktiviteten i hodene til folk helt borte vekk?
Hvorfor MÅ dere kjøpe ting inne i spillet?
Bare spill det å lev med det når de skal være kjipe å ta ekstra betalt for ting som burde vært mulig å bare unlocke med XP f.eks.
Hvis jeg nå f.eks spiller candycrush på tlf så om jeg står fast på en vanskelig level eller ikke har flere liv igjen så gidder jeg ikke bruke penger på det, jeg bare avslutter spillet å prøver igjen en anna gang, det kan ikke være så vanskelig for alle andre heller å gjøre det slik.
Folk kan jo skylde seg selv da, det er ikke noe rart det innføres mikrotransaksjoner i spill, folk viser jo gang på gang at de er dumme nok til å bite på å kjøpe over en lav sko uten å være det minste kritiske.

Samme som i csgo, du har INGENTING igjen for å kjøpe keys for kasser, valve driter så jævlig i at folk bruker penger mens de ler rått helt til banken og de gjør INGENTING for spillet eller de som spiller det på amatør nivå, når skal folk lære?
Hadde enda folk slutta å kjøpt ting ingame og preorder så hadde de kanskje skjønt at det ikke funker lenger, men bare kanskje.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Dette er noe av the mykeste av Micro Transaction.

Overwatch kreves det og bruke 1000 dollar for og få alt. (eller ha 4 venner som spiller samme konto i over  6 måneder)

50 000 dollar Hearthstone
FF Brave Exvius
Gacha games.
Counter strike gambling.

Her er det egentlig bare snakk om at Ubisoft gjør det samme som Blizzard, bare at de har ikke like mange fans så det går til helvete, som alltid.

Det er egentlig ikke snakk om dårlige selskap mer om dumme fans.

 

Synes det er svakt at Norge ikke tar grep siden vi er de som er mest i skyld av disse tingene.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

 

Er det virkelig noen som spiller dette spillet enda? Bruker massen hadde jo falt enormt etter bare 2-3 uker etter spillet ble sluppet.

 

Eneste grunnen spillet solgte så bra var at Ubi pøste på med penger til twitch streamers som da spilte det 24/7 i over en uke før spillet ble sluppet.

Det er ca 6-8k som spiller dette, og pga p2p løsningen er det vrient å få mange games uten å miste kontakt med server.

 

Det er ned ca 60% av brukermassen sin. For Honor vel vel aldri dø helt ut, men mangelen på dedikerte servere gjør problemene større.

 

Kilde: Steam Charts. De fleste kjøpte dette på steam (kontra uplay), jeg vil derfor tro det er tilfelle på uplay også.

 

Et kult kampsystem,men store problemer med balanse, matchmaking og dårlige servere gjør at folk stikker.

 

 

Jeg skjønner ikke hvorfor for honor får stress for dette men ikke Siege?

Siege  har akkuratt de samme problemene, det er helt likt elendig server system på siege, men folk  bare godtar det, sier spillet er så mye bedre enn det var men spillet er fremdeles fundamentalt ødelagt  så lenge de bruker et slikt server system.

Lenke til kommentar

 

 

Er det virkelig noen som spiller dette spillet enda? Bruker massen hadde jo falt enormt etter bare 2-3 uker etter spillet ble sluppet.

 

Eneste grunnen spillet solgte så bra var at Ubi pøste på med penger til twitch streamers som da spilte det 24/7 i over en uke før spillet ble sluppet.

Det er ca 6-8k som spiller dette, og pga p2p løsningen er det vrient å få mange games uten å miste kontakt med server.

 

Det er ned ca 60% av brukermassen sin. For Honor vel vel aldri dø helt ut, men mangelen på dedikerte servere gjør problemene større.

 

Kilde: Steam Charts. De fleste kjøpte dette på steam (kontra uplay), jeg vil derfor tro det er tilfelle på uplay også.

 

Et kult kampsystem,men store problemer med balanse, matchmaking og dårlige servere gjør at folk stikker.

 

 

Jeg skjønner ikke hvorfor for honor får stress for dette men ikke Siege?

Siege  har akkuratt de samme problemene, det er helt likt elendig server system på siege, men folk  bare godtar det, sier spillet er så mye bedre enn det var men spillet er fremdeles fundamentalt ødelagt  så lenge de bruker et slikt server system.

Siege har strengt talt ikke p2p.

 

Men matchmaking er horribelt der også. Møter sjeldent jevn motstand..

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det virkelig noen som spiller dette spillet enda? Bruker massen hadde jo falt enormt etter bare 2-3 uker etter spillet ble sluppet.

 

Eneste grunnen spillet solgte så bra var at Ubi pøste på med penger til twitch streamers som da spilte det 24/7 i over en uke før spillet ble sluppet.

Det er ca 6-8k som spiller dette, og pga p2p løsningen er det vrient å få mange games uten å miste kontakt med server.

 

Det er ned ca 60% av brukermassen sin. For Honor vel vel aldri dø helt ut, men mangelen på dedikerte servere gjør problemene større.

 

Kilde: Steam Charts. De fleste kjøpte dette på steam (kontra uplay), jeg vil derfor tro det er tilfelle på uplay også.

 

Et kult kampsystem,men store problemer med balanse, matchmaking og dårlige servere gjør at folk stikker.

 

 

Jeg skjønner ikke hvorfor for honor får stress for dette men ikke Siege?

Siege  har akkuratt de samme problemene, det er helt likt elendig server system på siege, men folk  bare godtar det, sier spillet er så mye bedre enn det var men spillet er fremdeles fundamentalt ødelagt  så lenge de bruker et slikt server system.

Siege har strengt talt ikke p2p.

 

Men matchmaking er horribelt der også. Møter sjeldent jevn motstand..

 

 

Det er ingen designerte servere, etter en runde ender  "spillet" og du må ut på jakt på ny, dropper personen som lagde gamet,  faller alle  ut....

 

Av  de  8  timene jeg prøvde det spillet,  gikk  sikkert 2-3 av de bare  til å prøve å få til/vente på  runder.  

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er det virkelig noen som spiller dette spillet enda? Bruker massen hadde jo falt enormt etter bare 2-3 uker etter spillet ble sluppet.

 

Eneste grunnen spillet solgte så bra var at Ubi pøste på med penger til twitch streamers som da spilte det 24/7 i over en uke før spillet ble sluppet.

Det er ca 6-8k som spiller dette, og pga p2p løsningen er det vrient å få mange games uten å miste kontakt med server.

 

Det er ned ca 60% av brukermassen sin. For Honor vel vel aldri dø helt ut, men mangelen på dedikerte servere gjør problemene større.

 

Kilde: Steam Charts. De fleste kjøpte dette på steam (kontra uplay), jeg vil derfor tro det er tilfelle på uplay også.

 

Et kult kampsystem,men store problemer med balanse, matchmaking og dårlige servere gjør at folk stikker.

 

 

Jeg skjønner ikke hvorfor for honor får stress for dette men ikke Siege?

Siege  har akkuratt de samme problemene, det er helt likt elendig server system på siege, men folk  bare godtar det, sier spillet er så mye bedre enn det var men spillet er fremdeles fundamentalt ødelagt  så lenge de bruker et slikt server system.

Siege har strengt talt ikke p2p.

 

Men matchmaking er horribelt der også. Møter sjeldent jevn motstand..

 

 

Det er ingen designerte servere, etter en runde ender  "spillet" og du må ut på jakt på ny, dropper personen som lagde gamet,  faller alle  ut....

 

Av  de  8  timene jeg prøvde det spillet,  gikk  sikkert 2-3 av de bare  til å prøve å få til/vente på  runder.  

Siege har dedikerte servere jo, For Honor har det ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Mikrotransaksjoner er merkelige greier. Spillerne sier de hater det, men markedet tilsier at de elsker det.

 

Nei, markedet tilsier bare at det fungerer, ikke at folk elsker det. Om du lovliggjør narkotisalg på gata, så vil jeg også det gjøre storsuksess. Om vi tillatter kasinoer i Norge, tror jeg det også vil gjøre jævlig stor suksess. Det sier mer om menneskets svakheter, enn det gjør om hva de he har lyst på og ikke.

 

Og det er slik mikrotransaksjoner fungerer. Det er en form for en svindel, hvor du lures til å legge i stadig mindre summer som på slutten ender opp med å være veldig store. Og du lokkes med eksklusive utstyr og ting som får deg til å føles "ukomplett" av å ikke ha.

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

 

 

Er det virkelig noen som spiller dette spillet enda? Bruker massen hadde jo falt enormt etter bare 2-3 uker etter spillet ble sluppet.

 

Eneste grunnen spillet solgte så bra var at Ubi pøste på med penger til twitch streamers som da spilte det 24/7 i over en uke før spillet ble sluppet.

Det er ca 6-8k som spiller dette, og pga p2p løsningen er det vrient å få mange games uten å miste kontakt med server.

 

Det er ned ca 60% av brukermassen sin. For Honor vel vel aldri dø helt ut, men mangelen på dedikerte servere gjør problemene større.

 

Kilde: Steam Charts. De fleste kjøpte dette på steam (kontra uplay), jeg vil derfor tro det er tilfelle på uplay også.

 

Et kult kampsystem,men store problemer med balanse, matchmaking og dårlige servere gjør at folk stikker.

Jeg skjønner ikke hvorfor for honor får stress for dette men ikke Siege?

Siege har akkuratt de samme problemene, det er helt likt elendig server system på siege, men folk bare godtar det, sier spillet er så mye bedre enn det var men spillet er fremdeles fundamentalt ødelagt så lenge de bruker et slikt server system.

Siege får ikke stress for det fordi det du sier ikke er sant. Siege har hatt dedikerte servere siden launch, og det har ikke hatt store problemer med nett.

 

Siege har aldri og vil aldri bli p2p i ranked/casual.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det virkelig noen som spiller dette spillet enda? Bruker massen hadde jo falt enormt etter bare 2-3 uker etter spillet ble sluppet.

Eneste grunnen spillet solgte så bra var at Ubi pøste på med penger til twitch streamers som da spilte det 24/7 i over en uke før spillet ble sluppet.

Det er ca 6-8k som spiller dette, og pga p2p løsningen er det vrient å få mange games uten å miste kontakt med server.

Det er ned ca 60% av brukermassen sin. For Honor vel vel aldri dø helt ut, men mangelen på dedikerte servere gjør problemene større.

Kilde: Steam Charts. De fleste kjøpte dette på steam (kontra uplay), jeg vil derfor tro det er tilfelle på uplay også.Et kult kampsystem,men store problemer med balanse, matchmaking og dårlige servere gjør at folk stikker.

Jeg skjønner ikke hvorfor for honor får stress for dette men ikke Siege?

Siege har akkuratt de samme problemene, det er helt likt elendig server system på siege, men folk bare godtar det, sier spillet er så mye bedre enn det var men spillet er fremdeles fundamentalt ødelagt så lenge de bruker et slikt server system.

Siege får ikke stress for det fordi det du sier ikke er sant. Siege har hatt dedikerte servere siden launch, og det har ikke hatt store problemer med nett.

Siege har aldri og vil aldri bli p2p i ranked/casual.

Det er ikke slik jeg opplever det. Etter hver runde starter søket etter en ny server. Dropper personen som hoster serveren ut faller alle ut. Det er ikke slikt designerte servere funker.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er det virkelig noen som spiller dette spillet enda? Bruker massen hadde jo falt enormt etter bare 2-3 uker etter spillet ble sluppet.

Eneste grunnen spillet solgte så bra var at Ubi pøste på med penger til twitch streamers som da spilte det 24/7 i over en uke før spillet ble sluppet.

Det er ca 6-8k som spiller dette, og pga p2p løsningen er det vrient å få mange games uten å miste kontakt med server.

Det er ned ca 60% av brukermassen sin. For Honor vel vel aldri dø helt ut, men mangelen på dedikerte servere gjør problemene større.

Kilde: Steam Charts. De fleste kjøpte dette på steam (kontra uplay), jeg vil derfor tro det er tilfelle på uplay også.Et kult kampsystem,men store problemer med balanse, matchmaking og dårlige servere gjør at folk stikker.

Jeg skjønner ikke hvorfor for honor får stress for dette men ikke Siege?

Siege har akkuratt de samme problemene, det er helt likt elendig server system på siege, men folk bare godtar det, sier spillet er så mye bedre enn det var men spillet er fremdeles fundamentalt ødelagt så lenge de bruker et slikt server system.

Siege får ikke stress for det fordi det du sier ikke er sant. Siege har hatt dedikerte servere siden launch, og det har ikke hatt store problemer med nett.

Siege har aldri og vil aldri bli p2p i ranked/casual.

Det er ikke slik jeg opplever det. Etter hver runde starter søket etter en ny server. Dropper personen som hoster serveren ut faller alle ut. Det er ikke slikt designerte servere funker.

Hva du opplever kan jeg ikke svare for, serverne du spiller på i Siege er dedikerte.

 

Jeg har over 200 timer i Siege, og basert på de timene har jeg ikke vært plaget med dette. Faktisk så lite at jeg kkke husker å ha falt ut av et game i de siste mnd.

 

Hverken mitt eller ditt tilfelle skaper et argument, men basert på popularitet så vil jeg påsta det er få som sliter med servere i Siege.

 

Grunnen til at For Honor feilet tror jeg er p2p systemet og hvordan det er gjennomført. Grunnen til at det er flere som spiller siege nå enn sa det slapp tror jeg er at de har patchet og jobbey med problemene og slapt et godt multiplayerspill.

Lenke til kommentar

 

Er det virkelig noen som spiller dette spillet enda? Bruker massen hadde jo falt enormt etter bare 2-3 uker etter spillet ble sluppet.

 

Eneste grunnen spillet solgte så bra var at Ubi pøste på med penger til twitch streamers som da spilte det 24/7 i over en uke før spillet ble sluppet.

Det er ca 6-8k som spiller dette, og pga p2p løsningen er det vrient å få mange games uten å miste kontakt med server.

 

Det er ned ca 60% av brukermassen sin. For Honor vel vel aldri dø helt ut, men mangelen på dedikerte servere gjør problemene større.

 

Kilde: Steam Charts. De fleste kjøpte dette på steam (kontra uplay), jeg vil derfor tro det er tilfelle på uplay også.

 

Et kult kampsystem,men store problemer med balanse, matchmaking og dårlige servere gjør at folk stikker.

Tja, jeg har over 100 timer i spillet og koser meg fortsatt. Mange spill opplever spillerflukt de første ukene. Det betyr ikke at spillet er dødt. Mange spiller det på konsoll og noen også gjennom uplay. Det er noe ikke steam charts viser.

 

Det finnes så klart mange spill der hvor ikke spillerbasen synker ukene etter release.

Lenke til kommentar

Det er 8000 spillere i prime time, og det dypper ned i 2000 stadig. 

 

For de som spiller på pc vil Steam være den mest populære butikken, og den med best mulighet å få data på hvor mange som spiller og når. Da Uplay både er mindre populær og mangler en statistikkside (såfremt jeg finner) så snakker vi om et "mer enn normalt" fall av antall spillere. Hvor mange som er online på PS4 er revnende likegyldig for meg, da jeg bruker PC. Konsollene har ikke hatt samme problemene, hvor PS4 har vært mest stabil av alle plattformer slik jeg har forstått det.

 

Det er tusenvis av fornøyde, og det er helt supert. Men basert på alle de negative omtalene, alle problemene hvor folk detter ut av spillet og det faktum at spillet mister aktive brukere i høyere rate enn de fleste andre onlinespill så ser du sikkert at det antageligvis er noe i det folk sier.

 

Folk føler seg snytt for penger, da mange har mottatt et produkt som ikke virker. Jeg har en ganske habil spill-pc, og jeg har en fiberlinje på 80/80. Har ikke problemer med noen andre onlinespill. Når jeg da detter ut av ca 40% av spillene jeg deltar i og mister mye av spillfremgangen min er det frustrerende i lengden. Det førte til at jeg la det på hylla og der ligger det trygt frem til det er mulig å spille det. Jeg sjekker innom nå og da for å se, og fremdeles er det ikke stabilt nok.

 

Edit: Jeg bruker kun Steam som referanse her altså, jeg er klar over at spillet har Uplay spillere i tillegg til dette. Jeg vil anta at prosenten av spillere som har sluttet er omtrent lik, men dette har jeg ikke tall på.

 

Edit 2: Jeg liker spillet. Kult kampsystem! Liker grafikken og liker lyddesignet veldig godt. Det er bare synd at det ikke virker skikkelig.

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

Det største problemet i dette tilfellet er ikke at spillet har mikrotransaksjoner, men at en type spillere går i sin egen felle.

Disse spillerne, eller mange av disse, som kun er ute etter en ting. Nemlig å få 100% i trofeer eller fullført spill utenfor spillet, ikke greier dette uten mikrotransaksjoner eller over 6000kr og begynner raskt å syte.

 

Flere og flere spiller spill for å få trofeer utenfor spillet, framfor en mening med selve spillet. Det er vel poenget jeg vil få fram.

Lenke til kommentar

IMO, bør bare kosmetiske items kunne kjøpes - hvis ikke så blir det Pay 2 Win.

 

This.

 

Kompetetive spill som har noen former for P2W skygger jeg unna. Det har vist seg at folk er villige til å betale plenty for kosmetiske ting. At det skal 100 år å låse opp uten å betale, eller ikke mulig i det hele tatt, plager meg absolutt ikke.

Lenke til kommentar

Nå har det blitt samme i The Division 1.6. Dem la inn Premium Vendor. Du kan kjøpe ingame currency, som du kan bruke for å kjøpe alt fra skins til emotes. Når skal folk begynne å forstå at dem blir lurt?

Bedøm selv:

Endret av Soles
Lenke til kommentar

Folk på internet er dumme, hva er nytt?

Ingen skjønner det heller, de er ironisk nok for dumme til å skjønne det også.

Men folk kjøper jo alt av slikt dritt ukritisk så skjønner jo at de bruker sjansen for det det er verdt.

 

Digger at man kritiserer spill for "no content" når folk mener content er det å ha skins på våpen eller figurer, hva skjedde med å bare spille spillet også cappe flagg eller drepe eller gjøre ting uten at hver jævla satans spiller skal se ut som en unik drag queen?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Folk er jo ikke dumme fordi de velger å bruke penger på kosmetiske ting i et spill, folk må jo få bruke pengene sine slik de selv vil.
De som tror de må kjøpe alt er derimot dumme. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...